Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Monday, September 14, 2009

Sape Pulak Nak Beranak Malam Nih?

Posted by The Pamiesz® | Monday, September 14, 2009 | Category: , , |

salam to all da reader..

sebenarnye aku dah terkantoi ngan bos aku smalam.. gile babun banyak aku wat salah.. babun pun geleng kepala kalo tengok kesalahan yang aku lakukan sepanjang aku meniage nih.. memang susah rupenye nak jadik usahawan retail yang berjaya.. setiap sudut yang dilihat mampu menarik pelanggan walaupun ada 1% posibility akan diambil kira.. wah.. he is very particular with that.. no wonder la dia bole jadik jutawan..

sebenornye posting ni aku dah postkan pon pada tarikh yang sama tahun lepas.. disebabkan antara perkara yang aku dah terkantoi semalam adalah main tenet dan laptop di kaunter depan hingga menyebabkan peratusan pelanggan yang masuk ke kedai aku berkurangan sebanyak 0.1384630% makanya bos pon membebel kepada aku dan aku rasa aku akan insap dan tak lah online sekerap selalu.. [nak jugak online tu.. hahaha..]

disebabkan itu makanya aku tak mahu lagi membebel panjang kerana ini akan memakan nasik.. bukan. ini akan memakan masa yang banyak memandangkan kerja aku perlu efisyen melayan pelanggan.. [konon.. padahal malas2 jek nak layan.. wat style cam malu2.. hakhakhak..] alah.. kome tengok la kang.. posting ni mesti tak jadik pendek jugak.. mesti panjang jugak.. aku ni bukan leh caya bab taip menaip nih.. pantang pegang je keyboard.. mane mau jari ni benti..

berbalik pada tajuk asal posting.. sape pulak yang nak beranak nih? actualy untuk posting kali ni nak bagitau tu je.. mak aku akan melahirkan anak malam nih.. seronok giler.. betul ke aku nak dapat adik nih? rasa excited jer.. [hahaha] pukul 8 malam lebeh2 sket kang ade le sorang baby comel yang menguwek2 nak keluar daripada perut beliau.. tapi pukul 8 malam karang tu pada 23 taun yang lepas lah.. [maknanye idakla aku nak dapat adik kalo dah mak aku beranak tu 23 taun lepas kan..] rasa2nya korang pun tau sape budak comel tu kan.. korang kenal sangat ngan budak tuh..

maleh nak citer banyak pasal budak tuh.. skarang ni die dah beso panjang.. dah hensem dah pon.. baik pulak tuh.. macho.. berdedikasi.. ape tah lagi sifat mahmudah semua2 lah ada pada dia.. [hahaha.. jangan muntah.. jangan.. kotor blog aku kang.. hahaha..] dulu dalam perut sebok terajang2 perut mak die nak sangat keluor tengok dunia.. skang ni dah 23 taun die tengok dunia dah jemu pulak dah rase.. teringin nak tengok akhirat pulak dah.. tapi teringin jela lebeh.. bekal nak bawak nak gi tengok tu takde mane pon lagi..

idup kat dunia ni memang membosankan.. kalau takde Islam.. kalau tak berTuhan.. memang bosan.. hari2 buat benda yang sama.. benda sia2.. nak idup cari duit penat2.. dah dapat duit banyak2 buang duit suke2.. cari duit bagai nak rak.. guna duit tak ingat dunia.. berpusing2 kitaran yang sama sampailah masa mati masuk kubor jadi tanah.. kitaran hidup yang tiada faedah dan sememangnya membosankan.. tu bagi orang yang tak rasa nikmat Islam la.. tapi disebabkan aku seorang beragama Islam dan aku berTuhankan Allah.. maka banyak sangatlah perkara yang patut aku lakukan supaya dapat sampai pada Dia diakhirat kelak dengan wajah tersenyum gumbira.. dan sebenarnya idup kat dunia ni tak sempat nak rasa bosan pun sebab tanggungjawap untuk dilaksanakan sangat2lah banyak.. kan? korang stuju tak ngan aku? kalo tak stuju sila lepuk dahi anda sendiri dengan terompah jamban sampai anda pengsan 8juta tahun..

aku ni manusia biasa.. aku tau dalam 23 taun ni bape ramai dah yang menyimpan dendam dan sakit ati serta menyampah kepada aku dek kerana apa2 saja lah perangai ataupun perbuatan aku yang manusia lain merasakan "bodo la budak nih".. oleh kerana aku sudahpun memahami yang aku sememangnya mahu sentiasa mencuba untuk buat semua orang senang dengan aku tapi terkadang ada juga hati-hati manusia yang terhiris dan terluka setelah dizalimi dan dianiaya oleh aku samada secara sengaja ataupon tidak.. aku tak dapat nak elak..

jadi dengan itu aku memohon sejuta kemaafan daripada mereka2 yang tergolong dalam golongan yang dizalimi olehku ini.. setiap malam sebelum tido aku berdoa agar Allah sentiasa merahmati dan memberikan kebaikan dan mengampuni segala dosa mereka2 yang aku aniaya.. mereka2 yang terluka hatinya kerana perbuatan aku.. mereka2 yang benci tak suke menyampah dengan aku.. termasuk jugak mereka2 yang menganiaya aku.. mereka2 yang menzalimi aku.. aku masukkan juga mereka kedalam doaku agar Allah memberikan mereka semua kebaikan dan aku sudah sedia awal2 memaafkan semua kesalahan yang telah mereka lakukan dan akan mereka lakukan kepada aku.. aku maafkan sebelum daripada mereka melakukan kesalahan itu lagi..

23 tahun yang lalu aku dilahirkan melihat dunia.. tapi siapa yang tahu 23 saat yang akan datang ni Allah akan kata bahawasanya masa aku sudah sampai untuk tinggalkan dunia ni pulak? segalanya mungkin.. segalanya dalam pengetahuan-Nya.. kalau dah sampai masa untuk aku tinggalkan dunia ni.. aku cuma berharap semua orang dalam dunia ni dapat maafkan segala salah silap dan dosa aku.. boleh lepas satu stage lepas kesalahan sesama makhluk maka selebihnya stage antara aku dan Allah pulak lah.. harap2 aku dapat jadi hamba-Nya yang mendapat belas kasihan dan pengampunan dari-Nya..

aku harap kalau sampai masa aku tinggalkan dunia ni.. blog ni dapat korang manfaatkan sebaiknya.. segala tulisan aku yang mencerminkan kehuduhan perangai aku dan keburukan diri aku harapnya dapatlah dijadikan sempadan supaya dapat dihindarkan dari diikuti.. dan segala tulisan aku yang menampakkan kebaikan yang dapat diikuti maka ikutilah ia untuk dijadikan contoh tauladan.. sekurang2nya apa2 kebaikan yang aku tunjukkan kalau korang amalkan dapat jugaklah saham tu pegi kat aku sikit sebagai orang yang tukang tolong tunjuk ilmu yang bermanfaat.. [walaupon takdela berilmu mane pon aku nih..]

apepun sejuta kesyukuran kupanjatkan kehadrat Allah Subhanahu Wa Taala kerana Dia masih memberikan ku peluang untuk hidup mengisi masa sementara didunia ini untuk berjuang menuntut ilmuNya serta menyampaikannya kepada orang lain jua buat mengisi bekas amalan buat modal bekalan di dunia yang satu lagi tu kelak..

jutaan terima kasih jua buat mak tersayang yang bersusah payah melahirkan pami yang memang tak sabo2 nak keluar daripada perut tu nak tengok dunia luar.. jua tidak dilupai pada abah yang bertungkus lumus mencari nafkah buat membesokan anak bongsu abah yang cukup payah nak bela nih.. pami tau mak ngan abah penat layan karenah pami.. hari2 tepekik2 habih suara becakap ngan budak degil nih.. moga2 pekikan dan bebelan abah ngan mak tu Allah balas dengan panggilan lembut para malaikat penjaga pintu syurga untuk mak dan abah masuk sebebas2nya kedalam tempat yang dipenuhi rahmat Allah itu.. ameen ya Rabbal alameen..

semoga umur yang ada ni aku dapat isikan dengan berbakti pada ilmu.. hanya kerana Allah Subhanahu Wa Taala.. doa2kanlah aku dipermudahkan dalam segala urusan didunia dan diakhirat kelak.. dipermudahkan mendapat rezeki.. dipercepatkan mendapat jodoh.. dikurniakan zuriat yang soleh solehah.. dan senantiasa diberikan ketenangan dan kebahagiaan hidup.. juga moga2 dilimpahkan tempias ketenangan yang Allah kurniakan kepadaku itu kepada orang2 yang berada disekeliling aku.. sesungguhnya Allah itu Maha Penenang hati2 mukminin..

terima kasih bebanyak pada mereka yang dah wish aku.. tak kire la daripada call ke.. sms ke.. shoutbox kat blog ke.. kat ruangan komen ke.. kat peti surat umah aku ke.. peti sejuk ke.. ala kulli hal untuk membalas doa2 korang tu aku ucapkan waiyyakum wa jazakumullah khairan jaza'.. sepatutnya semua wish korang tu kene disertai dengan adiah sebijik toyota wish daripada setiap sorang daripada korang kepada aku.. barula rasa bermakna hari lahir aku.. ngahahaha.. :p

maka untuk mengakhiri posting besday aku yang ringkas dan padat ni layankanlah beberapa gambor yang sempat disnap ketika aku dijemput menyampaikan tazkirah pendek di majlis berbuka puasa pelajar asrama SMK Seri Perak [bekas skolah aku la tuh..] bersama para guru dan pegawai pendidikan daerah hilir perak..

GALERI MAJLIS BUKE POSE BERSAMA PPD
________________________________


pelajar2 asrama yang khusyuk mendengar repekan si janggut perang.. huh.. korang pecaya ke ape die cakap tu?

satu masa dulu aku juga berada dalam kedudukan seperti mereka.. duduk bersila mendengar pengisi program menyampaikan pengisian.. dipaksa untuk menumpukan perhatian kearah stage tempat penyampai berucap..

tetapi tak sangke.. setelah 23 tahun aku idup.. posisi itu telah bertukar dan aku pulak yang berdiri di depan audience menyampaikan pengisian dan perkongsian kepada mereka.. aku pulak jadik tukang pakse dorang tumpukan perhatian kat stage.. hahaha..

pegawai pendidikan daerah Tuan Zulkarnaini [betui ke tak ntah aku tulih name beliau.. bantai sajalah hoho..] memberikan kata2 tasyji3 kepada para pelajar untuk skor dalam peperiksaan yang bakal menjelang tiba dalam masa terdekat ni..

Ustaz Azlan bersama pelajar2 aspura.. actualy segan jugak senarnye berucap depan ustaz2 dan cekgu2 sniri.. kalo ikut psikology orang berceramah kene anggap semua orang yang kat depan kita tu 'bodoh' atau dalam bahse yang lebih lembut 'tidak tahu apa2'.. tapi aku tak mampu nak berbuat sedemikian kerana dihadapan aku tu semua adalah guru2 aku yang mana mereka inilah yang telah banyak memberi jasa dengan mengubah aku daripada seorang yang bodoh piang bangang bongok dan tak tahu kebende menjadi seorang yang tahu la sikit2 tentang kehidupan.. makanya aku amat2 menghormati mereka2 ini yang jasanya tak ternilai bagi aku seorang yang bergelar murid dan pelajar.. terima kasih guru2ku..

sesi makan2 berbuka selepas solat maghrib tuh aku tak dan snap sebarang gambor pon sebab aku sangat khusyuk bila tiba bab makan.. hahaha.. selepas aku mengimamkan solat isyak.. solat tarawih pulak didirikan secara berjemaah yang mana ianya diimamkan oleh ustaz IR mohd pijit pulak.. [lame btui la tak dengo suara ko jadik imam pijit.. rasa seronok jer aku teraweh malam tu mendengar alunan suara bekas johan pertandingan tahfiz Al-Quran ni..]

sesudah bertarawih kami dijamu moreh di kantin asrama dengan juadah yang nampak macam biasa jer.. iaitu mi bandung.. tapi dengan tak gelojohnya aku menambah 3 kali pada malam itu dalam keadaan orang lain 1 pinggan makan pon tak habis.. hahaha.. pulang kerumah aku terus tido tanpa memikirkan apa2 tentang efek boroinya perut seniri apatah lagi untuk memikirkan perut orang lain yang sediakalanya boroi..

agak2 la kan subuh tu aku bangun tak untuk sahur? korang jawap snirik lah kalo terer.. hang kata hang teraaaa..

selamat hari lahir untuk diri saya sendiri dan selamat hari raya untuk semua pengunjung blog saya yang setia membaca repekan saya ini.. saya sudahi dengan ucapan maaf zahir dan batin dan jangan lupa bahawasanya peluang merebut lailatul qadar masih ada.. jangan kita sia-siakannya..

sekian wassalam..
smail olwes laik dis.. (^_^)

Currently have 36 Kata Komenan:

  1. Salam.

    Afsal tajuk macam sama dengan birthday tahun lepas, ustaz? Perenggan ke-5 pun lebih kurang sama. Tak best la gini...

    Rasa macam kejap je masa berlalu. Dah setahun lebih rupanya saya baca blog ustaz.

    Apa-apa pun selamat hari lahir ke-23.

  2. Komen kat atas tu saya punya. Entah afsal jadi gitu, tak keluar nama saya.

    (sebenarnya tak reti guna)

  3. dalam perenggan kedua saya ada tulis:

    "sebenornye posting ni aku dah postkan pon pada tarikh yang sama tahun lepas.. "

    maknenye memang asalnye posting ni posting taun lepas.. hehe..

    asalnye maleh nak ubah ape2 pon.. nak repost balik posting taun lepas jer.. tapi dah teredit2 sket.. last2nye jadi panjang la pulak.. haha..

    itulah alkesah citernye..anyway.. time kasih banyak2.. :)

  4. assalaamu'alaikum...

    kali ni posting fahmi sedih le pulak....

    tatau nak komen apa dah...

    selamat hari raya mie...maaf zahir dan batin...

    2.30 petang ( isnin )
    rumah bonda tercinte

  5. selamat hari raya syeikh AB.. maaf zahir batin ye teman banyak nyakat mike.. mike kawen nanti jangan lupe jemput teman.. jangan le lupekan teman.. yelekan teman tau le teman ni sape.. [ayat bagi tambah sedeh.. haha..]

  6. salam..

    adik2,jgn caye cakap paokcik berjanggut ceklat tuh..seyez..hahaa..

    jubah tu nmpk cm ade hood je, ye ke? wujud ek? (u kno i like jubahs, rite..hoho)

    k la.. slmt tuo day, semoga peningkatan amal berkadar terus (jgn berkadar songsang pulok) dgn umo. semoga graf amal n iman tuh ade underdamp la, jgn overshoot,pehtu turun je.. (hahaa,ostat gune istilah2 barab, nk gune gk r istilah2 engin neh)..

    rasenye dah juling bace sbb amat pjg n kecikkk tulisannye..beik chow daripada jadi semakin parah..

    ateh banjaran titiwangsa (ade wifi sini),
    bwh pokok bunga kertas,
    1448 hour

  7. aah.. jubah style maghribi.. kalo pasang hood atas kepala tu nampak cam witch yang tengah nak wat white magic.. hehe.. bebudak skola tu pon pelik jer tengok saya pake jubah cenggitu..

    time kasih banyak ye.. saya bese takde underdamp, winamp memang biase pasang.. overshoot pun tak biasanya saya shoot kat kain pelikat jer.. hahaha.. [aku tau ayat ni tak sesuai untuk dituturkan dikhalayak ramai.. tapi alang2 shoot jelah.. hahaha]

    pa alip dal nun space mim wau kap alip space kap alip kap ya space ta alip nga nun space ba wau kap wau space lam alip lam ya sape suh awak berani bermain2 istilah engin ngan saya yang amat pakar dalam bidang merosak engin ni.. hahaha..

  8. POKCIK!!!!!!!!!!!!

    ta qaf space bar mim alip lam wau space bar kap alip??!! eeee.....

    p.s- aduih, takde le kicik ngat tulisan sampai nak kene tulih bende alah kat banner awk nuunnnnn.. aduih la..

  9. Happy 23th birthday. Moga berjaya di'sini' & di'sana'. Nanti saye belanje mee goreng subaidah [secare maya] :D

  10. hahaha.. biorlah banner tuh.. bagus gak awak sound tadik.. pasalnye memang ramai dah yang komen tulisan blog ni kecit.. termasukla saya snirik rasa berpinor2 je mate ketikamana membaca posting saya sniri.. hehehe..

  11. hehe.. time kasih cik mimi.. tak lame gi saya turun melaka saya tak kire.. sambil2 apdet blog kat subaidah saya ingin menuntut mee goreng mamak 18 pinggan yang telah dijanjikan oleh cik mimi seblom nih.. sila tepati janji palsu anda oke.. kekeke..

  12. ha, kl dh ramei tegoq, ngape br skg nk letak bende alah tuh? udah berape ramai jd mangsa rabunan di blog ini. kisian mereka..termasuk la saye. sejak darjah 2 lagi rabun..kl sy saman awk,mau sy dapat 74juta hengget nih..

  13. slmt hari muda & slmt hari raye..jgn lupe dah jadi jutawan sok bg duit raye kt sy yg xberapa nak kaye ni..huahua..

  14. wah tahniah dah berdiri pulak depan audiens kat sekolah sendiri..tu bermakna sangat tau,kalau cikgu2 yang ajar ustaz ada lagi kat sekolah tu,musti diorang bangga sesangat.

  15. time kasih banyak ye.. saya bese takde underdamp, winamp memang biase pasang.. overshoot pun tak biasanya saya shoot kat kain pelikat jer.. hahaha.. [aku tau ayat ni tak sesuai untuk dituturkan dikhalayak ramai.. tapi alang2 shoot jelah.. hahaha]<--- isk3..ingatkan umur 13 je camni..umur 23 pun kerap ekk?...reput le kain tu...usahkan kain..tilam pun bleh reput..hihi..

    jgn marah ekk mie...sapa suh mike mulakan...teman tau le mike dah khatam kitab permata yang ****** 28 kali...kaber2 la skit..hihi

    sekian...

    3.56 pagi ( selasa )
    rumah bonda...

  16. wah tahniah dah berdiri pulak depan audiens kat sekolah sendiri..tu bermakna sangat tau,kalau cikgu2 yang ajar ustaz ada lagi kat sekolah tu,musti diorang bangga sesangat.
    <-- TAK LAMA LAGI ADE LA MUSLIMAH YANG TAQDIM SI PAMIE NI...TUP2 SAMPAI JE KAD JEMPUTAN...HIHI

    sekian..

    3.59 pagi ( selasa )

    rumah bonda

  17. syeikh AB, ngape kite ske bgn pg2 bute, (selaen qiam ke, seuq ke, sensaje nk p toilet ke, bancuh susu anak ke, baling mesin basuh kt anjing melalak bisin kt luaq ke etc) kite juge ske tinggeykan komen kat blog pokcik pamie-dah-tue nih?

    sedang angkt mesin basuh,
    sebelah lg naip,
    0530 hr

  18. saya balik kelas kul 1 pagi...pastu memang tak tido sampai la kul 8 pagi..kekadang sampai kul 2ptg...lepas zuhur baru saya tido...bulan puasa saya cuti sebulan...malam saya berjaga..siang saya tidor...( bukan musang ekk )...hihi...sebab tu lah saya selalu posting kat blog syeikh ad - duktur muhammad fahmi al banjari at - teluk mak ansoni ni pagi2...camtu lah al kisahnya...

    6.49 pagi...SELASA
    ( rumah bonda tercinte )

  19. MIE...KENAPA KO BERUBAH SEKELIP MATE?...TEMAN TAK SANGKE MIKE JADI CAMNI...TEMAN INGAT MIKE BILA BALIK MESIA , BULEH LE NGAJO MASYARAKAT ILMU AGAMA...TUP TUP MIKE MERAGAM PULAK...KENAPA MIE??? KENAPA MIKE JADI SEPERTI INI

    sob sob sob....ku sangkakan panas sampai ke petang...rupanya hujan ditengahari...

    7.00 pagi ( selasa )
    rumah bonda lagi...

  20. oo..cmtuh cite syeikh AB..leh wat muvi. asek muvi mesia pasal rempit,buhsia,buhjan,etc yg x senonot.leh gk wat muvi tarbiyyh..kesah syeikh AB dan incek pam.,mm..ok gk..

    cop2,statement ateh nu: "TAK LAMA LAGI ADE LA MUSLIMAH YANG TAQDIM SI PAMIE NI...TUP2 SAMPAI JE KAD JEMPUTAN...HIHI".. ade ke yg nk taqdim bliau ni??hahaa (jgn marah tuk ketue..nt cpt tue.dh la dh sedie tue)

  21. pamieeeee...bangga aku tgk ko bg ceramah kt skola kite ..lamenye tak singgah skola..mst besh terawih pijit jd imam kn..kalo aku mau meleleh dgr suarenye..

  22. AB dan cik syaf:

    wah2.. tekujut aku nengok komen yang sebegini banyak.. takpe2 takde masalah.. teman bagi peluang kat mike syeikh AB ngorat syafarah menggunakan perantaraan ruangan komen kat blog ni.. jangan riso teman tak cas pape kat korang bedua.. kat mike mahupun kat cik syaf.. kalo korang dapat walimah cepat.. aku pon tumpang gumbira.. hahaha..

  23. hana perepek sabah:

    saya rasa terharu sebab awak sorang je yang cakap saya muda.. awakla yang paling benar takde yang benar dah melainkan benar belaka.. besok awak amek BMW kat kedai kete ek.. saya lanje.. hahaha..

  24. ummu masyitah:

    ketor lutut wooo menyampaikan tazkirah depan orang2 yang pernah mengajar saya.. kebanyakan cikgu2 saya ada lagi kat skolah tuh.. kalo bagi ceramah saya pandang budak2 jer.. tak pandang dorang.. getar jantung.. cuak.. hehehe

    balik tu siap ada cekgu yang kata jatuh cinte kat saya lagi.. nak cop wat menantu.. tapi anak dia baru dajah 1.. hahaha..

  25. ain:

    ngko meleleh ayor mata sebab syahdu ke atau meleleh ayor lior sebab tetido time smayang? hahaha..

  26. ya Allah.. ke situ pulak die.. astaghfirullah.. sy doh timbulkan fitnah..

  27. hehehe.. takde pitnah2.. saje nyakat ngkome jer.. hihi..

  28. teman bagi peluang kat mike syeikh AB ngorat syafarah menggunakan perantaraan ruangan komen kat blog ni.. jangan riso teman tak cas pape kat korang bedua.. kat mike mahupun kat cik syaf.. kalo korang dapat walimah cepat.. aku pon tumpang gumbira.. hahaha..<---amboi amboi....mike balas balas ekk mie...haha...

    sejak bile mike bukak bengkel motor ni mie ?..sejak bile gak mike jadi ahli muzik ?...lagi satu..sejak bile mike niage berger nih?..tapi buleh tahan la sore mike..pitching lari sket la...2 - 3 tahun lagi buleh la ganti jamal...hihi...pastu teman nak suh mike nyanyi lagu raya yg berjudul SALAM AIDILFITRI....assalaamu'alaikum...salam hamba hulur tanda ingatan...rope itu lah bait bait lagu tersebut...kalau awek dengor mike nyanyi lagu tu...bukan saje ayo mate meleleh...dengan mate mate pun sekali terkeluar...hihi

    jgn marah ekk mie...

    promosi raya : kepada pembaca pembaca blog ini...sila berkunjung ke kedai pamin untuk mendapatkan kurma dengan harga yang ditawarkan...beli 1 dapat 1..beli 2 dapat 2...kalau tak beli pun..masih jugak dapat...dapat tgk tuan yang jual kurma...masih solo...hihihi...


    sekian..

    3.05 petang ( selasa )
    rumah bonda - ipohmali

  29. hahaha.. mestila balas.. takkan mike jer nak pekene teman.. boringla main pingpong sorang2 takde yang tukang pukui balik.. hahaha.. mane buleh bagi mike main squasy sorang2 teman jadik dinding asik kene tibai jer.. kekeke..

    mike tak tau ke fahme burger tu dulu blajo ngan teman.. teman ni power lagi dpd die.. die letak nama die fahme pon sebab overespek kat teman.. kire die anggap teman ni legend la.. well.. teman kan serbe boleh.. buleh blaker.. bak kate orang ganung..

    eh jap.. sejak bile mike jadi rajin bebenor komen kat blog teman ni.. dulu ye ye jer kate tanak komen la itu la ini la.. aih semenjak ada cik syaf kat sini ni nampak2 cam dah berubah fikiran pulak je.. hahaha.. [yess yess kenee!]

    [cik syaf jangan marah saye tau.. jangan nanes2 tau.. hihihi]

  30. ustaz fahmi
    wah ada cikgu cop nak wat menantu,:),saham naiklah ni.akak anak cop wat menantu,xde anak perempuan.

  31. ustaz fahmi
    wah ada cikgu cop nak wat menantu,:),saham naiklah ni.akak anak cop wat menantu,xde anak perempuan.

  32. takde anak pempuan adik pempuan takkan takde.. hahaha.. gurau2 jer kak..

    saya ni tak layak lagi jadik menantu yang baik.. perangai pon cam hantu jek.. hehe..

  33. eh jap.. sejak bile mike jadi rajin bebenor komen kat blog teman ni.. dulu ye ye jer kate tanak komen la itu la ini la.. aih semenjak ada cik syaf kat sini ni nampak2 cam dah berubah fikiran pulak je.. hahaha.. [yess yess kenee!]<--- jgn nak kona kona...dulu memang teman kabo tanak sakat2 mike dah kat blog...masa tu mike kat mesir...jauh dari keluarga...kang sakat lelebih...mike teroyak...sapa yg nak pujuk mike...mike tu dah le hati wanita...pantang terheres skit...tapi skang mike dah ade kat kg...kalau teroyak pun ..abah mike ade buleh pujuk...ate atas dasar itu le..teman nak komen balik kat blog mike ni...nak sakat puas2...sok sok mike udah kawen..dah tak best le nak sakat...

    sekian dimaklumkan....




    saya ni tak layak lagi jadik menantu yang baik.. perangai pon cam hantu jek.. hehe..<--- hihi..tau takpe...

    4.49 petang ( hari yg sama )

    ipohmali...

  34. saje ckp awk muda..sbb dlm bulan nie je hati saya ada baik skit..bulan2 lain sori..hahaha..kurma tu kalo saya nak beli awk blh poskan ke??

  35. "Sila nyatakan fakta yang benar,tulus dan jujur"...Fakta anda mengenai Fahme Burger menyimpang sama sekali serta mengelirukan para pembaca,Harap maklum...

    Yang Benar,
    Fahme Burger Teluk Intan


Leave a Reply