Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 7, 2008

Episod 4 : Sebok Bukan Penyebok Bizi Bukan Bizibodi

Posted by The Pamiesz® | Thursday, August 7, 2008 | Category: |

On Air : Sabtu (2/8/2008)

Babak 9 : Nothing much

Pagi tu ana menunaikan janji dengan syeikh untuk bertalaqqi.. dalam area kul 8pagi selesai la.. macam biasa rutin tetiap kali abis talaqqi umah syeikh ana akan berjalan kaki daripada st theresa umah syeikh ke dauran untuk makan tokmiah paling sedap di syubra kat kedai tokmiah yang bernama everest ataupun lebih dikenali oleh bebudak melayu sini sebagai kedai ‘pakcik kuat’.. dinamakan kedai pakcik kuat sebab ammu tua kerepot yang selalu jaga cashier kedai tu ada buh gambo dia masa memuda jadik body builder badan standard up skit daripade sazali samad begantung kat frame kat dinding kedai tu.. heheh.. [aku tak tau la ammu tu edit gambo tu ngan potoshop ataupun sememangnye badan die gitu.. tapi aku nengok cikeding je owang tue nih.. tingin gak nak tangkap gambo ammu kat dinding tu tapi tak tebuat2.. pelik plak orang len kang.. gambo camtu pun nak tangkap.. ngeh3..] kalau dolu2 aku ske makan tokmiah ala sawabi3 kat sini.. tapi semenjak dua menjak ni aku dah makan style macam arab pulak dah.. layan tokmiah tobaq (spinggan) kacang ful tobaq pastu layan roti isy syami..(isy yang sedap sikit la tepung mahal.. kalau isy tepung murah tu namanya isy baladi..) kire ok gak la arini dia buh isy ni dalam pinggan.. biasa dia campak ateh meja je.. meja cam kedai ni kire ok la bejage.. bersih.. tapi kalau makan kat kedai2 tepi2 jalan tu.. meja ngan singki belumut tu dah lebih kurang je.. pun dorang jenih tak kesah je.. isy tu pun dorang tabur atas jalan je.. pun relek je dorang makan tak sakit perut.. kita yang bebudak melayu ni la takleh blah.. geli bila tengok kotor2 sikit camtu.. kengkawan ana ramai jugak yang tak makan kalau isy tu dicampak atas meja je.. ana jenih tak kire.. ana sumbat je.. baca bismillah.. tawakkal alallah.. ngapp.. kenyang alhamdulillah.. wat masa ni tak penah la lagi sakit perut.. heheh.. tapi kalo kat malaysia memang tobat la ana nak makan makanan yang disediakan dengan cara sedemikian rupe.. gerenti balik umah muntah monggek cirit birit..

tengok rupe langsung tak menyelerekan.. tapi bile dah makan.. pergh.. jilat kukukaki beb.. hahaha..

Aktiviti ana pada hari tu nothing much.. hanya releks2 je sensorang kat umah anas tu.. pas habis mengemas sisa2 jamuan.. ana baring2.. stareh2.. sambil2 baca buku.. kejap ana baca buku.. kejap buku baca ana.. kejap kami saling baca membaca.. hehehe.. tengahari tu pun ana tak keluar.. anas ada tinggalkan megi goreng 5 bungkus.. dia dah amanahkan suh habiskan.. [siap amanahkan tak tahan tu..haha] mende tu jela ana kedarah disebabkan malasnye nak kuar.. tak sehat tolla.. minum pun nak wat syai takde.. nak beli maleh.. tengok dalam peti sisa2 hagasaah (air gas) bekeh jamuan smalam belambak lagi.. [muqotoah atau tak tu cite kedua.. dah mende tu je ade skang ni.. tak diminum sape lagi yang nak minum kan.. hehe..] lagi la tambah tak sehat.. huhu.. petang pun gitu juge.. ana tak kuar.. makan megi ngan minum hagasaah jelaa.. saje je senarnye nak jimat duwet sebab malam ni nak makan beso kat restoran zaidah depan umah perak.. restoran ust fauzi yamani yang baru je konvo darul ifta’ baru2 ni.. restoran ni makannye sedap2.. tapi mahe la.. tu sanggup sepanjang hari makan megi dulu tu.. malam baru mentekedarah kaw2 punye.. hehe..

banyak tul air yang mampu mencuci mangkuk tandas sampai bersih ni.. abes perut aku diorang ni hakis sesuka hati.. [dah yg ko minum jugak watpe?] terikut2 arab la tunggak ayor ni standard cam ayor masak je..hadeh~

yg ni memang no komeng la.. memang makanan asasi aku sejak kecik.. ngeh3..

sok dan lusanya ana ada program yang menyebabkan ana kene balik ke umah perak.. jadi ana tinggalkan barang2 ana di umah anas tu.. dan lepas maghrib tu ana gerak ke sabiek dan sesampainya aje disitu ana dapati ostat os ostat sham dan ostat nik telahpun bersemayam di tilam yang banyak pijat kat syaah 1 tu.. dorang dah sampai semenjak tengahari tadi lagi ghupenye.. tak lama lepeh tu ostat pett plak datang dan serentak dengan itu beliau mengajak ana makan di zaidah dek kerana perut yang asik mintak diisi.. cantek sangat la tu.. lalu ana dan pett pun gi dengan harapan nak makan nasik.. datang2je rupenye aritu hari khas mi bandung johor.. tu je sesatunye menu untuk hari itu.. aaah.. lapo punye pasal.. mi berharge 8.50geneh tu la menjadi santapan.. bleh tahan gak sedapnye.. tapi kopak beb.. kopakk..

Currently have 0 Kata Komenan:


Leave a Reply

There was an error in this gadget