Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Wednesday, September 30, 2009

Peserta Biro Raya Negara (BRN) Kem Teluk Intan

Posted by The Pamiesz® | Wednesday, September 30, 2009 | Category: , |

salamun aleikum..

inilah dia rupa2 jejaka2 macho yang menyertai kem biro raya negara teluk intan harituh.. [sesukahati jer aku buh nama kem ala2 birotatanegara.. padahal konvoi beraya jer pon.. tetibe kait ngan kem plak.. haha..] beberapa buah kamben dan spisis gurun yang len telah digunakan dalam siri konvoi ini termasuklah perdana viva wira myvi saga dan bmw 7series yang dibawak oleh salah sorang daripada kami.. dalam mimpi lah.. hahaha..

rasanya tak perlu dah aku kenalkan mamat lupe member yang baru je dapat kete baru nih.. hahaha..

yang ni pon tak payah kenalkan jugaklah kot.. dah salu sangat dah tengok muka dia kat blog ni.. silap2 kalo dia ngaku blog ni blog dia pon orang bleh pecaya kot..

nama diberi arip.. akan tetapi panggilan diberi jepun.. doremon.. dek kerana raut wajah dan paras rupe yang bagaikan anak kelahiran hiroshima.. skarang bertugas di sebuah kilang proton di shah alam..

nama beliau khairy jamaluddin.. eh bukan. khairy hamidi.. eh bukan jugak. khairi abdul hamid. baru betul.. beliau merupakan pelajar multimedia universiti melaka..

kapten penguasa bumi.. amirul ardi.. lebih manje dengan panggilan totot.. baru tamat ATMA.. tengah tunggu mase nak kuor jer..

nama beliau hafidz.. orang new zealand panggil beliau gedek.. beliau kini bekerja di sebuah kilang di tapah..

asyraqal badru alaina.. nama beliau adalah asyraq.. ma'ruf dengan panggilan ayap.. satu2nye antara member2 kitorang yang dah proceed ke peringkat master dan kini menjadi instructor sambilan di UUM sintok..

ahmad kamil mokhtar.. aktivis nasyid negara ini kini sedang melanjutkan pelajarannya di UPM serdang..

rozamizan.. kini bekerja di kuala terengganu.. keje hape ntah akupon tatau.. aku tak sempat pi beraya umah die pasal ada hal menyusul yang menyebabkan aku terpisah daripada rombongan..

model iklan syempu yang sentiasa kami hasadi akan kelembutan rambutnya ini diberi nama norhafiz mohd nor.. menggunakan nama pena 'kupeng' dalam setiap karya yang dihasilkannya. [bile masa pulak ko jadik penulis peng?haha] beliau merupakan pelajar USM..

sorang lagi aktivis nasyid yang rasa2nya bernasyid idup segan mati tak mau ini merupakan pelajar USIM mengharungi pahit getir dalam pembikinan diri sebagai seorang daie.. beliau merupakan pelajar bidang dakwah dan kepimpinan di situ..

paeh.. ataupun nama skemanye faiz.. merupakan pemain percussion paling dasat dialam semesta.. sorila aku telupe ape ko tengah wat skang paeh.. hahaha..

amer.. tinggal di lubuk keli sg rubana.. kini merupakan seorang pembantu arkitek di pahang..

bakal bapak orang ni bukan merupakan sorang cina.. akan tetapi semua orang memanggil beliau achong.. nama sebenar beliau hafez dan beliau merupakan satu2nye member rapat aku yang dah slamat mengharungi malam pertama.. heheh.. kene bako saje lah akuuu.. haiihhh~

tak payah kenalkan dah la mamat ensem nih..

credit to dr pit.. semua gambo2 yang cantik ni beliau yang tembak menggunakan dslr beliau.. aku tolong upload jer.. hehe.. diberi nama mohamad fitri.. pelajar yang mengambil jurusan medic di USM ini kini sedang membuat rumahment (housement) di hospital.. 6bulan lagi dia beranak la.. eh. 6 bulan lagi dia grad la..

cekgu sapuan.. merupakan sorang cekgu kemahiran hidop yang mengambil alih tugas cekgu ramdan, sir lim dan cekgu kadir.. kini mengambil ijazah pendidikan di UTM skudei..

sangat menggamit kenangan pabila kita bertemu kembali dengan sahabat2 yang telah lama kita tak jumpa dan melihat perubahan yang banyak yang berlaku pada diri setiap seorang daripada kita.. tak lama lagi memasing kendong anak pulak.. aih.. manusia mengembang.. ada yang berubah.. ada yang kekal sama.. ada yang macam tak matang2 jer.. [aku la tuh..hahaha] apepun.. kita semua tetap sahabat selama2nya dan ukhwah ni takkan terputus hingga ke akhir hayat.. kalo korang kawen jangan tak jemput aku tau.. kecik pankreas aku.. datang tak datang len cite yang penting jemput.. kekeke..

besok my 1st day as a teacher.. sekolah menengah khir johari.. sungai sumun.. aih budak2.. kome nak belajo ape sok ngan aku? aku ajo cara2 buat blog jelah nak? hahaha..

moga2 niat suci saya untuk mendidik anak bangsa diberkati Allah dan dipermudahkan olehNya untuk saya menyampaikan ilmu dan dipermudahkan jua mereka yang mendengar itu untuk memahaminya dan mengamalkannya agar suatu hari nanti mereka dapat menjadi insan yang berguna kepada masyarakat dan agama dan negara.. ameen ya rabbal alameen..

Currently have 8 Kata Komenan:

  1. salam..aiseh..ngajar kt smk khir johari tjg malim ke...ha tanjung maliii...dekat dgn upsi..klo tjupe org jggut perang tepi jalan..kamu le tu kan

  2. salam.. aiseh.. mike ni aje benor orang perak ke idak nih.. ate ke bile pulak khir johari kat tg malim nyeeee.. udah terang2 lagi nyuloh teman nulih kat situ khir johari kat sg sumun.. jalan nak pegi bagan datoh tu.. apekehe pulak teman nak patah balik ke kulompo nak ke tg malim.. bwahahaha..

    p/s=kalo nampak janggut perang2 tu tak semestinye saye.. banyak lagi makhluk lain berjanggut perang contohnya karpet, pelepah kelapa, bulu ayam, berus cat, dan sebagainya.kekeke

  3. Hehe.
    Owh.Salam.
    Selamat jadi cekgu.
    First day, aja murid lukih kapet,pelepah kelape,bulu ayam dan berus cat.
    Based on tema 'Cikgu budak baru belaja, kalau salah tolong lukihkan'
    :)

  4. ooohh beri good idea.. good girl.. nah adiah bmw 8series 12bijik.. hahaha..

    time kasih.. :)

  5. oo,br dpt tgkp tulisn jawi kecit nk mati tuh.. "bace je, tanak komen kerrrr?"..hahaa..ok,sile bace ye,nk sgt:

    1. gambor pokcik berbaju ijo berketayap tuh,musykil dgn tagnye: "tak payah kenalkan dah la mamat ensem nih.."..btol ke ensem?ade sedikit kecelaruan fakta di situ yg dipertua.eh,terperangai zaman mulut laser dulu2 lak.. (mulut laser kt tournament je la kn..jd smpnn je kl tanding kt luor..hahaa)

    2. sapuan?? safwan dh beso? br ucu xjupe seminggu,dh beso pjg dh. rase mcm br je 2mggu lps sambut besday safwan..ensem dh ye kamu..

    3. last but not least, korg umo brpe?mcm _________ je..hahaa..sile isi senirik (yg pasti,options bknlah 18thn ke bwh. dan 19,20,21,22 hatta 23 sekalipon mcm tak termasuk je dlm senarai gak..bwahahaa)

    ok la cekgu/ostat..ol da bes ngajo budak2 tuh.ngajo,bkn ngorat.pendidikn islam,bkn pendidikn blog.

  6. salam..owh..mau jadi cekgu sudah..
    gud luck la...semoga dpt mndidik anak bangsa dengan hemah dan jayanye.. (cam skema)..

    p/s: pembaca tegar dh lama la ni baru sibuk nak komen..=)

  7. khairi abdul hamid.mmu melaka ke pami? jurusan apa tuh?


    zakiah

  8. salam....
    ingatkn sekolah menenagh khir johari kat sungai petani kedah...semangat ingatkn ostat pamie nagajor kat kedah..bleh la nk blanja ostat mkn blog ka...

    nti ajar anak2 murid menulis karangan yg panjang lebar mcm kat blog ni ya...confirm masuk malaysia book of record la karangan terpanjang oleh pelajar skolah khir johari....

    ngajar yer..bukan ngorat..tp klau anak murid yg ngorat..layan ja...sbb bukan salah ostat yg ngorat dia kn, dia yg ngorat ostat...


Leave a Reply