Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Thursday, September 11, 2008

Zagzigi To Qahiri

Posted by The Pamiesz® | Thursday, September 11, 2008 | Category: |

salam kengkawanku yang kurinduii~
ana kini dengan rasminye telah bermukim di Hayyu Sabiek belakang Mahkamah di Qaherah.. malas nak menaip panjang.. so tengok jela gambo2 ana pindah umah nih..

bilik lama kat zagzig.. praibesi bilik ni.. tenang je.. sorang sbilik la katekan.. pulak tu bebarang bebudak lama sume dah komplet kat bilik ni.. meja.. rak kitab.. katil.. saratoga.. bantal.. tong sampah.. locker.. hanger.. tinggal masuk dan duduk je.. tak perlu banyak kuo duit.. huhu..

persiapan mempacking kitab2.. kitab je dah 9 kotak.. penat juge pindah ni rupenye..

ni la die sejumlah barang yang aku hangkut ke kaherah.. udah ghope nak balik melesia dah aku nengok.. jalek yg nak balik msia bebetul pun takde barang sebanyak nih.. hehehe..

seronok plak bebudak ni angkat barang.. anyway time kasih la korang coz tolong aku.. berat kotak2 tu.. berat lagi pahala korang insyaAllah.. =)

final checking.. kot2 ada yang tetinggal.. last2 ada gak yg tinggal.. tapak kaki.. ngehehehe..

sumbat dalam tremco penuh habih seat blakang van ni ngan kotak2..

kenangan sebelum meninggalkan dunia zagzig.. bersama geng kalghari dan ammu rushdi drebar tremco yang masyhur dikalangan bebudak malizi di zagzig.. [sedeh dan sebak plak mase ni sebab nak bepisah ngan kengkawan qorib aku nih.. sob..sob..]

babai sumee~ nanti jumpe lagi yeee~ [pett nampak hepi je sebab dapat ikut pree ke kaherah]

tapi sebenonye dia pura2 hepi.. dia sangat bersedeh sebab kehilangan ahli bait yang sangat baik macam aku nih.. huhuhu..

ni la bilik baru aku.. ruang tamu je jadi bilik.. katil sniri pun takde.. ateh saratoga merah tu jela aku tido berbantalkan baju berlipat yang dilapiskan 3.. [kunon zuhud le tuh..] sewe mahe sangat.. 1000 duk bertujuh.. sume barang takde kene beli sniri.. meja rak locker bantal.. tu yg bengkrap aku bulan lepeh tu.. apepun.. umah baru suasana baru ahli bait baru dan aku harapkan dapat semangat baru la untuk lebih mudah bertalaqqi dengan para masyayikh disini.. doa2kan aku ye kengkawan sume.. (^_^)

Currently have 5 Kata Komenan:

  1. besnye dia pindah umah.. ana xpena lg merasai erti kemanisan pindah randah.. moga 1hari nnt ana dpt rase gak :P

  2. bes..letih woo..manyak bende nak kene pikr.. penat.. duit.. memacam lagi la.. tapi yela kan.. pengalaman.. dalam idup ni pun kita kene berhijrah.. daripada yang baik pada yang lebeh baik.. btoi tak.. hehe.. :)

  3. betoi2 (betulkn aje )
    slain nk brpindah drpd baik pd yg lebeh baik. tetap ndak pindah randah gak.. sbb nak rase kmas sgla barang hehe

  4. Bilik baru lagi cun kot...nampak kemas skitt..bilik tu penuh keimanan..bilk org beriman woo..hihihihi...

  5. to muyassarah: ceh..orang nak senang keje die nak susah2 plak..pelek2..huhu..

    to emy: bilik lame tu kemas lg senonye..cume mase tgkap gambo tu tengah beselerak dan maleh nak kemeh.. hehe..


Leave a Reply