Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 7, 2008

Episod 6 : Sebok Bukan Penyebok Bizi Bukan Bizibodi

Posted by The Pamiesz® | Thursday, August 7, 2008 | Category: , |

On Air : Isnin (4/8/2008)

Babak 11 : KELAP (Kem Latihan Penulis)

Sebenarnya ana dah salah paham tentang program ni.. masa dalam iklan dia ada sebut tentang kem penulisan ilmiah.. meamndangkan seblum ni ana banyak lepak kat syoubra jadi anas pun ade la cite kat ana seblum ni DPM syoubra maqaz ada buat dah kem penulisan ilmiah ni.. katenyeh pengisian dia lebih kepada bentuk bagaimana membuat kertas kerja.. tesis.. footnote.. dan penterjemahan.. gitulah seingat ana.. tetibe ana dapat YM kate ade kem penulisan ni kat umah perak.. tarikhnye elok2 plak sehari lepas HEMAT.. jadi ana pun tanak la mensia2kan peluang keberadaan ana di kaherah ni.. ana pun daftar la masuk dan kengkawan di zagzig juga turut sama menyertai.. tak disangka2 ramai yang masuk.. 80 orang lebeh.. sampai tak cukup2 fail.. penin kepala zulhafeez sebagai pengarah dan yut sebagai ajk program ni.. hehe..

backdrop yang merendah diri.. gunala slide flash ke.. lcd projector ke.. baru aa canggih.. haha..

bila ana dapat fail ana bukak tengok ketas kerja yang ada kat dalam tu.. aik? Kenapa cam penah tengok je benda2 ni beberapa tahun yang lalu.. masa form 4 form 5 jenuh dah ngadap mende ni tak reti2.. haha.. rupenye kem latihan penulis ni adalah kem penulis sastera dan cerpen melayu oleh penulis2 muda yang terkenal di perlembahan nil ni.. ana salah paham le nih.. ngeh3.. cerpen pun cerpen la.. layann.. masa pembentangan ketas keje oleh Us Syafiq Zulakifli yang terkenal dengan antologi CDRK beliau.. ana terasa macam belajo BM balik masa skolah dulu.. tentibe mengimbau kenangan la pulak.. ngeh3..

Us Syafiq Zulakifli yang masyur dengan cinta dan rona kinanah.. dah macam cekgu BM plak ngajo komsas.. ngeh3.. teringat lak kat novel perlumbaan kedua ngan julia yang aku rasa aku tak abeh baca pon..

pas habis slot beliau diganti plak ngan Us Mohd Zaki yang memberi sdikit panduan menulis dan menyuruh plak kitorang mempraktikkan dengan segera dengan menulis satu cerpen dalam masa sejam dan akan dinaqad (dikomen) selepas zohor tu.. ana turun ke bawah mencarik ilham sambil menerap2 mengarang sebuah cerpen.. nak tau cerpen ape? Heh.. mane leh cite.. malu2.. ahahhaa.. apepun komen yang ana dapat aritu mengatakan cerpen ana terlalu banyak dialog dan aritu ana dapat pekataan baru..iaitu LEWAH (melarat2..) cerpen ana tu tak nampak isinya dan sesuai dibuat novel sebenarnya.. well ana memang dah tau dah sebenarnya ana memang berbakat tulis novel cuma malas je.. hahaha.. sebab ana lagi suke merapu dalam blog pepanjang daripada bersastera buat novel 500ms.. ngeh3.. apepun mane la tau kan kot2 tetibe kuar novel daripada ana nanti.. jangan lupe beli lak.. haha..

sampai skang aku masih tak tau apekah kejadah yang diertikan dengan swadaya itu.. adakah ianya syuwaiya2.. ataupun surabaya.. ataupun skatisaya..

program berakhir jam 4petang.. ana turun awal dah.. tak larat.. pepetang ngantuk tambah pulak dengar komen2 sastera orang yang duk wat puisi dan syair yang aku tak paham ntahapekebende tah.. bek aku tido.. haha..

malam tu os pet sham nik semua nak balik zagzig dan ana pulak dah janji ngan syeikh nak talaqqi skali lagi.. jadi ana balik la ke syubro dan dorang sume balik ke zagzig.. kitorang berpisah lepas makan skali lagi ilangkan sangap kat restoran zaidah.. dorang naik tremco g rabaah dan ana plak nek bas no 1 dan turun di dauran.. ana sampai kat umah anas dalam kul 1230 malam dan terus tido..

perhal lak wat muke gitu? nak mintak penyepak ke? ataupun nak mintak tambah nasik pulok ke? manyok dwet?

Currently have 0 Kata Komenan:


Leave a Reply

There was an error in this gadget