Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Friday, November 28, 2008

Rumah Ketiga Bukan Bini Ketiga

Posted by The Pamiesz® | Friday, November 28, 2008 | Category: |

salam kepada sume pengunjung..

dah tanak merepek la.. nak serius plak kali ni.. bleh? [bagi ngkome bleh je.. bagi aku la tableh.. kalo tak merepek shari rasa macam hidup ni tak sempurna plak.. haha..] teringat masa kat kusza dulu.. kenangan masa duk kat bilik ATB4-16 bersama os,sham ngan ajib..

alkesahnye pada suatu malam berlakulah dialog seperti yang berikut ni di tempat kejadian..

Pamie: aku ni banyak ngat ngarut la.. asik gelak je keje.. aku ingat besok aku nak serius la sehari..
Ajib: apee??!! ulang skali lagi??
Pamie: aku tanak gelak besok selama sehari.. aku akan jadi orang yang paling serius..
Ajib: Wahahahahahahahahaaaaa~!!!
Pamie: Apehal lak? huh~ tak caye la tu aku bleh wat..
Os: memang tak pecaya pun.. minal mustahil.. kalau ada bibit2 logik pun.. dia tergolong dalam golongan syibhul mustahil..
Pamie: cetz.. korang tak pecaya aku mampu melakukan perkara sedemikian.. sedangkan malaysia pun boleh.. inikan lagi aku..
Ajib: Wahahahahhahahahhahaha~!! takpe2 aku nak tengok.. ni cabaran dari aku.. aku nak tengok pukul bape ko stat gelak besok.. hahahaha.. os.. sham.. besok jangan lupe wat lawak kaw2 punye.. jangan kasik can dia serius.. kita tengok.. budak ni bleh serius ke tak..
Os n sham: hahaha.. bleh2..
Pamie: [menyahut cabaran] tengok la besok.. jangan marah la besok kalau korang wat lawak aku wat muka nerd je..
Ajib: hahahahahahahhahaha~ betuah laa~
Pamie: Huhh~

Keesokan paginya.. bila memasing dah bangun untuk besiap2 ke kuliah sebab dah telambat.. bermulalah cabaran bagi si pamie..

Pamie: [menyarung baju cepat2]
Ajib: [tengok muka os] ...
Os: [tengok muka ajib] ...
Sham: [bedengkur] krooohh~ kroooh~
Pamie: [tengok muke sham]
Ajib dan Os: [tengok muka pamie]
Pamie: [tengok muka os ngan ajib]

......

Pamie: wahahahahahahahhahahahahahah~ aku takbleh tahan laaa~ hahahahahhaa~ wakakakakaaaa~ takpela weh.. cabaran tu kita tangguh besok jela.. arini ari raya la.. haram puase ari raya.. tu aku takbleh pose gelak aku tu.. hahahhahaa~ lawak la~
Ajib: ceh.. ko tengok tu os.. tak sempat kita buat lawak lagi.. kita tak becakap apa2 lagi.. macam ni rupe dia nak serius..
Os: kan aku dah kate smalam.. minal mustahil..
[terus dorang berlalu pegi sambil membiarkan si pamie terus gelak sensorang.. kate dorang.. maleh aku nak layan bdak penin nih.. hahaha..]
Pamie: erks.. ni sape nak gerak sham ni? nak biokan aje ke dia camni? hahahahahah~

kesimpulannye: rasanye merepek ni dah jadi tabiat nature aku kot.. teringin jugak kengkadang tu nak jadi serius.. tapi apakan daya.. tak termampu ku melawan naluri semulajadi ini.. huhuhu..

nila rupe bilik ATB 4-16 masa dilanda tsunami.. tak sangke aku bleh idup 3 taun dalam bilik yang sebegini indah.. hahaha..

tidur dalam keserabutan keadaan sekeliling kadangkala boleh menenangkan juge.. hahaha..

sebenornye arini ana nak becerite pasal umah baru ana.. ana dahpun slamat berpindah skali lagi.. dah hampir sebulan pun sebenornye duk umah baru ni.. cume tak berkesempatan nak wat posting.. almaklumlah.. husni mubarak tak senang duduk dah sebab ana nak ganti posisi dia.. tu agak bizi sket tu kan.. hihihi..

walaupun berpindah.. perpindahan ini tidaklah sejauh perpindahan ana dari zagzig ke kaherah.. ana masih di kaherah.. cuma berpindah kawasan jer.. sebelum ni umah ana berada di hayyu sabiek.. skarang ni ana dahpun berpindah ke hayyu asyir.. sebelum ni berahlibaitkan bebudak perak kuliah taun 2.. skarang ni ana berahlibaitkan pelbagai jenih manusia plak.. koktel campur.. ade seketul budak kuliah dirasat taun 3 namanye ostat lokman dari pahang.. ade 2 ketul lagi doktor yang baru datang belajar medic di alazhar.. sorang pahang sorang johor.. dr topek dan dr tengku.. dan seketul lagi ni ahli ghurfah (roomate) ana sniri iaitu budak lepasan alazhar.. ostat aminuddin yang hari2 memeninkan kepala ana dengan peelnye yang memang memeningkan.. almaklomle.. budak markaz nil mustawa 6 ni memang pandai berbalaghah setiap kali berkata2.. kalah budak lughah.. ngeh3..

rumah yang ana duduk skang ni adalah hostel pelajar malaysia anak2 pahang.. [nyebok je.. nko anak perak cemane tah bleh sesat ke pahang plak.. ish.. sukati aku la.. aku yang bayo sewe.. lagipun kakak ipo aku pahang.. kakak kandung aku duk pahang.. janji ade bau2 bacang ngan pahang sudey.. kire aku pun pahang la jugak tu.. hahaha..] dengan bayaran sebanyak LE90 termasuk api dan ayor.. ana mendapat bilik yang agak selesa dan katil yang sangat empuk untuk dijadikan tempat bertafakur paling seronok dimusim sejuk bersama cik saratoga dan cik lihaf.. [cume yang agak terlebih selesa sebab amin ni je suke masuk kawasan katil aku.. suke ngat nyemak mengganggu gugat ketenteraman orang lain.. macam lalat.. haha.. jangan marah ostat amin.. anta ngan ana bukan orang lain.. anak ngan bapak jugak kan.. hahaha..]


GALERI UMAH PAHANG B103
_______________________

amin kate kat skolah dulu dia tak blajo kemahiran hidup.. dia blajo kemahiran mati je.. blajo mandikan mayat.. kapan jenazah.. talkin.. tapi masih nak menyebok jugak tunjuk skill kemahiran idup..

yang ni baru pakar kemahiran idup.. ngeh3.. cakap je nak wat ape.. rak buku? almari kabinet? penyangkut baju? locker? pasang paip? singki tesumbat? mangkuk jamban pecah? wiring letrik? cat rumah? huh.. semua tu belum tentu dia reti buat.. hahaha..

tu la min.. aku dah kate.. jangan sep sangat.. beli kayu murah.. kan dah melengkung.. ko ingat ilmu tu ringan ke.. nak masuk dalam kepala hotak aje pun dah payah nak tanggung.. inikan lagi nak letak atas rak.. hehehe..

inilah dia suasana bilik baru.. ghurfah toyyibah.. insyaAllah..

nampak macam stadi tapi sebenornye tengah salin keputusan lawan bola smalam.. hahaha.. [ostat amin..anta ni rajinla ana segan sungguh ngan anta.. ana nak menjadikan anta sebagai idola lah.. sungguh kagum dengan kerajinan dan kesungguhan anta.. tak sia2 nama anta sama ngan nama bapak ana.. hahaha..]

rajin2 ade mase lapang mehla datang umah.. tapi jangan bawak ramai2 sangat.. kang ana maleh nak bukak pintu.. pura2 takde orang kat umah.. hahaha..

Currently have 12 Kata Komenan:

  1. salam..
    patut la lama jugak x update..pindah umah rupanya...

    kalau nk berheti merapu ni susah kot, len la klau situasi tgh serius...
    tu pn blom tentu nk serius...

  2. hehe..tula.duk hostel ni ade kelemahan plak tenet tabley masuk..so hapdet mengapdet tu slowle sket..tak ngapele..nk hapdet kuo le kjap ke cc..komen2 bleh chek gune hempon je..

    sbenornye ade je time serius..macam time solat..mane plak bleh gelak2 time solat..tehehe.. :D

  3. assalamualykum..chanteq la rak tu,rs nak tempah 1

  4. hah..kena dah tu..ade yg minat..bleh sangat dah bukak kdai perabot nih..ngeh3..takkan nak tempah 1je kot..gandakanla tempahan tu jadi 100..hehehe..

  5. Ada jer mangsa yang bakal mati terhempap dgn ilmu ilmu..rak tur dah tahap melengkung giler! datang Godzila terus roboh!


    eh..tetiba aku terpikir..kalo aku jalan jalan gi sana..ko leh entertain tak? cuma aku tak nak dngar ceamah ceramah lar..haha

  6. Assalamualaikum wth ostat pamie..first arrival. heheh..memang beh arr baca blog ostat. Walopon x serius, tapi ada la ilmiah skit..hohoho..

    p/s: rindu sama mesir...

  7. Fird:

    silap la nko kalo nko plh mesir sbagai tempat nak entertain..klau nko datang cni dgn niat sebegitu maka percayalah nko akan menyesal seumor idup nko..hahaha..tapi banyak je tempat nak bjalan kat cni..kot2la nko nk jmpe rindu kat membe bek ko si piraun kat piramid tu..hahaha..

  8. syahid:

    takkan siket je ilmiah..rase dah abeh banyak dah bubuh ni..haha..takpe2 akan dpertingkatkan lagi dimase2 akan datang..insyaAllah.. :D

    rindu kat mesir mailah cni..mesir memang tempat yg seronok untuk dirindui.. :)

  9. yer..yer..mmg betul..time solat kena serius....berjumpa dgn KEKASIH yg SATU la katakan.....

    ingatkn td mmg x dak ny masa serius...

  10. bace post nie mule2 seyes jek but then time u dh gelak i pon same turut gelak gak...waakakakakkaka...lawak3.....

    p/s : sorry link ur blog..bley ka??

  11. aik? bleh plak gelak sesame gitu ek? :P

    bleh jer.. link la.. bukan kene bayo pun.. hihi..

  12. [url=http://vonmertoes.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
    [b]adobe photoshop cs3 trail, [url=http://bariossetos.net/]educational software tools[/url]
    [url=http://vonmertoes.net/][/url] kaspersky anti-virus selling educational software
    nero 9 special [url=http://hopresovees.net/]macromedia flashtm software[/url] game software for sale
    [url=http://vonmertoes.net/]adobe photoshop cs4 torrent[/url] office 2003 software
    [url=http://bariossetos.net/]safe to buy software[/url] education discounts on software
    autocad torrent [url=http://vonmertoes.net/]adobe edit software[/b]


Leave a Reply

There was an error in this gadget