Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 7, 2008

Episod 7 : Sebok Bukan Penyebok Bizi Bukan Bizibodi

Posted by The Pamiesz® | Thursday, August 7, 2008 | Category: |

On Air : Selasa (5/8/2008)

Babak 12 : Cari kitab dan ARMA

Pagi tu ana talaqqi awal lebih kuang dalam kul 6 dan abis pun awal dekat2 kul 7.. cam biasa pastu gi makan kat kedai pakcik kuat.. balik rehat2 jap.. pas zohor tu ana kuar ke hussein kat blakang masjid alazhar untuk cari kitab sket.. ade duit lebih2 sikit ni cari la kitab wat tambah koleksi pustaka ana ni.. tambah lagi nak cucuk kat HSBC kat depan hospital alazhar tu.. mama kat zagzig dah mintak duit sewe umah.. ana gi pusing2 kat blakang alazhar tu tengok2 kitab dan akhirnya membeli 2 buah kitab iaitu hasyiah al-alusi ala syarhi qatrnada ngan bughyatul idhah litalkhisil miftah dengan harga kedua2nya LE57.. satu kitab nahu satu lagi balaghah.. pas bli kitab tu teringat plak kat firdaus sahabat ana daripada tonto yang daripada dulu ngajak datang lepak ngan dia sebab dia ada kat ARMA.. jadi lepas ana beli kitab tu ingat nak la gi cucuk duit kat HSBC tu.. sampai2 tengok atm tu lopong je.. hampeh.. dia cabut.. serbis la tuh.. takpe ah.. gi ARMA dulu la..


betambah lagi dua bijik koleksi kitab aku.. harap2 idak le menjadi sekadar koleksi kitab diatas rak tanpa dibukak dan ditelaahi..


sampai2 je kat taki kat bu3uth tu.. ana terase lapo yaamat lak.. terus ana tepon pidos suh dia datang restoran bangkok ana nak blanje makan tengahari.. padahal petang pas asar dah tuh.. ana pun oder la nasik mutiara dua ngan tomkar (adik tiri lain bapak lain mak pada tomyam) smangkuk.. pastu ana chek dompet.. ada LE21.50.. harga makanan tadi ingat2 balik rasanye dah LE19.. ada lagi LE2.50.. adeh.. nak minum tak cukup dah dwet.. nak lanje orang tapi tak pasan duit dalam dompet takde.. hahahahaaampeh.. bile pidos datang ana suh la die oder jela air apepun tapi bayo sniri sebab duit ana dah habes dek kerana tak prasan dah kering.. heheh..[ape punye jenis blanje tah gitu..] last2 dia oder hagasaah oren sbotol harge LE1.50 konsi bedua.. bile bayo ana bayo 20 dan pidos tambah nus..heheh.. tinggalla dalam dompet ana tu 1.50..


kejadian cucuk dinding HSBC ini berlaku satu ketika dulu di sebuah hotel bernama hilton di tahrir..


setelah lepak2 jap kat bilik pidos di tingkat 5 sambil sembang2 isu semasa.. ana duk mikir nak nyucuk duit katne nih.. pett smalamnye dah cuba cucuk kat HSBC shell kat masjid nuri tu tak dapat kuo takde duit.. risiko nih.. katela tak dapat jugak.. abes terus duit aku.. tepakse la merempat jalan kaki balik umah perak.. takpe la.. tawakal la.. doa2 moga2 bleh cucuk.. daripada Arma tu ana menaiki bas no 33 dengan tambang beharga 1.50 dan turun bebetul depan masjid nuri.. kering langsung dompet aku.. hahaha.. papa sekejap.. alhamdulillah atm tu syaghal.. ana bawak kuo la sume duit yang ade sampai tinggal baki RM9.00 je kat dalam tuh.. pastu ana tahan balik bas no 1 dan terus balik syoubra.. keesokan harinya ana pulang ke zagzig dan sampai di umah dalam pukul 10 pagi..

huh.. habes jugak akhirnya tulis diari dalam talian nih.. amacam.. bizi tak aku sepanjang minggu ni? bz kan?.. kan? Hehehe.. tapi yang bengkeknye.. line tenet umah aku ni kene potong la plak.. baru sminggu bayo lambat.. dah aku takde gi kaherah nak bayo cemane.. hampeh btoi samer nih.. ni pun tak tau la aku nak upload kat mane nih entri musalsal nih..

Apepun cukup dulu la takat ni.. ana rajin lagi nanti ana hapdet lagi.. tak sanggup rasanya membiokan blog ini bersawang.. hehehe.. maassalamah.. senyum sokmo walaupun bizi tahap gaban melawan resakse dpd generasi atuk sampai ke cicit resakse.. (^_^)


saje buh gambar selingan ni.. ni la namenye dhob kalo kome sume nak tau.. dhob yang dah diawet.. aku tangkap gambar beliau ni mase jenjalan kat hussein ammu tu tarik2 suh beli minyak dhob.. ngeh3.. agaknye beliau ingat aku ni mutazawij le tu.. huhuhu..

Currently have 0 Kata Komenan:


Leave a Reply

There was an error in this gadget