Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Thursday, June 25, 2009

Damietta : Kami Jarang Berlari Selalunya Kami Melompat

Posted by The Pamiesz® | Thursday, June 25, 2009 | Category: |

salam musim panas untuk semua..

saye pon tak tau lah budak2 ni sebenarnya tengah bercuti berjaulah ataupun tengah buang tebiat.. dorang ni memang kat mana2 pun buat tempat yang dorang pegi macam tempat hak milik mak bapak atuk nenek diorang.. ish3.. ape mende lah diorang semua ni.. korang tak kenal pon dorang semua ni kan? saye lagi lah tak kenal diorang.. malu rasa hati jantung pankreas buah pinggang belah kanan ni tengok perangai dorang.. tahpaper.. tak matang langsung.. umur jer macam bapak budak.. muka sekor2 dah macam atuk budak.. tapi perangai.. budak tadika pun meced lagi.. huh.. nasib baik saya budak tadika..

GALERI LOMPATAN NI KATAK PUN TAK MAMPU BUAT
__________________________________________

aku dah tau dah kat mana2 shot pun aku akan melompat paling tinggi.. well.. look at feet lah.. ada roket kat bawah tapak kaki tuh.. ahahaha.. [pet.. janganla nampakkan sangat nervous ko tu.. aku tau lah ko gayat ngan tempat2 rendah kan? kan? hahaha..]

nampak macam dah tak sayang muke saje2 nak sembamkan muka cium lantai..

kalau nak tau cara2 nak tahan teksi yang betul dan berkesan.. sila praktis berulang2 kali untuk wat aksi seperti aku.. nescaya teksi takkan mintak korang bayo mahal2.. haha.. [nik.. ko ni nak melompat ke depan ke nak bunuh diri kebelakang..? aku tengok gaya ko macam ada orang tumbuk perut ko jer.. yang ko ni pet seronok sangat tu apekehenyer?]

pet.. agak2 la.. lompat dulu pulak.. reti mengire ke tak ni? orang baru sebut due laaa..

aku lagi yang paling tinggi.. bosan betulla takde cabaran langsung.. wakakaka..

bape kali lagi nak lompat ni woih?? kaki aku dah bedenyut2 macam baru lepeh jalan itik jer dah ni..

ini pun dikire lompat ker?

yeeeeaaaaayyy~ hoorraaaayyy~

ada tak aksi lain selain lompat? merangkak ker? mengesot ker? merengek ker? menjalar ker? takkan takde kot.. aku bosan lah tengok lompatan2 ni.. takde ciri2 ahli sukan olimpik lari melompat pagar langsung.. [tapi walau bagaimanapun muka2 ni semua memang ada ciri2 ahli lompat pagar asrama fly gi makan roti canai kedai pak hamid..]

aku senarnye dah tak larat nak lompat.. tapi tetibe ada pertambahan jemaah.. kalau kita dah solat sorang kat masjid.. tibe2 ada sekumpulan jemaah datang untuk dirikan solat jemaah.. kita sunat untuk ulang solat bersama jemaah untuk mendapatkan pahala jemaah kan.. jadi dengan sesukahatinya aku mengqiaskan masalah fiqh ini terhadap masalah lompatan ini.. walaupon ianya qias maal fariq dan lompatan ini juga langsung tidak menjanjikan pahala.. aku tetap nak qiaskan masalah ini.. memandangkan jemaah lompatan semakin ramai.. dan aku pun semakin seronok menambah denyutkan kelebaman dikaki aku.. ahahaha..

pet.. ko sebenarnye melompat ke tak? apsal ko nak tipu orang ramai? wakakaka..

aku suke tengok gambor ni.. pasal semua buat gaya roket launcher nak launchkan peluru.. hahaha.. [lepas daripada tangkap gambo ni aku kene pukui ramai2 pasal tekan shutter cepat sangat.. hohoho..]

woooiii2!! janganla kire main2.. [aku kene pukui lagi pasal kire main2.. sparuh baru nak lompat separuh dah sampai bawah.. hahaha..]

satu lagi versi rocket launchers.. haa tu lah komen lagi orang.. korang ingat senang ker nak tekan shutter tepat2 time melompat? [aku suke gile tengok muka pet dalam gambo ni.. 2 hari aku gelak tak berenti2 sebab terbayang2 muka dia yang macam ayam berak kapur barus.. wakakakaka..]

kesimpulannye.. lompat lah tinggi mane korang nak melompat.. janji korang pandai jaga diri.. simbolik daripada kejadian ini.. kita haruslah mencontohi mereka ini yang senantiasa positif.. tak pernah putus asa cuba untuk melompat setinggi mungkin dalam mencapai target dalam hidup.. walaupun beberapa puloh kali melompat dan masih tak dapat mencapai tahap lompatan yang tinggi dalam shot gambar yang diambil.. mereka masih tak putus asa mencuba untuk melompat sehingga mereka berpuas hati dengan pencapaian mereka sendiri.. [padahal tak puas2 pun lompat.. ahahaa..] ape orang tua2 dulu2 kate.. strive for excellent? don't give up? ahh.. korang pon dah besor panjang.. otak pun dah lagi besor daripada einstein.. takkan nak kene motivate jugak lagi.. the best motivate for ourself is self-motivate.. ape2 mende yang kita seniri yang kehendaki dengan semangat yang jitu tanpa ada orang yang memaksa.. maka itulah yang akan jadi sebaik2 pembakar semangat buat kita.. rite? baik korang sokong saya.. kalo korang tak sokong saya.. saya akan lompat atas korang seraya melandingkan kedua lutut tepat2 mengepit cuping telinge korang.. kalau agak2 tanak tengok saya wat aksi muay-thai macam ongbak.. jangan cuba2 lah cari pasal ngan saya oke.. saya tau korang sume takut ngan saya.. tu belom wat aksi tumbuk laju2 macam donnie yen lagi.. tapi korang jangan risaulah.. saya tak suke cari gadoh ngan orang.. saya guna skill donnie yen tu untuk tumbuk cabai kat dapor jer.. wat masak ayam masak merah.. kakakaka..

sekian dulu.. gambor jaulah banyak lagi ni wehh.. ade sape2 rase nak sapot duit cc saye?

Currently have 11 Kata Komenan:

  1. tetibe aku terasa aku nak komen seniri pulak kat sini.. hahaha..

  2. "aku lagi yang paling tinggi.. bosan betulla takde cabaran langsung.. wakakaka"
    - Nak cabaran eh? Lompat la kebelakang tu ha... =P Berganda cabaran

  3. hahaha...nasib baik ngaku budak tadika..xdela nk argued sgt pasal aksi mcm kanak2 ribena..hehe

  4. rasa macam nak tolak sorang-sorang masuk laut tu.. >:D

  5. tolaklah kalo berani.. kekeke..

  6. bila nak wat aksi menyulur ke?? melekap kat birai tingkap ke? berjalan menggunakan ibu jari je ke??? bile??? bile??

  7. pesal ek ble time ustz amek gmba msti lompatan tu xnmpk mcm melompat..huhu [mmg berniat pekena org nie ^^]

  8. apis:

    nantila sume aksi2 tu.. buat banyak2 sangat aksi kang orang berebut2 pulak nak amek jadi action star.. kalah pulak jackie chan ngan donnie yen.. kekeke..

  9. PCTians:

    sebab dorang sebenarnye memang tak melompat kot.. hehehe

  10. agak lucu bile melihat gambar2 berserta dgn cerita dibawahnya

  11. takkan agak lucu je.. bukan memang sangat lucu ke? ahahaha.. :P


Leave a Reply

There was an error in this gadget