Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Sunday, November 9, 2008

Openhaus Bait Taubah

Posted by The Pamiesz® | Sunday, November 9, 2008 | Category: , |

salam..

memandangkan ana tak punyai banyak masa untuk menaip disebabkan bizi ngan urusan itu ini sana sini maka pilihan terbaik untuk tak bagi blog bersawang adalah ngan mengapload gambo2.. kome nak nengok ke tanak tengok ke tu tepulang kat kome le pasai kome punye mate ikut sukemate kome le nak gune untuk tengok kemane yedak.. jangan tengok mende2 maksiat sudey.. insyaAllah blog ni tade gambo2 maksiat kat dalam ni.. dun wuri.. hehe.. apepun.. layankan jela gambo2 openhaus kat bait taubah ni.. walaupun dah lapuk sebab dah sminggu lebeh kejadian ni terjadi.. saje je ana uploadkan memandangkan ade sikit kaitan ngan posting sebelum ni yang memaparkan wajah si comel kekanak rebina.. kire ade kesinambungan jugak la sket kan.. janji hapdet sudah.. ngeh3..

ahli2 bait taubah yang bertungkus lumus menyediakan makanan..

ketua chef ust benu.. tengah memblender ikan.. bahan utama kepok lekor yang bakal dihidangkan kepada tetamu.. [padahal yang mentekedarah banyak tuan rumah je.. bende jarang dapat.. mane leh bagi orang bebanyak.. hahaha..]

ust lily wat2 rajin plak.. dan2 orang datang nak sapu2 sampah.. kalo tak bilik ngan tong sampah tak jauh beze pun.. wahahaha.. [dok eh.. sebenonye ust lily ni memang pembersih orangnye.. tak gitu ust lily? hehe..]

ust yus datang menjenguk umah ateh menengok persiapan ape yang patut.. kire umah ust yus ngan bait taubah ni wat openhaus sesama le.. dihangkutnya bersamanya 2 ketul kekanak rebina berpipi donat tu.. baju ijau abengoh.. baju putih aysar.. aysar tu takut ngan orang lagi.. ku dukung kejap je dah merengek nak pulang ke pangkuan babanye.. [jangan kate bebudak kecit tak ske aku sebab muka aku takde ciri2 bapa mithali.. tolong sket ye..]

smentara nunggu makanan siap.. main tenet dulu la.. almaklumla umah sniri dah tade tenet.. merempat umah orang jele.. ngeh3..

tetamu pertama yang datang.. ust nyoi dari damanhur dan ust najib dari mansurah.. aku pun maleh nak tunggu lelame perut pun dah layan qasidah so aku join jela skali makan ngan dorang..

bila dah knyang makan terasa bersalah plak kalo nak terus tido.. maka aku pun masuk la ke bahagian persiapan untuk tolon pepe yang patut.. memula aku jadi tukang pembubuh bawang goreng je.. ust zikri plak jadik tukang pembubuh daun sup ngan daun bawang.. abengoh [kepala dibawah] jadi tukang tengok dan tukang kaco daun..

ni la rupe mi plus kueytiaw sup yang sdia dihidangkan kepada para tetamu yang kjap2 lagi bakal menghuruharakan umah ni..

keje pertama sebagai tukang bawang dah setel.. lepas kene pecat.. upgrade pulak masuk bahagian pemprosesan kepok lekor.. jawatan: tukang gentel.. ngeh3..

ust nan.. ust nan.. orang suh kepalkan tepung tu.. bukan main lambung2.. pecat kang baru tau..

kome tau ape.. kome tau makan je.. cuba buat sniri tengok..

kepok yang siap digentel.. tinggal nak goreng.. jawatan penggoreng dijawat oleh ust zikri..

antara tetamu yang hadir..

set2 zagzig ni kalo dah jumpe ade jele cite baru yang nak dicitenye..

kekecik dah pandai donlod torrent..

ammu pamie nak nyibuk.. nak geget pipi donat abengoh.. ngeh3..

Currently have 8 Kata Komenan:

  1. Comeynye abengoh... ;-)
    Eleh..ckp org je pipi donat..die pun same :p

  2. tu memang sume orang tau dah.. ana memang dah kompem comey.. ngahahaha.. :D

  3. Salam..mie hang ada gayala jadi baba..bila lagi??

  4. Salam.. aku tunggu hang dlu laa.. hang tok guru.. mane leh aku langkah bendul.. hahaha..

  5. aah la pamie..aku pon rase snanye ko lagi comel dari abengoh tu..ble nak dtg umah aku?nnti aku lempang2 manja pipi donut ko plak..

  6. maleh aku nak kaco orang kuat stadi cam dr warouq.. biarlah aku mencari orang yang kurang sikit bz stadi untuk melempang manje pipi ku ini.. hahaha..

  7. ala kiutnya kopok lekor buatan tangan tu. Tak pernah pula buat kopok lekor. Boleh kongsi resepi?

  8. Resepi kene tanye kat ktua chef le.. ust benu.. saye ni tukang gentel ngn tukang makang jee.. hihihi.. (^_^)


Leave a Reply

There was an error in this gadget