Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Sunday, October 26, 2008

Bersama Syeikh Dr Rifaat Fauzi

Posted by The Pamiesz® | Sunday, October 26, 2008 | Category: , |

salam sume..

citer tak abis lagi upenyer.. lepas sume bersurai daripade umah syeikh Mahmud Said Mamdouh tu.. ana dahpun berelek2 santai2 redi menyenteng kain pelikat untuk membasuh kain.. tiba2 belum sempat nak basuh ostat boan pun sampai ke umah ana dan mengatakan cepat2 besiap sebab kita nak pegi umah syeikh Dr Rifaat Fauzi pulak.. hadehh.. dengan segera ana mengenselkan niat mulia membasuh kain yang kotor untuk menyempurnakan niat yang lagi mulia untuk bertemu dengan syeikh Dr Rifaat Fauzi..

kali pertama dulu penyerbuan kerumah beliau tak menjadi sebab gelap je.. beliau takde.. diharapkan kali ni tak la kecewa lagi.. setelah bertemu janji untuk berkumpul di rumah penang.. kami yang kali ni berenam (aku, ust Husni, sham, boan, dan 2org lagi org penang tu aku lupe lak nama.. hehe..) berjalan kaki ke rumah syeikh Dr Rifaat Fauzi..

alhamdulillah.. tak kecewa.. kali ni maktabah beliau yang dibawah tanah tu terang benderang bercahaya.. anak murid beliau ada sorang disitu dan menyuruh kami tunggu kat dalam maktabah tu.. masyaAllah tabarakAllah.. banyak sungguh kitab2 beliau.. ana jadi seronok dan teruja tengok kitab2 yang banyak sebegitu.. lalu berlakulah perbualan antara kami.. agak2nya bape puluh taun nak dapat kumpul kitab camni ek.. 30 taun pun belum tentu gamaknye.. pastu ust Husni menambah.. seumur idup takkan dapat langsung pun tak mustahil.. kalau takdirnya miskin.. mane nak dapat..

setelah beberapa ketika syeikh pun datang dan bersalam2an dengan kami dan menyuruh masuk ke bahagian maktabah yang lebih dalam.. lagi banyak kitab kat dalam tuh.. masyaAllah tabarakAllah.. setelah saling bertanya khabar macam besela kami melepaskan program pada ust Husni je.. kami duduk diam mendengar..

sebelum pulang ust Husni meminta untuk kami semua ijazah ammah daripada syeikh.. sayangnya syeikh tak dapat cop sebab bilik tempat dia simpan cop tu ada musykilah ngan kunci pintunye takleh nak bukak.. setelah selesai pengijazahan kami pun bergambar kenangan dan meminta diri untuk pulang..

GALERI BERSAMA SYEIKH DR RIFAAT FAUZI
___________________________________

antara kitab2 beliau dalam maktabah nih..

huuu.. banyaknye ilmu..

wajah teruja melihat kitab.. satu hari nanti aku pun nak ada maktabah aku sniri.. insyaAllah biiznillah..

Syeikh Dr Rifaat Fauzi membelek kitab hadith musalsal ust Husni..

Syeikh Dr Rifaat Fauzi menuliskan ijazah ammah kepada kami sume..

bergambar kenangan bersama Syeikh Dr Rifaat Fauzi..

Currently have 0 Kata Komenan:


Leave a Reply

There was an error in this gadget