Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Monday, June 22, 2009

Jaulah Mansurah : Sikah dan Kubri Tolkho

Posted by The Pamiesz® | Monday, June 22, 2009 | Category: |

salam aleik..

tade cerita pun nak cerita.. bior gambor saje yang menceritakan segala2nya.. ape ke orang tua2 kata.. penceritaan melalui gambar? ke storyteller from picture? ke autoteller machine story? ikutlah mane2 pun.. yang penting aku seronok.. wakakaka.. now let the pictures do the talk..

GALERI ESKREM FAYUMI + JUBAH SIKAH
________________________________

jalan2 petang hari dimulakan dengan destinasi pertama.. kedai eskrem fayumi yang terletak di sikah ke sikoh ke ape2 lah janji kat mansurah.. memandangkan skarang ini musim panas maka eskrem menjadi tumpuan ramai untuk menambah hauskan tekak di kala cacing kepanasan..

eskrem fayumi yang pekat dan likat serta murah menjadi pilihan kami.. tak macam kedai eskrem kat umah os yang baru kat qaumiah.. satu skoop dah 2 genih.. aku terambik pulak 2 skoop.. bute2 je habeh 4 geneh kat makhluk bernama eskrem.. masuk dalam perut same jer pon kang jadi hampas yang namanya ta** jugak kan..

huh kalo ade orang nak bagi aku pree eskrem beso poster ni secara pree sumpah aku tak tolak.. pastu tanak kongsi ngan orang len pulak.. aku nak sembam muka aku sorang2 jer kat eskrem tuh.. haha..

muka2 sangap eskrem.. lepas os wat muka promosi menampakkan kesedapan eskrem camtu, 2 ribu orang datang kedai ni makan eskrem secara bergilir2 mengikut angka giliran.. ramai sungguh yang terpikat dengan kemanisan wajah os.. ada juga yang cuba membeli os tapi sham tak sanggup untuk melepaskan beliau pergi kerana terlalu menyayanginya.. hahaha..

dimusyrifkan oleh apis exco jaulah mansurah (baju merah depan skali) serta dipandujalankan oleh musyripah ustazah syuhada.. kitorang pun round da area untuk cari sikit baju2 seksi untuk dipakai oleh bini2 kitorang bila malam pertama pas kawen nanti.. hahaha..

ostat paek nape posing kat bahagian jual seluar je.. ana tau ostat nak tangkap gambo kat bahagian seluar ngan baju kecik2 yang transparent tu kan? kan? kekekeke..

ahhhh ni semua pakatan untuk percubaan ngorat awek arab yang jual jubah tu jer.. jangan pecaya dorang ni datang belek2 nak membeli belah.. tambah2 lagi yang botak tu.. dia la leader projek mega tu.. hahaha..

yang dia ni lagi lah jangan pecaya.. ngahahaha..

setelah menyoping jubah barang 18dozen.. perjalanan diteruskan ke suatu tempat yang bernama kubri tolkho.. betul ke tak aku sebut tu tah.. kubri tolkho ke tolngko ke betullakepalahotakko ke.. ikut suke lah mane2 pun.. yang penting aku seronok.. wakakaka..

GALERI MAIN BOT KAYUH KUBRI TOLKHO
_________________________________

destinasi tujuan.. kubri tolkho.. swimming pool terbesar untuk berudu belajar berenang..

ape2pun begambo dulu.. itu penting..

sekali tengok.. macam ali xpdc pun ade.. 2x tengok.. macam apek senario.. 186x tengok pun tetap tak nampak macam syeikh Ali Jumaah..

eleh apis wat2 nak chek bot pulak.. padahal saje nak nyelap belakang gambo aku.. hahaha..

1st boat: apis and pet gerak dulu

2nd boat: paek and pamie kembo aku

3rd boat: aku and sham.. siyes aku rasa macam kayuh bot romantik2 ngan awek bila naik ngan sham.. hahaha..

4th boat: bot os dan napie.. bot yang tak belepas2.. asik kedepan kebelakang tak begerak2 dek kerana os tak gunakan kuasa kuda beliau.. wakakaka..

peace tanda ketenangan..

smileee.. klik!

tetibe jer apis wat gerakan sejenak goku dan muncul di bot si paek dan pamie si kembo aku..

lalu meninggalkan pet sorang diri mengayuh dengan penuh perit dan jerih..

pusing2 bawah kubri..

os cuba nak sabotaj bot aku.. ade ke dia sepak bot aku nak tolak sampai ke aswan kata beliau.. aku pun katelah dengan nada sopan.. "kepala hotak awak.."

budak2 ni lagi lah.. dasar tak penah belajo langsung adab wa nusus.. langsung tak beradab.. ade ke baling koci daripada atas masa aku tengah sedap2 bercanda mesra ngan sham.. huh. nasib baik lah dia tak baling tin biskut ker.. tong dram ker.. kalo tak memang aku melompat naik terus dah atas jambatan tu bagi adiah berupa pelempang manje bertubi2 diatas pipi yang mulus terhadap bebudak tu sekor2.. huh. tau pon takut.

rear view..

arab2 ni duk naik bot enjin.. eleh boleh la blagak.. amik engeneering.. aku amik lughah.. kalo berani meh la amik lughah.. tengok sapa kayuh lagi laju.. [bole tak bagitau aku ape kaitan semua ni?]

aku maleh nak declare couple ngan sham.. sebab dia pun beberapa hari lagi dah nak nikah ngan os.. tak elok pulak kaco umahtangge bahagia orang lain kan.. hahaha..

daripada gambo kome sniri pun tau hari dah nak beransur senja.. takkan tak reti2 nak balik semayang magrib.. kambing pun tau nak balik reban ayam..

kesian budak 2 ekor ni.. masa dorang banyak habeh kat pinggir2 je kedepan kebelakang.. tu yang bila dah dapat ketengah tanak balik dah tu.. hahahahaa..

so far seronok jugaklah main bot petang tu.. kejap jer pun.. stengah jam jer.. seploh geneh.. kongsi bedua sorang 5 geneh.. kalo gi ngan zaujah bleh paw duit zaujah suh dia bayokan 10 geneh terus.. duit kita simpan wat makan eskrem.. haha.. maka tamatlah sesi jenjalan untuk petang hari itu.. sekian dulu episod pertama jaulah mansurah..

malam ni pas maghrib kelas Syeikh Atiyah Maujud kat mudhayafah.. kitab Al-Iqna' karangan Khatib Syarbini rahimahullah.. sekarang ni dalam bab mashu ala khufain.. sapu atas khuf.. dah habeh pekse ni ramai nak habiskan masa untuk talaqqi.. yang duk furuk pun abih belaka pindah kaherah.. bagus2.. seronok aku tengok pengajian penuh orang.. jom sama2 kita habehkan masa dengan bermulazamah dengan para masyayikh.. jangan duk talaqqi ngan syeikh google dan prof wikipedia jer.. tak kemana ilmu kita.. okeh.. dan satu lagi.. jangan meronggeng jaulah sana sini sampai tak gi kelas macam aku.. dengo la cakap orang tua2 yang berpengalaman banyak makan gula neh.. kelak korang akan menyesal dikemudian hari jika korang ikut perangai aku yang tahpape kengkadang nih.. perangai yang elok tu takpe la nak ikut.. yang maleh2 tu jangan le diambik.. hehehe.. pesanan khidmat masyarakat.. sekian dimaklumkan..

nantikan episod seterusnya dalam siri jaulah mansurah.. ngeh3..

Currently have 6 Kata Komenan:

  1. salam.. pe kes pasal engineering ngn lughah?? dok pahae ambo.. terase tali pusat nih.. huh

    bot injin,engineering.... buley la trima..

  2. pernah tengok tak orang tulis something tapi dia seniri pun tapaham apa yg dia tulis? haa saye termasuk dalam kategori tu la tuh.. haha..

    saya pun tak paham apa kaitan semua tu..sebab tu saya tanye..tapi nampaknye awak telah bjaya menganalisa kaitan bot injin dan engineering..tahniah..syabbas mr sahab..

    yg masih menjadi misteri skarang ni,apakah kaitan antara lughah dan engeneering dan mengapakah penulis mengaitkannya dgn satu perlumbaan?ini yg kita tak tahu..ianya masih jadi tanda tanya hingga kini..siapakah yg akan merungkaikannya..

    mari kita tunggu dan lihat..

  3. ntahnye..apsl plk ngn engineerg plk ni...terguris ati aku..hahaha

  4. untuk ko spesel sket pijit.. kalo hati ngko aku memang saje2 guris2 carik2 sampai rabak walaupun tanpa sebab.. haha..

  5. naik bot kayuh xde jaket keselamatan ye? udahle korang main lompat2 bot.

  6. hehehe.. tah.. orang tu tak suruh pon.. lagipon tak selere tengok jaket keselamatan dia.. hahaha..


Leave a Reply

There was an error in this gadget