Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Sunday, October 25, 2009

Tour De Ganu : Taman Tamadun Islam (Rempit at Masjids)

Posted by The Pamiesz® | Sunday, October 25, 2009 | Category: , |

suatu hari yang indah aku dan sorang sahabatku bernama roshahimi (laki ni bukan pompan. tak memasal kome ingat aku kuor ngan awek pulak kang) keluar menaiki kerete satria turbo berenjin mivec dengan transmisi otometik. kami bercadang untuk berkelah di sebuah teluk yang bernama teluk jadah hape tah aku pon tak ingat.

perjalanan ditempuh dengan amat gembira sekali. daripada jalan highway terus menuju jalan bengkang bengkok dan akhirnya kelembah pergunungan. jalan semakin lama semakin curam. akhirnya aku terpaksa menurunkan transmisi kete daripada D kepada 2. ini kerana jalan berbukit yang kami lalui itu semakin curam. hingga sampai di satu kawasan darjah kecuraman jalan tersebut hampir2 90 darjah. macam haram. mane ade jalan raya curam sampai boleh tegak naik keatas kete aku. bongok betul jabatan kerja raya kawasan itu. nak pegi teluk jadah hape tah aku pon tak ingat punye pasal kitorang tempuh jugaklah jalan tuh. aku yang duduk asalnya atas seat dah terapung2 dekat bumbung sebab jalan yang sangat curam. saspen dan takutnye tahap gugor jantung Allah jelah yang tau. tak penah lagi rasanya aku drive macam tuh.

tibe2 kete aku yang sedang mendaki bukit yang bagaikan dinding tuh terbalik. cuak gile aku. nasib baik tayar die sentuh jalan balik. bole pulak kete aku macam beguling2 macam tenggiling kat jalan curam tuh. lagi skali. macam haram. ni kete ke ape ni? jantung aku terus berdegup kencang.

setelah selamat melalui curam yang macam haram jadah tuh, maka kami pon sampai la di teluk jadah pelesit bunguk natang mende ntoh tuh. macam haram kali ketiga bole tak? ada pulak teluk kat atas puncak bukit? secara tetibe ade pantai pulak kat atas gunung. ini dah memang agak melampau.

aku yang berasa lega setelah melalui curam tadi pon bertanya kepada roshahimi:

"amacam ko cuak tak masa kete kita tebalik tadi?"

"cuak la ngong. ni sume sebab ko duduk tadi ko pegang seat." jawap beliau terketar2

macam haram kuasa 4. memang takde kaitan langsung faktor kete tebalik ngan duduk pegang kuat kat seat.

tengah asyik sembang2 sambil melihat keindahan pantai...

"PRAAANNNGGGG"

moto yang aku tunggang terlanggor sebuah lagi motosikal yang ditunggang oleh seorang aci berbangsa india. tayar depan aku tepat2 melanggar tayar depan beliau. sekali lagi aku terkejut dan rasa jantung macam nak gugor. [macam haram lagi dah 5 kali dah nih. tadi aku bawak kete satria turbo panjat bukit. tapi bila dah sampai pantai tetibe aku bawak moto pulak. mane pulak datang moto ni dan mane pulak pegi kete tadik? korang tak rasa macam haram kali ke 6 ke?]

"wooii bawak moto tak reti pandang depan ke?"

"apaaaa awak la bawak ini motor tara tengok depann! skarang apa macam ini motor mau reper kaluuu"

"ape pulak aku nak kene repair moto ko. ko tak nampak ke moto aku ni pon tayar jahanam gak? ahh takde2 skang ni jom kita pegi wokshop. repair masing2 punye rosak. toksah ngengada nak mintak aku duit. moto ko rosak moto aku pon rosak. masing2 tanggung. dah pi main jejauh."

"pahhhmiiiiiiii.. banggguunnn semayang subuh.. cepatla mak tunggu nak bejemaah ni.. bangunla duluuuu kang pas semayang nak tido tido la balik.."

ceh dan ceh lagi..

macam haram kali ke 7. lengkap jumlah pusingan tawaf. astaghfirullah. aku dimain2kan oleh setan upenye. macam haram x8 punye mimpi. kalo aku ada 8 jantung pon bole gugur semua masa tido. aku rasa ini mesti sebab malam tadi aku tido telupa nak baca doa tido. ataupon aku pegi terbaca doa naik kenderaan. macam sorang mamat berspek itam dalam video disini. [Kalghari the series episod 1] no wonder la terus naik satria turbo aku pastuh. bole tukor naik moto pulak. aku rasa memang betulla kot aku pi baca doa naik kenderaan. huh.

Doa pabile mendapat mimpi buruk:

أَللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوْذُ بِكَ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ
وَسَيِّئاَتِ اْلأَحْلاَمِ


Ya Allah aku berlindung kepadaMu dari perbuatan syaitan dan buruknya mimpi

setelah terjaga ludahkan 3 kali ke kiri. ludah kat sini ludah majazi lah bukan hakiki. buat2 ludah. habeh pulak dinding betompok kalo ludah bebetul kang. kene pulak ludah tu skali ngan kahak ijo. lagi macam haram x9. tapi paling bes sekali kalau isteri a.k.a orang rumah kita tido sebelah kiri kita. bangun2 jer muka dia penuh kahak. siaplah seminggu tido kat sofa luar pastuh. hahaha.


GALERI REMPIT @ TAMAN TAMADUN ISLAM
__________________________________


inilah gerbang kejayaan anda setelah berjaya menyampaikan BEX yang berpenyakit hingga ke ganu dalam keadaan semput2nya yang tak mampu dihilangkan menggunakan inhaler athma.

peralatan untuk merempit. ni namanya kereta sorong. bukan ke? sewa jer rm3 sejam. rasanya lebeh sejam kitorang racing kat dalam tuh. tapi tak la sampai 76jam. tapi orang tu tak mintak pulak tambah duit. kire halal lebeh kuang la tuh. takkan nak macam haram kali ke 10 pulak.

nak pilih kereta sorong yang mampu merempit dengan kuasa turbo bukannya senang. hanya yang terpilih saja yang layak mendaki bukit curam 90 darjah 6 sekolah rendah kebangsaan sultan abdul aziz. jadahnye ko cakap nih.

ini bukan masjid. ini namanya menara kalyan kat uzbek. tempat hukum orang yang bersalah. hukum ape aku tak tau la pulak. mungkin hukum haram kali ke 11 kot.

sekali tengok macam busut anai2. tapi 2x tengok papan tanda baru tau yang ini rupenye masjid yang diperbuat dari tanah yang dikeringkan. kat nigeria.

berlatar belakangkan masjid suleyman, turkey

masjid yang sama jugak

nampak macam masjid. sebenornye ini replika maqam syeikh abu nasr parsa salah sorang syeikh naqsyabandi di afghan

takde la mahal sangat taj mahal ni. ini bukan masjid ye. ini istana lambang cinta kepada seorang bernama bini.

nak naik masjid kat Iraq ni kene pusing2 sampai penin dulu dalam keadaan saspen di cerun yang curam. tapi tak lah sampai 90 darjah 5 kecuraman beliau.

masjid jamek fatani. thailand.

masjid kudus minar central jawa indonesia. kalau nak kata aku iktikaf, rasanya tak dapat pahala kalau iktikaf kat sini.

masjid xian kat china ni didirikan oleh laksamana haji cheng ho. walaupun rupe macam kuil pagoda. kedudukan die mengadap kiblat

masjid mohamed ali kat qol'ah Salahuddin Al-Ayubi kat kaherah

tawaf dengan beskal kat masjidin nabawi. bile pulak kat madinah ada Kaabah?

berdoa di pintu masjidil haram. nak masuk dalam tak bole. badan kitorang saiz gergasi.

weh amin ngko pun menunggang motosikal atas angin kat tepi pantai jadah hape name die tah jugak ke? tu muke tengok gaya macam tengah saspen sebab langgor tayar depan sorang aci jual kacang jer tuh. tapi pett nampak cam seronok jer bile ko eksiden. hahaha. oh sebenornye ko wat muke camtu sebab saspen nak telanggor pett kan? wakakakkaa

elelele wat muka comel plak. bangga la tuh dah sampai kat palestin.

'masjid' ni tetibe ade kat sini pulak. iktikaf kat sini pahala lebeh sket kot.

oh. rupe2nya kami ni pengunjung yang tak dihormati. patut la kami bole amek gambar banyak2 macam orang gile. hahaha.

hemsem dah tu min. runsing ape os? teran2 ta** tak keluor ke? hahaa

the true meaning 1 malaysia uniting 1 muslimin and 1 mukminin

wah banyak gile keje arini. betimbun2. sudah2 la tinggal dulu belog nih. mane buleh tangguh2 kije. ade lapang saye bukak balik belog ini. komenlah sepuas hati anda sebelum ada orang yang komen anda balik. ngehehehe.

tatatititutu

senyum sokmo~

(^_^)

Currently have 12 Kata Komenan:

  1. sy bngga jd ank ganu ~ hehe =)

  2. saye bangge gok jadik anak perak yang pernah belajo dinung. hehehe

  3. sy bangge jadi anak orang

  4. x-gangster kampung kubo says:

    saye bangge jadi pengomen yg ske wat bahagian komen macam entry post kat blog orang laen..


    eh,silap,yang tu anak ostat amin..

  5. anak ostat pami says:

    saye bangge jadi anak bangge...

  6. macam mana pula ak ada dalam mimpi ko tu??!! pelik betul.. baru beberapa hari cuti sem ak abis ko dah rindu ak. hahaha~

  7. ank bangge tu camane ghuupe die ??

  8. anak bangge tu lebeh kuang macam anak kuang hajo yang membangge tak tentu pasal dengan mak bapak die serta masyarakat kampung kubo.

    gamaknyelah kot.. hehehe

  9. x-gangster kampung kubo says:

    op op opppppp.. saye xde kaitan ye ngan anak2 bangge tuh.. so,masyarakat kampung saye harus tidak dikaitkan.huh

  10. hahaha.. klaka tengok pic2 ni sume.. nice edit btul.. huhuhu.. (^__^)

  11. selambe je kate edit. mane ade edit tu woih. original shoot tuuu. hehehe

  12. blah la mi, upload gmb2 aku yg xstndad...mentang2 aku kat batu pahat skrg ni,xdpt ko nak ajak aku mnum2 kat d'keladi..haha


Leave a Reply

There was an error in this gadget