Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Saturday, September 27, 2008

Name Tag Kamu Mana?

Posted by The Pamiesz® | Saturday, September 27, 2008 | Category: |

salam tag mengetag..
kene tag lagi.. mana nametag ana nih.. kalo korang nak tau bende yang paling malas ana nak pakai masa zaman skolah dulu adalah lencana dan nametag.. jadi bende itu sering dilupakan dan sering jua dilihat tersangkut di dinding mesin basuh pabila ianya terkeluar dari poket ketika baju dibasuh.. ngeh3.. apepun arini bukan nak citer pasal nametag.. ni nak citer pasal tag kedua untuk blog si pamie nih.. lagi soklan yang bertanya tentang yang empunya diri.. pikir2 balik tag mengetag ni soklan2 die saje nak bagi kita kenal rapat je ngan blogger lain.. kire cam toriq bekenalan jugak la nih.. nak tanye direct segan.. jadi gunakan tag jelah supaya orang yang kene tag tu tanpa segan silunye akan menceritakan tentang perihal diri beliau sniri.. ape2jelah.. heheh.. tengah mau terime tag ni buat jela.. sok luse dah maleh baru wat tatau dan wat tanampak je.. ngahahaha..

tag kali ini telah diberikan oleh dr tyha yang baru sampai ke zagzig untuk membelajo medic kat sini.. ahlan wa sahlan ila ardil kinanah.. [dr dah sampai sini ke blum? main tibai je tuh kate dr dah sampai.. ntah2 duk packing2 lagi kat melesia nun.. hahaha..] soklan tag kali ni sangatlah simplenye:

* State 15 weird things/ habits/ little known facts about yourself.
* The 10 people I tag are to then to follow my footsteps and write their own 15 weird things/habits and little known facts.

mari kita susuri apakah perkara2 pelik yang maujud pada diri sorang makhluk bernama pamie~

KEPELIKAN SI PAMIE 1
peliknye budak yang orang panggil pamie ni..

pelik la sebab aku tak tau ape yang pelik pasal diri aku sniri..memang pelik! hahaha.. takleh2.. kene pikir jugak nih.. ada 14 lagi nak kene statekan.. takkan nak tulis semua tak tau je.. kang kene sepak plak walaupun korang tak tau camne nak sepak bende bernama blog kan? ngahaha.. hmm.. ape yer yang pelik dengan diri aku nih? korang ade idea? biasa yang nampak bende pelik2 pada seseorang ni adalah orang lain.. skadar bediri depan cermin tengok diri sniri kita takkan tau kan apa yang pelik? [buleh jugak tau.. kalau dah bediri sensorang depan cermin tak pakai ape2 pastu wat tarian ballet plak tu kan kompem pelik.. hahaha..]

KEPELIKAN SI PAMIE 2
pelik giler si pamie ni tak makan raja buah al-durian

hah? ko tak makan durian? ya Allah.. ruginye.. takyah jadi orang perak la ko.. ade ke orang perak pun tak makan durian.. ceh.. rugi ape plak.. sukati aku la.. dah aku tak suke.. korang sebuk ape.. haha.. actualy abah aku memiliki kebun durian sniri di blakang umah beliau.. [blakang umah aku la tuh] namun tak pernah ku menjenguk kebun itu dek kerana kesamaan kutub magnet antara aku dan durian.. aku dan durian itu bagaikan kutub slatan dengan selatan ataupun utara dengan utara.. pabila cuba dirapatkan antara keduanya maka akan tertolaklah diantara satu sama lain serta merta.. ksian mak ngan abah.. penat pujuk aku suh cuba makan.. jangankan kata cuba makan.. sekilometer buah tu cuba dekat ngan aku pun aku dah lari lompat berpagar pasing baton dulu.. tak tahan ngan baunye.. ade satu cite ni aku ingat2 lupe.. masa tu aku kecik lagi.. tapi aku nak riwayatkan jugaklah.. pernah skali dulu adik badik aku cube nak pakse gak makan bende itu.. lalu dipegangnye aku erat2 hingga aku tak dapat mempertahankan lagi mulut aku.. penat kumeronta2 meminta tolong sambil menguncikan mulut.. [cemane la agaknye nak memintak tolong mulut tetutup..] lalu dicalitkan sedikit durian tu kat mulut aku.. pastu baru aku dilepaskan.. mengelupur cam ayam baru kene sembeleh aku mencicit carik bilik ayor.. serta merta aku muntah bertalu2 selama beberapa ketika tanpa henti.. sambil muntah tu tanganku ligat mencapai sabun dan menggosok mulut aku sekuat mungkin.. berus gigi jangan cakap la.. rasanya mau sampai habis bulu berus tu aku gosokkan kat gigi dan tempat yang bukan gigi.. bukan takat bulu tu je habis.. dengan batang2 berus gigi tu aku gigit sampai haus.. hahaha.. memang siut tul tindakan dorang masa tu.. menyebabkan lepas daripada tu aku makin takleh gi ngan bende bernama durian.. sampaila skarang.. kalau ade orang nak bukak durian kat umah aku.. nescaya aku la orang 1st yang alert.. terus sambar kunci moto or kete or kalo takde jalan kaki dan keluar daripada umah musapir sejauh2nya tanpa meminta izin.. huhu.. mintak jugak.. tapi aku telepon kendian la.. yang penting lari dulu secepat mungkin daripade bau tu.. ngehehhee.. mak ngan abah pun kalau tengok aku takde masa durian bukak tu diorang pun dah paham dah.. paham sesangat ngan anak dorang yang pelik nih! tapi yang besnye.. aku tak memelikkan diri aku sensorang.. sebab aku ade sorang abang yang sekelapa ngan aku.. [sekelapa? makan buah kelapa same2 ke? haha.. sekepala la..] abang atas aku yang orang panggil pidos pun tak makan durian gaks.. tapi dia tak seteruk aku la.. dia still leh bau lagi.. cume takleh makan je.. aku bau pun takleh blah.. ngeh3.. takpelah ye encik durian.. mungkin kalau bukan didunia ni diakhirat kelak la jodoh kita.. hihihi..


letak gambo ni pun aku dah rasa macam nak lari dah.. haha..

KEPELIKAN SI PAMIE 3
budak pamie tu pelik tol tak makan pedas2

pedas tak makan? ceh.. ko ingat ko ade keturunan arab ke tak makan pedas2? well.. i'm suitable for living here in egypt.. memang kene la kalo kawin ngan orang arab ni.. hahaha.. [tapi betuah la aku nak duk hidup slame2nye kat egpyt nih bersama2 himar2 dijalanan.. hahaha.. dengan itu aku mengenselkan niat aku nak kawen ngan arab mesir.. ngahaha..] kadang2 kawan2 pelik bila aku makan sesuatu makanan aku kate pedaslaa.. padahal takde sorang pun yang kate pedas.. lidah aku ni pelik la.. tak tau la ngape kelenjar pedasnye aktif sangat cepat bebenor detect kepedasan.. kalau kengkawan masak yang pedas2 dan diorang kata awal2 makanan ni pedas.. kompem aku tak sentuh dan masak megi sebagai ganti.. huhu.. camne la kalo aku dapat bini sok pempuan yang extreme makan pedas2.. ari2 masakkan aku yang pedas2.. kompem aku kawin lagi satu.. ngahahaha.. satu lagi kepelikan.. aku tak makan sos cili.. pelik kan? hehehe..

KEPELIKAN SI PAMIE 4
pamie yang pelik ni sangat kuat brangin

ni lagi satu pelik.. aku tak tau la angin jenih ape yang duk dalam perut aku nih.. mungkin aku ni satu2nye ninja konoha dengan wind-natured chakra yang mampu mengalahkan naruto.. kadang2 tensen jugak.. dalam sejam tu bape kali angin keluar.. tak ikut belakang.. ikut mulut.. tapi yang kuar ikut mulut tu takde la sedasat bau yang keluar ikut blakang.. [kot la ade orang yang sendawa bau petai masam atau susu basi tapi yang pastinye bukan aku la..haha..] tapi yang kerap kalinye memang kut belakang tu la dia kuar.. kut makhraj utama angin dalam badan yang bernickname bone_toad tuh.. yang tensennye bukan ape.. aku ni suka baca Quran.. tapi bile dalam sehari nak amik wuduk sampai 48 kali.. memang agak penat untuk mempertahankan kerajinan disitu.. tapi kebiasaan aku ni jenis yang tak segan silu untuk melepaskan angin itu.. dalam aku tak menahan tu pun dah punye banyak angin dalam badan.. kalau aku rajin tahan.. mau jadi putin beliung dalam perut ni.. skali keluar kang.. langsung jadi turbo-charged engine with nitrous oxide system (NOS) equipped with the worst smell ever in da world.. ngahahaha.. moral of the story: banyak angin takpe.. jangan banyak naik hangin.. orang baran2 ni orang tak suke.. hehehe.. [tapi orang yang kuat kentut pun orang tak suke jugak kan? eeee..pengotorr.. kata mereka.. hahaha..]

KEPELIKAN SI PAMIE 5
si pamie ni tengok dia macam tak penah ade masalah je..pelik!

mane ade manusia yang takde masalah.. menatang pun banyak masalah nak pikir.. inikan lagi manusia.. tapi sebenarnye dalam banyak2 masalah.. memang ada satu masalah yang memang sangat bermasalah bagi aku.. masalahnye.. aku tak tau apa masalah aku.. masalah betullah.. hahaha.. take note that problems is the thing that cant be avoided.. masing2 ada problem memasing kan.. ada yang susah belajo.. ada yang masalah keluarga.. ada yang masalah laki bini.. masalah keje.. masalah dengan kengkawan.. masalah dengan pihak kerajaan.. daripada sekecik2 masalah sampai la sebeso2 masalah yang buleh membawak seseorang pada hilangnye iman lantas membunuh diri orang yang tak besalah akhirnya menamatkan riwayat diri sniri.. masalah ni sebenonye small matter je.. takde masalah yang beso sebenonye.. kita kene anggap dia mudah.. bahse psikologynye "positive-thinking".. walau sebeso mana pun masalah kita.. kita anggap dia (masalah) biase2 je.. kita anggap beliau tu saje2 nak memeriahkan idup kita je.. kalo dia takde kita idup asik senang lenang je tak bes jugak kan.. bio ada masa kita penat dan tension nak melayan dia.. dengan tu kita akan dapat menyelesaikan masalah kita dalam keadaan hepi tanpa stress.. mane2 masalah yang buleh kita tickkan sebagai bukan masalah.. terus campak jejauh dan takpayah sesusah nak mikir.. dan yang mana yang betul2 jadik masalah tu.. kita laluinya dengan gembire releks dan cool.. masalah tu cuma umpama tiang2 letrik yang tepacak di tepi jalan spanjang pejalanan kita bermusafir kemana2 destinasi.. destinasi hakiki kita akhirat yang kekal abadi kan.. so dalam perjalanan tu tengok jela tiang letrik tu.. takdenye dia nak kacau kita.. jangan gatal gi tebang tiang tu atau sengaja gatal2 gi gigit kabel letrik tu.. kompem la nahas.. jangan sengaja mencari masalah maka anda akan dilanda masalah! jadi.. pelik ke kalau saya seorang yang macam takde masalah? jawapannye tidak.. sebab anda juga boleh menjadi seperti saya.. undilah saya.. hahahahaha..

KEPELIKAN SI PAMIE 6
pelik si pamie tu tak reti nak kecikkan ati orang @ tolak permintaan org

bab ni payah sket nak citer.. aku sniri pun pelik.. kalau ade orang mintak tolong pepe ngan si pamie tu.. mesti dia rasa berat ati nak tolak permintaan tu walau skalipun dia tak iklas sikit pun nak tolong.. kalau dia berani cakap nak tolak pemintaan nak mintak tolong tuh.. mesti dalam hati dia bergumpal2 rasa bersalah sebab tak dapat nak tolong.. imma tak dapat tolong tu sebab memang tak mampu nak tolong ataupun malas nak tolong.. tolooooonngg~ janganla slalu sangat letakkan dia dalam state serba salah tuh.. dia tak suka bila datang perasaan tuh.. rasa macam hampeh hampagas dalam mesin penyedut hampagas hampeh..

KEPELIKAN SI PAMIE 7
pelik ke kalo pamie bermuke ganas dan nyombong tapi berhati lembut?

ramai orang kate muke aku skali pandang macam garang dan sombong nak meninggal.. [haha.. beradapnye la ayat.. kalau guna ayat beradap camni rasa macam kurang feel plak berbanding ngan guna ayat asal yg lebih thriller seperti sombong nak mampos! ade beze kan? kan? rasa macam aku ni budak baik kan? kan? hahaha..] tapi bile dah kenal aku semua kata aku punye otak tak berape nak center.. kepala aku masuk ayor.. hilang skru.. lutut aku longgor.. ape2la lagi.. sian kat aku sebab dapat tuduhan macam tu.. huhu.. actualy aku ni muke je cam garang.. senornye tak garang pun.. hati aku ni lembut je senornye.. menurun baka abah aku yg juga bersikap sedemikian.. teringat abah aku.. kalau cakap blakang2 berkobar2 tak stuju marah.. sampai kat depan2 last2 die ye kan aje.. macam pernah 1 kes eksiden ngan cina yang kayuh beskal.. masa kene langgo ngan cine tu dalam kete dia marah giler.. kuo je kete tu.. cina tu cakap2 sikit pumpangpumpang last2 abah yang kuo duit bayo bape ratus tah kat die.. padahal cine tu yang langgo.. bile masuk je kete.. orang dalam kete sume pelik.. apehei bah? apsal abah plak yang bayo? tadi kemain marahnye.. "biolah aku maleh nak dengo dia bisin2.." itu jawapan beliau.. haha.. pelik2.. actualy perangai aku pun lebih kuang abah jugakla.. cepat benor lembutnye.. marah kejap je.. kengkadang rasa tak bes jugak.. marah tak sampai bape saat je.. memang tak feel marah gitu.. haha..

KEPELIKAN SI PAMIE 8
budak ini pelik sungguh dia lari bile orang ajak tgk cite thriller

korek mata dengan sudu? tombak tetusuk masuk otak tembus kut dada? potong kaki guna pisau potong ayam? otak beterabur kene pukul ngan kayu besbol? carik jantung guna pembukak tin? tarik usus guna playar? kepit celahkang kat tangga pastu pijak sampai hancur? errrkkkss... sungguh aku takleh blah tengok movie2 gituh.. giler rasa macam aku yang kene gitu.. kalau ade yang ngajak aku nengok cite2 gitu.. awal2 aku gi amik wuduk dan bace Quran.. huhu.. bukan maknenye aku ni penakut.. kalo cite2 antu2 yang psycho2 ke aku takde le takut.. tapi tengok cite2 main korek2 thriller2 tu aku jadik kesian.. terase kalo aku yang kene tu punye la seksa.. tu tak sanggup nak tengok tuh.. kompem aku takleh jadik doktor..heheh.. kalau katun ade 1 citer pemes citer tuh.. watak comey2.. tapi bapak pnyer thriller dan kejam.. happy tree friends.. rasa korang sume pun tau.. aku nengok cite tu pun bape kali telan ayor liur sambil berkate "errkksss..." "ya Allahhh.." "waaaaaaaa.." hahaha.. tu baru katun.. citer betoi? huu.. sorila.. biorla orang nak kate pelik.. katela ape nak kate pun aku tak kesah.. janji aku memang taknak tengok.. huhuhu..


watak aku paling suke lembu kale biru tuh.. dia telah mematahkan tulang kaki dia sniri dengan menggunakan sudu.. last2 upenye dia sangat 'cerdik' kerana kaki yg patut dia patahkan dia tak patahkan tapi yang tak patut dia patahkan dia gi patahkan.. patutla orang kate bodo macam lembu.. huhu..

KEPELIKAN SI PAMIE 9
pamie ni kadang2 pikir nak sangat dah kawen kadang2 mati2 suruh tak nak pulak.. hape punye pelik tah

bila tengok baju2 tak beseterika tak belipat tak bebasuh.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila rasa idup beterabur otak serabut tak tesusun.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila rasa sunyi takde teman berbicara.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila rasa lemah semangat nak blajo.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila ada rahasie yang nak dikongsikan.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila balik talaqqi penat2 takde sape nak sambut.. ayor dalam botol stitik pun takde.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila bukak periuk tinggal sisa lauk 2hari lepas je.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila badan rasa lenguh2 sengal2.. nak mintak orang urut.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila tengok ada keluarga bawak anak kecik comey2.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila tengok membe sorang demi sorang kawen.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila tengok orang men2 acan2 ngan budak2.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila rasa idup bekeluarga tu sangat membahagiakan.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila tengok awek2 arab seksi meksi.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..
bila selisih ngan akhawat malizi.. tetibe ade aura semacam.. mulala hati berkata.. ish.. besnye kalau dah kawen nih..

tapi........

bila tengok duit dalam dompet ada nus geneh je.. mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila teringat yang sniri smayang 5waktu pun tak dapat nak jaga lagi.. nak pimpin bini n anak2? mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila urusan diri sniri pun dah mengeluh nak uruskan.. nak uruskan anak orang? mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila terasa ilmu rumahtangga pun tak tau mana lagi.. mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila bab haid pun tak penah habis blajo.. mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila hati mak pun tak reti lagi nak jaga.. mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila nak bayo tambang tremco yang naik 10qursh daripada 25 pade 35 pun berkire2.. mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila tepikir yang talaqqi ngan syeikh pun kejap pegi kejap tak.. mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila tepikir mak abah mengharapkan aku balik balas jasa dorang dengan membawak pulang sgulung ijazah dan ilmu bukan segulung surat nikah dan bini.. mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
bila terasa sukarnya nak buat apa2 keputusan.. mulala hati berbicara.. ish.. macam ni nak kawen? sedor diri tu dulu..
udah2 la pamie.. sedo la diri tu dulu.. takyah duk mikir2 la.. sampai jodoh ko sok luse kawen jugak.. ape payah dipikirpikirinnn.. ko tu bukannye tahap wajib lagi pun kawen.. know ur position so that u will know ur place..okeh?

KEPELIKAN SI PAMIE 10
budak pamie ni stadi rajin gile masa tengah ade mood stadi tapi dia nih melagha lebih2 pulak mase tengah maleh nak stadi

kalau tengah mood tu.. satu buku tu kejap je habis dia baca siap ngan talkis lagi.. tapi kalau tengah maleh tu.. abes round game dia kholaskan siap dengan high score ranking no 1 lagi.. kalau tengah rajin.. 1 umah dia ni kemas sampai bekilat2.. tapi cube tengok time dia tengah maleh.. bilik dia tu bersih sikit je daripada sarang tikus.. tak stabil dia nih.. tengah rajin rajin benor.. tengah maleh maleh benor.. kan baguih kalau rajin je semedang.. maleh tu takde langsung.. ish3.. moral of the story: malas ni takde ubat melainkan mujahadah diri melawan nafsu dan setan yang senantiasa membisik ke telinge kite tak bagi kita jadik rajin..

KEPELIKAN SI PAMIE 11
pamie akan sangat tertekan bila ada kawan yang terasa atau tak senang hati ngan dia

samada sebab punca terasa ati tu datang daripada diri dia sniri atau disebabkan oleh perbuatan atau perlakuan kengkawan dia.. dia tetap akan rasa cam hampeh bila ada yang tarik muke dengan dia.. mungkin pamie tu ada wat salah pape.. kalau betul dia salah.. bagitau la dia.. cara elok2.. janganla tarik2 muka.. wat boikot2.. wat tak layan.. jeling2 panas.. tapi pelik jugak kadang2 pamie tu rasa dia tak wat salah dah.. tapi cuba nak tegur kengkawan yang salah.. tapi kengkawan tuh pulak tarik muka macam tak senang ati bila pamie wat gitu.. terus pamie rasa tertekan bila ada je walaupun sekelumit rasa tak bes dihati sorang kawan.. mungkin si pamie ni jenih nak jage sangat ati kawan kot.. rasa tak boleh nak idup tanpa kawan..

KEPELIKAN SI PAMIE 12
si pamie ni suke ngan budak2 tapi pelik budak2 tak suke ngan die

agaknye mungkin sebab aku kurang betanggungjawab kot.. aku suke nyakat bebudak sampai dia nangis.. bile dia dah nangis aku lari dan wat tatau je.. bebudak yang tengah gelak2 seronok2 wat muke comel2 mesti aku ske main2 ngan dorang.. tapi kalo mule nak nangis2 aku pun lalalalalalaaa~larii la.. wat tatau walaupun bapak dan mak dorang dah bisin2 menyalahkan aku atas tangisan budak itu yang menggangu suasana aman dan tenang.. haha.. tapi tu pun kalau budak tu daripada awal nak men ngan aku la.. kebiasaannye aku ni last choice.. kalo kat umah pun.. slagi ade pak ndak anak2 buah aku tu mesti gi ke dia.. tanak gi kat aku paksu dorang ni.. sebabnye kate dorang muke paksu macam muke orang baru kuo gua lepas sesat mencari jalan selama 20 tahun.. ceh.. mentang2 la aku je yang bejambang berambut kerinting dan panjang kat umah tuh.. hampagas tol.. kalau kat sini pun same jugak.. kalo aku jenjalan ngan kengkawan bebudak kecit arab nih mesti tegor nak main ngan nik ke os ke.. yang pasti aku disisihkan.. huhuhu.. jangan anak aku sniri sok tengok muka aku lari sudahla.. hahaha.. nauzubillah..

KEPELIKAN SI PAMIE 13
budak pamie ni ada kelenjar mukus yang besar.. eeee peliknyee

lobang idong beso dah satu hal.. saluran dah beso.. kumbahan yang lalu kut saluran tu pun masyaAllah tabarakAllah.. budak pamie ni pagi2 bangun tido atau malam2 time sejuk2 atau cuaca tak berapa nak stabil kejap panas kejap sejuk.. ha mulalah lobang idung dia tu aktif.. ceroot cereeett bunyinye.. kengkadang siap bleh jadi tune lagu epi besday.. tuala mukus dia tak layan la tuala kecik good morning tuh.. tuala mukus dia tu adalah sebuah selimut.. punye la banyak nye benda tu kuar cam tak habis2.. eh jap.. korang ni tau ke mukus tu ape? kot la korang punye sains dulu fail tak tau kan.. haha.. mukus tu hingos la.. nama saintifiknye mukusingosflukutidong.. mukus ni ade banyak jenis.. ade yang besopan sikit dia air2 jernih cam air liur je.. kalau yang metal sket dia pekat dan berkaler ijo.. yang sederhana bese pekat2 jugak tapi tak sampai jadi ijo cam hulk la.. dia putih2 telo je.. ha.. yang tubik ikut saluran tu semua jenis mukus ni ade.. tapi sebenornye ada guna dan faedah jugak selimut mukus si pamie ni.. slimut ni orang panggil name glemer die "slimut kuning".. kengkawan dia ni suke menjadikan slimut dia ni untuk menyebabkan seseorang tu melompat bangun daripada tempat duduknya.. pabila slimut ni dibaling tepek ke muka seseorang yang mengetahui selimut apakah itu.. maka serta merta refleksi budak itu akan bertindakbalas dengan melompat bangun dan mbaling semula slimut itu kearah orang yang membalingnye.. dan teknik ni amat efektif untuk menggerak kawan2 bangun semayang.. hahaha.. cuma teknik ni dorang takleh nak aplikasikan kat aku.. sebab bila dorang baling kat aku.. takde efek pape pun.. yela.. mukus sape yang penuh kat situ.. mukus aku sniri takde la aku geli.. hahaha.. [mesti tekak korang dah loya2 baca perenggan ni kan? hahaha..] satu lagi golongan yang tak de efek ataupun lebih sesuai dikatakan lambat efek nya terhadap teknik ni adalah kengkawan baru yang tak tau selimut tu selimut ape.. bile dibaling kat dorang.. dorang leh wat relek je pegang sangkut kat bahu lagi.. mengekek la kene gelak jawapnye.. bile tanye2 apehe baru tau yang itu selimut yang sangat bersih.. baru refleksi dia jalan terus mencampakkannya seraya berkata "eeeeeeeee" hahaha.. [dont blame me.. aku dah sorok dah slimut tu kat tempat yang selamat tapi dorang yang wat main slimut tuh.. hahaha..]

KEPELIKAN SI PAMIE 14
pelik pamie ni dia kalo dapat gelak kadang2 tu sampai memerlukan inhaler untuk bantuan pernafasan

orang kate pamie ni jenih gembira-pergi-bertuah.. [hepi-go-lucky] betui ke? wallahu a'lam la kan.. tapi budak ini kalau dapat gelak memang penin orang menengoknye.. dia ni ade athma.. athma dia ni takde la aktif mane dah.. dulu masa kekecik je kuat.. tapi skang ni dia ni bile dapat gelak kengkadang tu terus aktif dia pnyer kelenjar athma tuh.. boleh dia beguling2 gelak sampai lelah.. dia memang cukup takleh jumpe ngan geng2 ngarut dia.. nak sebut nama ke ahli2 geng tu? tak yah la kot kang beliau-beliau itu malu plak.. ngehehe.. tapi bile bejanji nak bejumpe je ngan geng2 ngarut nih.. si pamie ni mesti ready awal2 dah inhaler dalam poket.. dia memang dah bleh agak dah yang kejap2 lagi dia akan lelah.. stat ngarut jauh2 mula la gelak je keje.. 4 jam gelak tak renti2 pun tak puas.. ish3.. jangan tengah2 gelak tu tecekik udara sudahla.. moral of the story: banyak ketawa hati mati.. banyak ingatkan mati pasti kita tak tepikir nak tegelak.. peringatan buat diri ini dan diri itu yang slalu alpa dan lalai..


mende ni mesti ade dengan aku stiap waktu.. kalo tak.. huh.. susah pulak nak cari orang nak buat bantuan pernafasan.. haha..

KEPELIKAN SI PAMIE 15
pamie budak baik

pelik ke kalau aku kate aku baik? jeles la tuh.. hahaha.. moral of the story: walaupun aku taklah sebaik yang disangkakan namun aku adalah insan yang sentiasa mencuba untuk menjadi yang terbaik.. ya Allah jadikanlah hambaMu ini tergolong dalam golongan solihin yang senantiasa sedar dan insaf serta bertaubat pabila melakukan kesalahan.. ameen ya Rabbal alamin..

soklan kedua pulak.. mari kita susuri sapekah pulak 10owang yang akan ditag untuk menulis perkara2 pelik yang maujud pada diri sorang makhluk bernama diri mereke pule~

1. kamitaken
2. muyassarah
3. tsaqif
4. wanzalez
5. dr alia
6. dr jackster
7. bebaskan
8. emylyana
9. syamimi
10. izzati

udahla tuh.. orang tanye sikit je.. punyela panjang dieleboratenye.. taula suke wat karangan mase skolah dulu.. tapi takyahla tulih pepanjang benor kat blog ni.. orang maleh bace tau ke.. hahahaha..

dah jumpe lailatul qadr? waaa.. bape hari lagi ramadhan nak pegi.. selamat tigggal ramadhan.. jumpe lagi taun depan.. sob..sob..
selamat hari raya aidilfitri buat semua~ maaf zahir batin atas segala keterlanjuran kata selama kita pernah berbicara.. atas kekureng wajaran kata yang terdapat dalam blog ni.. atas keterlampauan perbuatan selama kita pernah bersahabat.. dulu kini selamanya jangan disimpan dalam hati.. campaklah jejauh kesalahan itu ketempat pelupusan.. ayat mudahnye.. kosong2 ek.. =)

happy eid mubarak! (^_^)

Currently have 11 Kata Komenan:

  1. pamie, kalo pamie dan durian2 tersebut mempunyai dua kutub yg berlainan, samaada pamie kutub utara dan durian2 tersebut kutub selatan, atau vice versa, maknanya anda akan tertarik antara satu sama lain. tp kalo pamie dan durian2 tersebut mempunyai kutub yg sama, barulah anda berdua akan menolak antara satu sama lain..

    ok?

  2. hahahaha..silapp2..fizik fail..wahahaha..
    malu gile dah nih..
    menyesal cikgu fizik mase sekolah dulu ajo beria2 tapi anak murid dia yang sorang ni kutub magnet pun tak reti..
    wakakaka..
    apepun..pembetulan menyusul selepas ini..
    terima kasih atas teguran..ngehehe..

  3. satu lagi kepelikan pamie:
    -level mengarut/merapek yg sgt melampau...

    adoi lah!! akak x tahan baca citer pamie yg asyik terbabas2 ni... tanya skit, jawapannya pjg berjela2... ngalahkan tembok cina.

  4. ish..tu tak pelik.. pasal ramai lagi yang level lagi tinggi daripada saya dalam memerapukan diri ni kak.. hehehe..

  5. aku dah jumpa malam lailatulQadr nih, shh.. jangan citer kat orang lain tau.. shh.. bilamana aku ditag oleh engkau pada nama pertama di urutan senarai, aku tahu itulah malam lailatulqadar.. huahuahua

  6. ok2 aku tak citer kat orang.. sungguh nih.. ko pecaya kat aku kan? hahaha..

  7. ramai orang kate muke aku skali pandang macam garang dan sombong nak meninggal.


    *hehe. kelaka la die ni. berjela2 betul. ape2 pun terima kasih sudi menjawab tag-mmg pndai jg aty sahabat mcm yg diperkatakan ;p

  8. samesameee.. kire dah terjaga la ati dr tu kan? tapi dun wuri la tag ni saya jawap ikhlas.. :p

  9. tumpang lalu...
    sy nk nyibok..
    lawak la pamie ni, wlupun ku tak knal batang hidungmu, tetiba jer jadik knal bc perangai pelik manusia bernama pamie nih.. kah kah kah..
    sy siap buat promotion kat flatmate lg, sesambil wat nasik himpit (ni kn musim raya)..kbtulan kwn sy pun org padang tembak, bertemu org kg la die.. hahaha

  10. ahah..pelik ye..saya rasa banyak lagi mende pelik tentang awak yang awak tak tau...nak tau?nak tau?

  11. to elbiruni:
    takpe2..silela nyibuk..tapi pastikan waktu tak sebuk la..hehe.. tetibe kenal eh.. tak kenal pun takpe wat2 kenal sudah.. ngehehe.. oooh ade kawan orang skampung ker.. kim salam ke die.. pesan kat dia suh jage kampung leklok sementara ketiadaan saya.. hehe..

    to yan:
    haha..ade banyak lagi ke? ingatkan takde dah.. rasa macam tak pelik dah.. upe2nye memang alien saya nih.. hahaha..


Leave a Reply

There was an error in this gadget