Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Tuesday, September 16, 2008

Smart Tag Ke Touch n Go?

Posted by The Pamiesz® | Tuesday, September 16, 2008 | Category: |

salam pertengahan Ramadhan..
dalam kebizian ini sempat lagi ana menghadap menatang ini dengan penuh rasa tanggungjawab ana membuat homework yang tetibe aje ana dapat setelah dekat 4taun lebih takde cekgu yang bagi homework.. blog ni tak penah lagi kene tag.. ni la kali first so memandangkan ianya adalah first timer maka tuan punye belog ni pun layankanjelah homework tuh.. [orang lain tag bese bagi 5soklan je.. skali mamat nih bagi haku 20soklan skaligus.. tubik abih cecair medula oblongata aku duk mikir jawapan pade soklan2 bernas nih..] tapi yelah.. bak kate ye gok.. oram wi kite amik laa~

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?

ilmu

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?

kitab

3. Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?

masjid

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?

kejap anda kejap kamu.. blajo BM katne nih haa?..haha.. hubungan ape plak nih? kalau hubungan dengan Allah.. insyaAllah la sampai bila2.. kalau ngan bini.. bini aku takde lagi.. kalau hubungan silaturrahim ngan family adik beradik sedara mara kengkawan sahabat handai insyaAllah berkekalan sampai mati biiznillah.. :)

5. Adakah anda di lamun cinta?

ya. baru nak berputik cinta dengan kitab2 turath para ulama

6. Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam?

kafe sri putra, Malaysian Hall Abbasiah, Kaherah. semalam masa anto us Asyraf balik malaysia.. punyela banyak aku makan.. macam tak penah jumpe nasik 18 bulan..

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?

Hasyiah Sabban Ala Syarhil Asymuni Ala Alfiah Ibn Malik
Al-Khasais
Al-Insaf fi Masailil Khilaf
Jami'ud Durus Al-Arabiah
Adabul Katib Libni Qutaibah

8. Apakah nama penuh kamu?

Ada kat profail tepi tuh.

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?

Mak. tapi takde la tak senang ngan abah.. dedua senang jugak.. cuma mak lebih la..

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?

Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam.

11. Christina atau Britney?

Dulu Britney. Skarang no more.

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?

Lagi penggunaan kata ganti diri yang bercampur baur.. masuk tadika balik la sape yg wat soklan nih.. haha.. jawapannye dulu tidak kerana ada mesin yang tolong basuhkan segala baju baji aku kat umah lama kat zagzig.. tapi skarang jawapannye ya sebab umah baru takde mesin basuh.. bini pun lom ade nak jadik pembantu peribadi.. ade yang nak suggestkan akhawat yang pandai2 sket basuh baju tu? [basuh baju sume orang reti..aparaa..]

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?

Haramain (Mekah Madinah)

14. Pelukan atau ciuman?

Ceh.. ape punye soklan nih.. 22xxx ni.. aku tak kawen lagi takleh komen lelebih bab soalan ni.. haha.. tapi kalo nak jawap jugak jawapannye arab memang suke peluk2 cium ni.. aku pun kengkadang rase geli2 gak duk peluk2 cium lage2 pipi ngan dorang yg muke bebulu kurang sikit daripade gorila tuh.. kene plak yang tengah basah dan berbau pekat tu perghh.. sememangnye bukan stakat mengelap balik pipi bahkan terus menyambar pencuci muka dibasuh pula 7x bagi menghilangkan kepekatan asid yang menghauskan pipi tu.. haha..

15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu.

1. Jumpa secara tak sengaja dalam ILuvIslam.com bersama2 mengendalikan soklan2 pasal bahse arab pada forumer yang banyak tanye.
2. Dia dah kawen dan ade anak serta banyak pulak mengajo aku pengalaman bab2 kawen ni serta rajin jua membakar aku supaya kawen cepat. hampeh laa aku punye kewangan tak sekukuh ko la pii.. tunggu laaa.. kalau nak suh cepat sangat mung sapot la idop aku handred persen.. muleh?
3. Lahir pada bulan yang sama dan belajar dalam bidang yang sama dan insyaAllah bercita2 juga sama
4. Blog dia buruk kelam dan gelap tapi pengisian die penuh bercahaye dan bergemerlapan. ngehehe
5. sempoi je die nih mudoh nok wak kawang

16. 8 perkara yang amat saya gilai

1. Blog dan internet
2. Beli kitab banyak2 (tapi tak bace2 pon)
3. Kutip ceramah banyak2 (tapi tak tengok2 pon)
4. PC technology (kegilaan yang tak ada penyudah)
5. Hempon (jua termasuk kegilaan yang kalo takde duit tak payah la nak gile bende ni..tak terkejo..)
6. Kete (lagi la duk gile dalam mimpi je..)
7. Anime dan Manga
8. Ais

17. 8 perkataan yang sering di ucapkan

1. Allahu Rabbi
2. La Ilaha Illallah
3. Astaghfirullah
4. Ya Allah!
5. Hampehnyeeelaa
6. Bongok ke ape
7. Siot toll
8. Ape2jelah..

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.

1. Tahzib mishkat masabih (kitab nikah..heheh)
2. Riyadh saliheen (tengok2 hadis fadhail pose)
3. Kitab kuliah naqdu adabi (asyan imtihan tasfiah)
4. Haqaiq Anit Tasawuf
5. Balaghah Wadhihah (ade orang tanye pasal istiarah buleh plak aku telupe..ngeh3..)
6. Al-ayatul Mufassolat fil Ahadith Al-Musalsalat (amik hadith musalsal ngan syeikh Husni)
7. Syarh Qatrnada
8. Buku akaun bajet aku (skang rajin bace dan kontrol takut jadi over cam bulan lepeh.. hehe)

19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.

1. Qasidah Maulay
2. Qasidah Busyra Lana
3. Semua jenis nasyid selawat Rasulullah (nasyid jiwang2 tak layan.. nyampah rase dengo..)
4. Semua lagu Yui
5. Arch Enemy - Marching on a dead end road
6. Aragaki Yui - I believe
7. Dream Theater - A change of season
8. Children of Bodom - Bloodrunk

19. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu

1. Mesir merupakan tanah pada anbiya juga tanah firaun laknatullah (sape nak jadi baik memang baik tapi sape yg nak jadi jahat memang kompem jadi hampagas)
2. Dimana ada tanah mesir disitu ada sampah
3. Ilmu Allah kat dunia ni sangat luas tinggal kita je nak terokai tapi kebanyakan kita tak mengetahui
4. Muamalah dengan arab mesir
5. Jangan mainkan perasaan perempuan
6. Belajar bukan semata2 untuk mendapatkan sijil dan kerja
7. Mencintai kitab dan ulama
8. Menyesal kekecik maleh belajo baca Al-Quran dah beso ni baru nak terkedek2 tegagap2 nak ngabeskan talaqqi..

20. Mari mengetag 8 orang lain.

Part yang paling susah.. memang sungguh.. nasib la sape yg kena ni eh.. aku main petik je nih.. bukan penah pun guna smart tag ni.. dulu pakai touch n go je.. ikut ngkorang lah nak jadikan mende2 tag ni homework ke nametag ke tagmahal ke.. tak dose pun kalu tak jawap.. yedop?
1. Muyassarah cik bella yang sangat rajin nghapedet belog
2. Al-apis al-kuatmengarut al-yang baru je aku kenal
3. Pijit al-pijot al-pijat al-penin
4. Dr Tyha yang katenye sering membuat rancangan paranormal the seekeh
5. Haziqoh reporter berita udm aku ngeh3
6. Maulana Al-Amin moderator iLuvIslam yang mantrep
7. Kakrem yang tengah hot ngan berite kisasnye
8. Last skalik kaktiey ngan 3 kekanak rebina yg berpipi donat

abih setel 1 kije.. pahtu pulok ade pulok ustazah sore nih.. ye tag pulok ambe ngan smiley nih.. kire tag begande ah ning.. katenyeh adiah besday.. takat poster smiley dok ayoh la weh.. wi ah kite paling kurang pung kete waja sjibik.. ngahahaha.. tapi dakpe ah.. oram wi kite amik~ hihi.. apepun syukran la sebab katenyeh nak merapatkan uhkwah.. dah pulok tuh katenyeh kene tag lagi 5 ore.. dengan sesuke ati ambe pulok mengetag salah 5 daripade 8 individu dalam list diatas.. ngeh3.. walaupun ade 8 tapi tak lebih kan cik bella.. sebab ambe royak salah 5 kang.. kire 5 gak la tuhh.. huahuahua..


pergi dulu~ [pinjam ayat ko kak rem..dah bosan wat ayat sniri..ngeh3..]

Currently have 7 Kata Komenan:

  1. huwaaaaaa...patut la cam tertarik2222 jer suh buka blog ammu pamieez upenya telah dihadiahkan satu hadiah yg amat menaraik....huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..teme kacihh teme kacihhhhh daun keladi kalau ader lagi bagi ler lagiiii....nanti ek kalu dan mase n tenet okeh kty buat yer....

  2. sekali dpt adiah balasan pulok dah..
    panjang berjela lak tuh..
    xpe2. mekacih.syukria2.

  3. ngehehe.. oleh itu silalah melakukan homework dengan berkemah dan berhemah.. :)

  4. yela2..nanti sy watla smart tag tersebut..kene pikir dulu sbb soklan die susah gile kalo jwb dlm spm mesti kantoi..wakaka..

    eh ostat pamie,segan la ngn enta tgk buku2 yg dibeli jua dibaca sume berbahasa arab dan ilmiah..huuu..nanes2~

  5. tau takpe..aku pun sampai tetukar kedudukan serebelum dan sereberum aku ngan usus kecil disebabkan nak memikirkan jawapan pade soalan2 nih..hahaha..

    nak tanye agak2 katne ade jual buku bahse mlayu kat mesir ni? kot2 ade dbp ke.. kalo ade nak jugak aku beli dan baca..haha..

  6. salam..

    ececeh..dia pun same je..kejap ana, kejap aku kejap haku..hehehe..
    mana2 lah..asalkn org pahe dok??

    p/s-bnyk kitab...meh cni sedekah sy satu jilid [sahih bukhari] hehehe

  7. hahahaha..betoi gak..aku ngutuk2 orang upenye aku pun tak abes blajo BM..wakakakka..

    satu jilid je nak watpe..alang2 bek mintak sume jilid trus..mintak kitab majmuk yg 23jilid ke..hehehe..tp skadar mintak jela..baginye blum tentu la..hehe..


Leave a Reply

There was an error in this gadget