Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Thursday, September 3, 2009

Kisah Amin dan Arab Mesir di Kedai Kurma

Posted by The Pamiesz® | Thursday, September 3, 2009 | Category: |

ada satu hari kan.. amin yang sedang kebosanan memanggil aku duduk bersama beliau lalu secara tetibe je beliau menceritakan sebuah hikayat tentang kisah hidup beliau tak lama dulu.. kisah tersebut adalah seperti berikut..

ngko tau tak mie.. haritu kan ada sorang arab mesir datang kedai.. dia datang bukan nak beli kurma.. mule2 dia datang jenguk2 kat pintu.. aku mase tu dah rasa cuak dah.. camne pulak tetibe ade arab mesir kat teluk intan ni.. aku dahla sebulan setengah dah tak cakap arab ni.. aku takut arab tu melompat kekaguman jer dengo aku yang mendapat markah mumtaz dalam diploma bahasa arab markaz nil ni bertutur dalam bahasa arab..

lalu arab tu pun selangkah demi selangkah memasuki kedai mendekati aku.. perasaan cuak campur saspen aku pun bertambah bertubi2.. aku pun berkata pada arab tu sambil terketar2..

"aizz eihhh ya mamaaa? ma fish masri henaa wallahh!"
(weh makcik, ngko nak ape ni? pakwe ngko orang mesir takde kat sini weh.. sungguh wallah!)

dia melangkah setapak demi setapak tanpa bersuara.. aku dah makin saspen.. hati kecik aku mule bersokseksoksek..

"takkan makcik ni nak mengapa2kan aku di bulan ramadhan yang mulia ni kot.." aku mula suuzzhon.. (buruk sangka)

dia terus mendekati dan akhirnya sampai betul2 dihadapan mata aku.. diketika itu.. hanya Allah yang tahu perasaan aku.. hati aku berdegup kencang bagaikan halilintar yang menyambar pokok taugeh..

tup2 secara tetibe jer makcik tu pegang bahu aku kiri dan kanan.. lagilah aku jadi seriau.. huh.. menyeramkan.. pulak tuh tetibe jer die becakap bahasa yang aku biase dengo hari2 dengan suara yang amat garau..

"dik.. tolong tangkap gambar akak.. akak nak wat kenang2an sempena lawatan akak ke malaysia ni.."

adehh.. arab mesir ni pandai cakap melayu upenye.. aku pun terus keluorkan kamera hempon aku dan berjaya mengsnap gambar beliau.. itu jelah citer aku untuk hari ni.. sekian pengumuman waktu berbuka pose bagi kawasan kutub selatan dan kawasan2 yang tak sama waktu dengannye..





...........



korang nak tengok tak gambo arab mesir yang amin snap tuh? nilah die orangnye.. cantik kan akak ni? hahahahaha..


haih lah.. dahla sekampung ngan ko.. pegi mesir pun same2 ngan ko.. kat mesir pon duk sebilik dengan ko.. balik melesia pon.. keje juey korma sama2 ngko.. hari2 aku tengok muke ko,ko mengadap muke aku.. takde muke lain ke wehh.. bosan sungguhla.. hahaha..

selamat datang ke kedai kami di sebelah CIMB bank medan mahkota teluk intan.. untuk makluman awal.. yusoff taiyoob sold out.. sekian dimaklumkan.. hehehe.. :)

Currently have 11 Kata Komenan:

  1. Salam..
    emm btul ker gambo tu pompuan..cam laki jer..cam pamiez jer..^_^

  2. macam dalam citer star wars je neh ...

  3. isk..takkan tak dapat tangkap lagi kot.. memang saye dah ler tuh.. heheheh..

  4. terima kasih atas ucapan tadi..
    seronoknya dia dah balik kampung.
    doakan supaya anak makteh pun cepat habis belajaq sama...nak sambung belajaq ke..nak kerja..apa2pun makteh ucapkan tahniah & selamat pulang..wassalam.

  5. salam,akak nak gi Penang, jauh.tapi hari2 ler berbuka dengan kurma yusoff taiyoob.yang bertangkai tu akak suka sebab tak manis sangat, sesuailah dgn akak tapi tak dapaylah hari2.

  6. Cantik gak ngko pakai cam tu yek...

  7. fahmi dah buat hal dah...takpe2..nanti kita suh syeh otai bagi syarahan pada fahmi...

    kepada fahmi...kalau kak fida tgk mike camni...tentu dia terpikat...hihi..

    sekian...

  8. hahahahaha...mmg cun..pamie ko ade ke purdah camtu?

  9. huhu..mmg dh agak dh mesti pamie punye
    dah mcm ammah2 arab kt sana jek tgk
    hahaha

  10. miss cekelat says:

    ahahaha...klaka


Leave a Reply

There was an error in this gadget