Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Saturday, June 20, 2009

Dah Pi La Balik Hangpa Semua Najah

Posted by The Pamiesz® | Saturday, June 20, 2009 | Category: |

salamullahi aleikum warahmatuhu wabarakatuh..

tamau cakap manyak2.. mari kite layankan gambo2 yang sempat disnap masa imtihan syafawi Quran dan imtihan ta'yin nahu dan balaghah arituh..

GALERI IMTIHAN SYAFAWI FASA II SUMMER 2009
_____________________________________

eeh.. anak sape la nih.. tekunnye menghafal Quran.. bagusnye nak masuk bilik periksa baru nak hafal..

aku pun tak paham kenapa dorang ni wat gaya pakai niqob camni.. lantak la yang penting aku tetap dengan Quranku.. - kata ostat pet yang kumat kamit mulutnye menuturkan secara berulang2 kali kalam Allah yang telah dihafalnya..

sapuang paek dan nik depang bilik duktur.. bersedia menunggu gilirang dipanggil..

nik al-potosoper mengulang Quran sambil berkata "aku halu3 aku halu3" sedangkan sham pula diketika itu ulang alik kesana kemari sambil mencanangkan kat orang kampung setelah menjadi orang pertama yang disoal oleh doktor secara solo sambil berkata "cuak aku tak ilang2 lagi nih.. aku cuak aku cuak.. cuak aku tak ilang2 lagi nih" [nik gambo ni standard tak? kalo tak standard kabo lekeh aku buang.. buang dengan posting2 ni semua skali.. hahaha..]

bersama ammu binggan syu'un kuliah lughah zagzig.. sape tah nama sebenar beliau aku pun tak ingat.. aku ingat nama beliau binggan jer sebab tetiap kali jumpe kitorang beliau cakap "tobaq wa huwa binggan"

kalghari the seven.. kalghari the legend.. di kuliah lughah.. dari kanan: nik, sapuang, sham, paek, os, pet dan ujung kiri skali tu dah tentu la budak paling ensem baik berdedikasi bercita2 tinggi berhemah berkemah skema dan berketrampilan.. si pamie.. dalam banyak2 ni aku jer yang korang tak kenal kan? kan? hahaha..

kalghari the seven [sapuang kameraman] plus sopi kat depan pintu masuk depan kuliah lughah yang biasanya ada bawab jaga tak bagi orang masuk masa kuliah.. mesti kene halau atau kene tengking kalo degil gatal2 jugak nak masuk kut situ.. apa guna dia wat pintu aku pun tak tau.. satgi kalo aku masuk ikut tingkap dia bagi adiah berupa trofi dan wang tunai pulak.. tu yang maleh tuh..

ammu binggan yang senantiasa membidaahkan orang yang pakai cincin kokka.. tapi dia suke kat aku pasal aku simpan jambang dan konon2nye sentiasa solat sama ngan set2 dorang kat masjid bukhari.. agaknye aku telebih rajin ke nak pegi solat 5 waktu berjemaah kat masjid bukhari yang jaraknye 2 jam daripada umah aku kat kaherah? oh.. aku terlupa aku sememangnya rajin..

aku ngan sopi - kuliah lughah zagzig

sham - kuliah lughah zagzig

sopi - kuliah lughah zagzig

fiq qiut - kuliah lughah zagzig

osim uzap - kuliah lughah zagzig

paek ketot.. eh.. silap khattat.. - kuliah lughah zagzig

action kaman.. bibibibibi beep beep beep beeppp..

iklan selipar tandas adidas..

semua budak lughah taun 4 zagzig.. budak kalghari + sopi + topek + aizam + zul

biasanya tiap2 kali lepas kuliah kitorang gi menuai padi kat sawah sebelah kuliah ni..

alhamdulillah.. aku cuma ditebuk 1 soalan syafawi kali ni.. lepas habis tu doktor yang menebuk kami soalan Quran itu sambil menelan panadol [nampak sangat dia dah penin2..] beliau berkata:

"dah pi la balik.. najah semua"

aku memang pantang dengo perkataan najah tuh.. kepala aku yang sebelum tu duk syaghal nak tanye macam2 terus clear bila dengo pekataan tu.. satu soalan pun aku dah tak ingat telupa terus nak tanye.. aku terus bangun pantas dan bersalam ngan doktor..

"jazakumullah ya duktur. assalamualaikum"

terus aku keluar bilik doktor dan melompat terjun bangunan dari tingkat 3.. [tipu jelah tuh.. takkan dah najah aku nak pi bunuh diri plak.. wakaka..]

apepun.. tawakkalna alallah.. kitorang tengah menunggu result yang biasanya keluar awal bulan 8.. ataupun paling kurang ujung bulan 7 nanti.. doa2kanlah kejayaan buat kitorang semua.. semua dah tak larat nak cakor dinding tunggu nak balik kawen.. hahaha.. [dorang jela cakor dinding aku tak. hahaha]

tatatititutu~
maassalamah.. ibtisam daiman.. hakaza.. (^_^)

dah senyum2 tetibe aku terasa nak nangis pulak.. minggu depan os pet nik dan boan ikut ustaz husni ginting pegi umrah.. Allah panggil dorang pegi rumah Dia.. ziarah kaabah musyarrafah.. Nabi panggil dorang.. ziarah Baginda di masjid kubah hijau.. aku rindu baitullah.. aku rindu kaabah.. aku rindu Nabiallah Muhammad.. bila Allah nak panggil aku lagi pegi sana.. ya Allah.. kurniakanlah kami peluang untuk menziarahi rumahMu menziarahi NabiMu menziarahi bumi Hijaz yang penuh barakah itu ya Arhamarrahimin.. murahkanlah rezeki kami agar kami dapat pegi sana tiap2 taun.. amin..

moga perjalanan mereka semua selamat.. selamat pergi.. selamat beribadah.. dan selamat pulang.. kome jangan lupa doakan kitorang dan sahabat2 kat sini ye.. kalau baik ati lagi.. belikanlah jubah haramain barang 10 helai.. perfume fawakih saudi barang 10 dozen.. kupiah putih barang 10 bijik... peti ais.. tivi.. sofa.. karpet.. almari.. belikan jelah semua tu yer.. untuk kawan2.. kenelah banyakkan bersedekah.. kan? kan? kate nak pahala banyak belipat ganda.. ni lah masanya.. kekekeke..

balik dulu lah yer.. takde duit nak bayo duit cc.. babai..

Currently have 4 Kata Komenan:

  1. tau laa nk balik dah...
    byk btul gambor di pukulnya!!

    ape2 pun.moga NAJAH belaka la ye..

    usaha dah tinggal tawakal je nih..~

    sila abeskn mse anda dgn pkara berpekdah ye...hahahaha

  2. tehehehee..

    ameen ya rabb..
    moga dr pun najah jugak le..
    tapi dr nak balik lambat lagi kan..
    takpe le lepak le sini dulu..lame skit pun takpe..
    senang saya nak kirim2 barang nanti.. kekekeke..

    masa cuti saya memang senantiasa berpaedah.. dr pula bagaimana? haha..

  3. Semoga semua kawan-kawan di Al-Azhar najah dalam imtihannya.. Ikhtibar syafawi ke?

  4. Salam..

    Nape gmbr si Nik baca juzuk blkg??pelik2..


Leave a Reply

There was an error in this gadget