Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 7, 2008

Episod 3 : Sebok Bukan Penyebok Bizi Bukan Bizibodi

Posted by The Pamiesz® | Thursday, August 7, 2008 | Category: |

On Air : Jumaat (1/8/2007)

Babak 6 : Hari terakhir mereka di mesir

“mie.. aku nak balik ni..” sape pulak la nak balik malaysia pepagi buta nih..getus hati kecilku sambil mata belum lagi terbuka..
“mie nanti kabo kat anas.. aku kena balik.. ade he.. kalau sempat aku datang balik.. tapi kalau tak sempat ko kim salam jela kat sorang sume ye?”
“apehe ko nak balik ni?” baru aku nampak pett yang dah siap mengendong beg..
“ade le he..ingat tau bgtau anas.. aku gerak dulu ni..”
“ade he? he..he..hmm…hehehehe…” actually ana tengah mamai lagi masa tu.. jadi ana becakap separa sedar.. ngeh3.. pastu ana terus tido balik.. dekat kul 10 baru tejaga dan baru teringat akan kejadian yang berlaku awal pagi tadi.. bangun tu ana pun telepon syeikh ingat nak talaqqi pas smayang jumaat.. tentibe syeikh kata beliau balik kampung.. adik beliau kawen.. terus janji nak talaqqi keesokan harinye..

Lepas solat jumaat tu.. ana arul nuar dan muhaimin keluar makan ke piano.. kedai shish tawooq (ayam belande) yang sedap kat dauran syubra.. muhaimin blanje sume makan sebagai tanda perpisahan kerana beliau dan arul pasni takkan kembali dah ke mesir kerana mereka dapat tawaran sambung blajo ke madinah munawwarah.. apepun.. time kasih min sebab blanje.. hehe.. dan tahniah buat ko dan arul.. blajo rerajin kat sane nanti.. teguhkan pendirian.. jangan terpengaruh ngan wahabi.. ingatla ilmu2 yang sempat korang blajo dalam manhaj alazhar ni.. dan jangan lupekan aku kat sini.. hehe.. [sob..sob..]

Babak 7 : Bundle pree

Malam tu flight dorang kul 4 pagi.. stat daripada petang dorang dah sibuk2 wat final checking terhadap luggage dorang.. ana pun sempat la tolong2 sikit ikat2 beg.. yang besnye.. arul banyak meninggalkan tabaruk pakaian2 beliau yang beliau hangkut sangat banyak daripada mlesia dulu tapi tak bawak balik dek kerana beg yang dah penuh.. jadi sementara dorang sume bizi mempacking barang.. ana plak sebuk memilih2 bundle pree yang telah diberikan keizinan oleh arul untuk ambik banyak mana yang bekenan.. rezeki beb rezeki.. ala kulli hal.. time kasih bebanyak arul diatas sumbangan ko menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada aku yang tak berape nak ade duit nak beli baju nih.. nasib bek saiz ko ngan aku lebih kuang je.. baju2 yang ko tinggal pun sume lawo2 dan kene ngan taste aku.. hehe.. ko memang kawan yang memahami.. hahaha..

Senarai pakaian yang aku dapat secara balash ataupun magganan ataupun senang katenye pree of cas tanpa dikenakan sebarang cukai:
Baju kemeja plus baju raihan – 11 helai
Baju melayu – 2 helai
Jubah putih – 2 helai
Seluar – 4 helai
Serban – 2 helai
T-shirt – 1 helai
Sweater musim sejuk – 3 helai
Kain pulikat – 4 helai
Hehh.. banyak tuuuu.. aku ingat nak bukak bundle kat sini plak la.. kalau jual sume ni bleh makan krib 19 kali beturut2 ni.. hahaha..

penuh katil aku dengan hagah2 tabaruk daripada ostat arul nih.. moga2 murah la rezeki ko.. hehehe.. [pasni setiap sejam aku tuko 1 baju..hahaha..]

Babak 8 : Selamat pulang terus dan selamat pulang semula

Dalam pukul 11 lebeh due bijik tremco yang dorang sewa pun sampai.. kitorang sampai kat mator dalam area kul 12 lebih gak la.. setelah jumpe2 orang.. salam2.. sembang2.. tangkap2 gambo.. dalam pukul 1 lebih dorang check in barang.. alhamdulillah semua berjalan lancar dan mudah.. ana pun tak larat nak tunggu lame2.. ana pun mengucapkan selamat jalan dan selamat pulang terus kepada muhaimin dan arul.. dan mengucapkan selamat pulang semula ke mesir nanti pada anas dan nuar.. [time kasih bebanyak ye korang semua ahli bait kerana sudi menumpangkan aku kat teratak korang tu sepanjang pertalaqian aku di syubro.. bagi aku makan.. sediakan tempat tido.. korang memang best ah! hehehe..] setelah melambai2 manja ana pun pulang smula ke rod el-farag..[version anto orang kali ni takde babak sedeh2 dalam kepuraan macam anto orang yang seblum2 nih..heheh..] sampai kat umah dalam pukul 2 lebih.. keseorangan la ana balik tu menjadik penunggu umah anas yang beterabur dan berselerak selepas jamuan yang diadakan tadi.. ana sampai kat umah tengok ruang tamu tu betabur rasa malas lak nak kemas.. besok2 jela.. huhu.. sebaik je kepala mencecah bantal.. ana pun terus terlelap.. kompem letih la tu..

**galeri gambo kat airport akan diupload kemudian dek kerana malam tu sume beposing guna kamera muhaimin.. aku pun buleh telupa nak tangkap sejibik dua gambo guna kamera hempon aku.. skang ni tengah tunggu beliau send kat aku gamba2 torsobut..

Currently have 0 Kata Komenan:


Leave a Reply