Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Monday, July 7, 2008

Letih Tak Semestinya Penat

Posted by The Pamiesz® | Monday, July 7, 2008 | Category: |

Salam cerai [ceria..salah taip..ngeh3..] dipagi hari senin.. huh..lame tak menaip.. rindu ngan keyboard nih.. disebabkan kebizian yang melanda semenjak dua menjak tige menjak pat menjak lime menjak nam menjak tujuh menjak lapan menjak smilan menjak spuluh menjak doploh menjak dua ratus menjak pat ribu menjak lapan belas ratus juta menjak ni.. jadi masa tu agak terhad untuk membazirkan masa nak merapu2 depan pc.. tapi tulah.. kalo dibiokan je blog ni tak behapdet.. kang ramai lak yang naik seizure (sawan) sebab menanti posting blog yang ntahpepe nih..[warouq aku pinjam ayat medic ko jap..ngeh3..]

Nothing much to say.. sminggu dua minggu tiga minggu pat minggu lime minggu nam minggu tujuh minggu lapan minggu smilan minggu spuluh minggu doploh minggu dua ratus minggu pat ribu minggu lapan belas ratus juta minggu kebelakangan ni diisi dengan beberape perkare yang agak meletihkan.. tapi tak kesahla kan.. letih2 pun ana tetap mengharungi segala keletihan tu dengan senyuman dan keseronokan.. nak watpe idup runsing2.. buat cepat sakit jantung je.. sokmo buat muke macam nak makan orang walaupun dia bukan kannibal.. semedang buat muke masam walaupun ketiak dia jauh lagi masam daripade muke dia.. asik2 nak mengamuk nak meradang nak marah2 orang.. ape die ingat orang len takleh marah die ke? Kang kalo orang len marah mula la naik tangan naik kaki disebabkan hangin naik telebih dulu.. ana memang kurang bleh blah la ngan golongan2 yang sangat gemor membuat muka dan peel seperti yang telahpun disebutkan tadi tu.. bayangla.. kita idup nak hepi2.. nak gelak2.. seronok2.. tetiba jenih dia datang wat spoil nak sume orang ikut gaya dia tengah runsing.. ana kalo jumpe ngan orang2 yang jenih camni ana lepuk sekeh tombok sepak pelangkung terajang je..bantal ana.. hahaha... nak lepuk die kang ana kene bahan balik masuk ICU lak.. baik ana blasah bantal je abes2 pun ana sniri yang kene jait balik kalau kekabu die beterabur..ngeh3..

Dimulakan dengan aktiviti mingguan ana la..gi talaqqi Quran ngan Syeikh Abdun Nabi kat syoubra..kamis malam tu ana dah gerak dah ke abud.. minggu tu jadual kene ubah.. biase ana gi talaqqi ari jumaat dan sabtu.. tapi disebabkan ari sabtu minggu tu ade makhluk bername Paek nak balik melesia.. jadi ana taknak la melepaskan peluang untuk menangis teresak2 di mator(airport) untuk meratapi pemergian beliau kerahmat malaysia.. ana pun telepon la syeikh mau3id(janji) dengan beliau minggu nih ana talaqqi ari kamis dan jumaat.. beliau memberehkan sahaja tanpa ada komen dan tanye banyak.. so sampai je malam tu dalam pukui 8 lebeh.. badan terasa macam sengal2 dan lenguh2.. ana mau3id ngan syeh dalam kul 10 malam.. sempatla stareh(relek2) kejap.. pastu ala tul(terus) gi umah syeikh.. balik dah dekat tengah malam keletihan dalam kesengalan yang masih tak berape nak ilang dan terus tido..

kenderaan ni la yang dinamekan sebagai pijot.. bukan pijat mahupun pijit.. ni la kenderaan yang digunekan oleh penduduk mesir kalo nak jalan jenjauh balik kampung dan sebagainye..

ni kat mahatah abbud.. sini la aku berulang gi balik zagzig kaherah tetiap minggu.. one way abbud to zagzig tambang LE5 approx. RM3..


Keesokan paginya.. pagi jumaat.. ayam berkokok walaupun ana tak penah nampak beliau berkokok sambil merokok.. skali lagi ana mau3id ngan syeh pada pukul 7 pagi.. dalam keadaan badan yang masih sengal2 ayam.. ana gagahkan jugak gi.. tak larat la nak bejalan pagi tu.. ana tahan teksi je.. terus sampai depan umah syeikh kat st.theresa syari3 syoubra..setelah abes talaqqi ana pun pulang trang tang tang smula ke umah ustaz Anas di rod el-farg..balik tu terus tido.. apehal letih smacam ntah.. nak kate sebab semalam malam jumaat.. ana blum kawin lagi.. jadi alasan tu kompem dah tertolak.. ngeh3..

Alhamdulillah pas jumaat tu badan ana rasa segar sikit.. dah ilang la sengal2 mengal tu.. tapi balik smayang jumaat tu ana nampak tilam nipis kat bucu bilik tu macam memangil2 ana dengan panggilan yang sangat manje.. ana pun datang menghampiri beliau sambil mencangkung lalu bertanya pada beliau dengan muka yang amat serius dan tegas..

“hah..nak ape lagi nih..?”

“…….” beliau tak menjawap walau sepatah..

“apehenye..nak ape cakap jela..takyah la nak sorok2 ngan aku..” ana mula mendesak..

“…….” tiada jawapan..

“ko jangan sampai aku tarik kekabu ni kuo..sakit ko kang..hah? ape die? Laaa..cakap daripade tadi kan senang.. yelah2.. disebabkan ko pun banyak jasa ngan aku.. aku tunaikanla pemintaan ko tuh..”

Terus ana baring kat situ temankan tilam tu tido.. manje sangat tilam ni.. die kate takleh tido kalau ana takde disisi.. muehngeh3..

Peniduran tersebut berlaku selama beberapa jam sehinggalah muntasif(pertengahan) waktu asar nak membawak ke maghrib.. lalu ana bangun dan bergegas pula bersiap2 bersama Muhaimin untuk ke sayyidah zainab melawat membe medic bernama warouq yang juge merupakan membe kepada adik kepada saudara Muhaimin merangkap membe merapu ana yang baru kenal tak bape lame dulu merangkap sifu bahse arab merangkap bakal presiden perubatan mesir merangkap penasyid bersuara termerdu merangkap pemain bola terhandal merangkap musyrif paling tersohor merangkap perangkap sambil merangkak2 ntahapekebendetah.. [en warouq sila bangge atas smua pujian ikhlas yang hadir dari hati sanubari aku yang tulus ikhlas nih..ngeh3..] malam tu ana habiskan mase melepak2 ngan set2 medic sambil membincangkan isu semasa para student medic yang baru-baru ni mendapat kenaikan biasiswa 100%.. [approx. RM22,000 setaun] ana pun buat2 ramah la ngan warouq dengan harapan beliau akan menyapot tiket ana pergi balik malaysia disertakan skali pakej umrah dan haji serta pakej melancong ke paris dan jepun dek kerana kekayaan beliau yang melimpah ruah tersebut.. namun setelah diselidik pada malam itu jelaslah bahawa beliau bukan tajaan jpa maka dengan itu skaligus hampa lah harapan ana untuk memiliki angan2 yang baru sahaja ana angankan sebentar tadi itu.. skaligus dengan itu ana yang tadi buat2 ramah kali ini telah menjadi benar2 ramah kerana kini nasib kami sama.. inginlah kiranya mengepau mereka2 yang mendapat tajaan jpa tersebut kira2nya menghulurkan pada kami yang tak berape nak kaye ni.. [kalau sorang bagi 20geneh.. ade 200 orang.. cukup dah tiket nak balik malaysia plus huhahuha skek.. ngeh3..] tak dapat sapot banyak pun.. kurang2 dapat tempias2 kaye tu jadila.. hehe.. malam tu warouq yang juga seorang yang kaya walaupun tak mendapat tajaan jpa telah bermurah hatinya membolanje ana di sebuah restoran yaman.. [aku sorang je yang makan sampai pinggan licin..perut ape tah aku nih..apepun..time kasih bebanyak warouq.. aku tunggu ko datang zagzig lak nanti aku lanje tokmiah k?] pengembaraan di sayyidah zainab diakhiri dengan penyinggahan ana ke umah warouq untuk menyedut sedikit dorama jepong untuk dibuat stok melagha dikala kebosanan.. sebelum jam menunjukkan kul 12 malam.. sebelum ketapi metro pancit tayar.. ana pun melangkahkan kaki yang bersarung stokin yang tak penah basuh ni terus balik ke rumah perak di sabiek.. sampai2 je terus bentang tilam dan tido tanpa ada sebarang dialog muqaddimah dengan tilam tersebut.. [tilam umah perak ni tak bape rapat sangat ngan aku..pasal derang ni nyombong skit..ngeh3..]

Subuh sabtu.. ana tedengo laungan azan daripada dewan kat atas.. dengan kadar pantas sepantas halilintar menyambar anak derhaka.. ana besiap2 solat dan terus gi asyir umah kedah untuk pengajian ustaz Aidil.. agaknye ustaz Aidil perasan ana ade mase tu.. sebab beliau ade sebut pasal jawazat zagzig pastu tengok muke ana.. ngeh3.. tp tak tau la kalau ana je yang perasan.. tehehhe.. habis pengajian tu ana terus amik tremco lompat2 sampai ke mawaf asyir tempat pijot nak balik zagzig.. ana kene pulang ke zagzig dengan kadar segera kerana khabarnya tremco Paek dan Ecal ke mator akan datang tengahari tu.. memang masa yang ana nanti2.. sepanjang perjalanan ana mengumpul memori2 dan kenangan2 bersama Paek dan Ecal agar di mator nanti ana dapat merembeskan air mata kesedihan serta hingus bercucuran bak cucur udang adabi.. ngeh3..

muehkeh3.. antara kenangan yang aku kenang ngan paek..ni la masterpiece terbaik aku sepanjang kerjaya aku sebagai tukang gunting perosak kepale orang..kreatif tak aku? muahahha..


Sampai je kat zagzig ana dikejutkan dengan berita bahawa ada duyuf(tetamu) daripada damanhur nak datang menyemak ke umah ana tengahari nih.. hadeh.. lari dah plan nih.. sape pulak nak melayan dorang ni dah kitorang sume nak ke mator..lalu ana call Jalek, ahli bait ana untuk bertemu dengan mereka sebelum gerak ke mator dan memberikan kunci rumah.. korang buat la rumah aku tu macam rumah sniri.. korang layanla diri sniri.. anggapla korang tuan rumah dan korang tetamu.. kalau rasa murah hati lagi.. kalau baba datang kutip sewa umah tolongla bayokan memandangkan korang tuan umah mase tu.. halal sudey.. ngeh3.. maka mereka pun melepak2 la di teratak ana yang usang tu dimasa ana nak bersedey2 jap gi anto Paek balik kat mator..

Tremco Paek datang pukul 2 lebih.. sampai kat mator dalam pukul 4.. setelah memunggah2 barang dalam troli..kitorang pun menanti proses timbang barang selesai.. ade la beberapa masalah sikit yang buat lambat.. tapi alhamdulillah akhirnya setel jugak.. 2 kotak kene bawak balik.. tak lepas.. huhu.. kitorang sume melambai2kan tangan sambil menagis teresak2 kesedihan.. baju Os dan Amin mnjadi mangsa kepada rembesan2 hingus ana yang tak mampu lagi ana tahan dek kerana sebaknya ana terhadap pemergian beliau yang disayangi itu.. [ceh..ayat macam beliau tu pegi mane tah.. padahal balik malaysia je pun..haha]

sampai timbul2 urat merih aku meratapi pemergian paek.. [siyes aku takleh blah tengok gambo nih..rase nak beguling2 ateh lantai tengok drama sedih yang penuh dengan kepura-puraan nih..wahahaha]

Ecal [baju putih] tengah mintak mahap ngan ammu tremco tu sebab terbersin kat dashboard tremco beliau hingga meninggalkan kesan hingos yang pekat.. pada mulanya ammu tu tak dapat terima hakikat tapi setelah dipujuk berkali2 baru beliau memaafkan..haha..

ecal ko sampai nanti jangan lupa sampaikan salam aku kat makcik tiri kepade anak sedara laki belah atuk sepupu punye anak kandung pakcik aku ek..

aku tau waktu ni paek dah terkenang2kan time balik nanti die mengayuh beskal daripade kampung halaman die menuju ke bandar Kota Bharu disebabkan oleh kenaikan minyak yang mengganggugugat beliau yang sedang sibuk mengumpul duit nak kawen..ngeh3..


Apepun.. slamat jalan la Paek dan Ecal.. [dah slamat sampai dah pun derang nih..] jumpa lagi pas cuti abes nanti.. jangan tak balik sini plak.. [Ecal tak balik dah.. de dah najah..] abes la masa besedih2 ana.. ana yang jarang sediih ni pun ade jugak time2 kecederaan yang perlu rasa sedih..tapi kejap je kan.. watpe sedih lame2.. kehidupan mesti diteruskan.. yang penting heppy! Ngeh3..

tata titi tutuuuu.. sob..sob..sob..[ teresak2..] balik sini balik nanti jangan lupe bawak bini yek.. kalo rajin bawakkanla bini aku skali.. mwahahaha..

orang len duk sibuk begambo dengan orang yang nak balik malaysia..tokwan kita ni sibuk begambar ngan orang kuat PMRAM ni plak..bukan senang nak jumpe ngan orang beso ni katenyeh..hadeh~ [apis kat blakang tu wat2 sedeh peluk2 paek..padahal die suke tu ahli bet die balik..bleh die bemaharajalela kat bilik paek..ngahahah]


Balik je daripade mator ke zagzig [hampir tengah malam] ana dapati rumah ana telahpun diselerakkan oleh makhluk2 yang tanpa segan silunya menganggap rumah tu sebagai rumah mereka sniri.. ana masuk ke dapur dan mendapati separuh tobaq (papan) telo telahpun abis dieram oleh mereka.. dan apabila ana menjenguk kedalam peti ais ana dapati ayam yang ana bela bagaikan menatang minyak yang penuh dalam freezer tu hanya tinggal spotong kecik.. memang sungguh korang wat cam rumah snirik ye! Mangkuk punye duyuf.. ngeh3.. tapi sebenarnya ana tak kesah pun.. ikramudduyuf tu lebih utama.. ape sangat la ayam ngan telo yang boleh banyak kita dapati dikedai2 runcit dan buncit jika nak dibandingkan dengan persahabatan dan ukhwah yang telah kita bina selama ini..wahahaha.. poyo je ayat.. derang lepak kat sini sminggu.. selame sminggu tu la umah ana ni penuh berkat dek kerana penuhnya duyuf yang datang membawa berkat..

Dalam masa sminggu ni memang ana habihkan mase melayan duyuf2 je.. dalam masa set2 damanhur ni menjadi raja dalam umah ni.. datang lagi berkat2 daripade mansurah.. Amin.. daripade tonto.. Daus.. dan akhir skali daripade syoubra.. Anas dan Nuar.. campo2 sume minggu ni lebih dpd 10 orang gak la yang memberkatkan umah nih.. syukran la korang sudi datang.. “wa man kana yu’minu billahi walyaumil akhir falyukrim dhaifahu” aku dah cube sedaya upaya layan kehendak nafsu korang..[ayat len macam je? Haha] harap2 korang sume puas ati dapat layanan tak seberapa daripada aku.. nanti jenguk2la lagi aku kat zagzig ni yeh!

nyoi..aku..zikri..ngan jali..set2 damanhur yang betandang tak diundang ke bait andalusia..

slame staun aku duk kat zagzig tak pernah terase nak tangkap gambo kat sini..bile bebudak ni datang memacam tempat dorang posing termasuk tempat2 yang tak logic untuk ditangkap gambar pun dorang redah..


Kejadian duyuf2 ni melande ana sehinggalah hari kamis malam.. macam biasa.. ana ada temujanji mingguan yang perlu diselesaikan.. insyaAllah 8 juzuk lagi nak khatam.. doa2kanla ana panjang umur dan sempat habiskan dengan syeikh.. malam khamis tu.. sparuh duyuf balik ke negeri masing2 setelah menjadi pelarian sminggu..dan sorang lagi (Nyoi) mengikut ana bersama tuan rumah (Anas dan Nuar) yang biase ana tumpang umah derang kat syoubra.. selain daripada talaqqi ana dan Nyoi ade misi lain pulak minggu ni.. tak memasal kitorang jadik musyrif budak medic sayyidah zainab plak.. ngeh3.. [actually aku tak penah buat keje musyrif2 nih..huhu]

Dari kiri: anas, nyoi dan nuar. Dari kanan: nuar,nyoi dan anas. Dari atas: langit,diorang dan bumi. Dari bawah: bumi, diorang dan langit. Dari belakang: kete yang cuba membuat drift. Dari depan: aku laa..aku cameraman..


Maleh nak cite panjang.. sampe kat mator adim (airport lama tempat bebudak yg flight egypt air naik) tu dia sikit punye banyak akhawat betaburan bagaikan rama2 yang menanti hujan turun [erks..pepatah ape ni?] semangat btol derang sume ni nak balik.. raut wajah penuh kegumbiraan sumenye..[padahal last2 aku tengok yang balik sorang je..yang datang nganto sampai 2 bas..ingatkan sume balik..tapi derang balik jugak..balik umah sewe..ngahahah] ana ngan Nyoi mengenang nasib bersendirian dikelilingi oleh akhawat2 tersebut sambil termenung dan memikirkan bile pulak la nak balik.. anto orang dah 2 3 kali dah.. asik anto orang je.. ble orang nak anto kite lak Nyoi?

Urusan selesai awal..sekitar jam 1pagi.. masalah kitorang skang ni.. nak balik camne..ammu tremco tadi kate ade je bas ulang alik luo tu.. sebab mator kan.. tapi kitorang rasa malas lak nak gi cari bas.. tentibe tejumpe la ngan Sapuan.. die datang 1 bas ngan bebudak umah tengganu.. hah peluang baik nih.. tumpang! Tumpang! Mase ni la gunanya member.. ngehehe.. namun.. betulla orang kate.. penantian itu satu penyeksaan.. sekali derang sume balik lagi beberapa minit nak subuh daaa.. bayangkanla tunggu saje daripade kul 1 sampai subuh.. nak tido kat kusi situ kang akhawat tangkap gambo ana tido dengan ayor lior ana meleleh plak.. mane leh.. standard kene jaga.. muahahaha.. dalam bas tu kalau ikutkan dah penuh.. ape nak wat..adat orang menumpang.. bediri jelaa.. sengal2 dah rase kaki ni.. tadi dah bediri lame nunggu.. ni bediri terentak2 lak dalam bas.. apepun syukurla sampai jugak kat umah tengganu serentak dengan laungan azan subuh.. pas subuh tido terus ketidaklaratan sebelum pulang ke syoubra menalaqqi skali lagi lalu pulang ke zagzig dengan pengalaman yang meletihkan tapi menyeronokkan..

siyes waktu ni aku terase aku yang nak balik..[kalo korang nak tau beg bebudak pempuan tu bapaknyelah berat..aku rase dorang buh 80 kilo tapi dorang jampi bagi penimbang tu detect 30 kilo je..]

nasib bek jumpe sapuan kat sini..tegezut aku melihat anjakan paradigma beliau yang membotakkan kepala hotak beliau..apepun syukran wan sebab bagi tumpang tido kat umah yang ko pun menumpang same kat situ..hakhakhak..


Pagi smalam.. ana dengo bunyi ayam berkokok.. tapi dah pukul 10 lebih.. aih~ ayam mesir ni pun rupe2nye ikut perangai arab mesir jugak.. memalam tak tido.. pagi2 tidooo dekat tengahari baru bangun.. ayam tu pun mase bekokok tekejut tengok jam.. aih~ dah pukul seploh.. subuh kene qada la neh.. katenyeh.. bkokok jela.. arab2 ni ramai lagi tak bangun ni.. gerak dorang skali.. ana masa tu tengah syok2 membalas rapuan kengkawan kat frenster.. tetibe dapat panggilan daripade Os mengatakan beliau dan Nik ada di gamiah(universiti) sedang sabar menunggu didepan bilik doktor untuk melihat list keputusan peperiksaan kasar (kontrol) yang ada pada tangan doktor.. tergerak pulak hati nak pegi tengok.. walaupun seblum ni rase maleh nak gi tengok.. berbekalkan sedikit sapuan air pada anak mata.. ana pun keluarla dengan tak mandinye disebabkan ketiadaan air dikala itu.. tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu cukup sampai 4 jam lebih ana tunggu.. baru doktor bagi tengok.. betul la bebudak lama cite.. kalao nak tengok kena sabar tunggu.. doktor tgk kita besungguh tepacak depan bilik tu last2 dia bagi tengok jugak.. alhamdulillah.. rezeki pulak tu dalam bebanyak angka giliran yang ada dalam list..ana tersenarai.. ada yang blum sampai lagi list.. tapi ana antara salah sorang yang tersenarai la.. doktor tu kabo ana tasfiah 2 madah.. tak lepas 2 madah.. tapi madah ape taktau la plak..beliau tanak gtau.. mase doktor gitau tu.. tetibe ana terasa macam doktor tu tipu.. ngeh3.. jahat btoi.. suuzzan (buruk sangke) ngan beliau.. bukanpe.. kalau sungguh la tak lepas 2 paper.. memang Allah lah semata2 yang bagi rezeki kat ana.. usaha ana tu.. hampir kepada takde bagi efek pun.. ilmu ana ni banyak mane la sangat.. tak layak pun nak dapat keputusan camtuh.. stadi pun ntahape2.. jawap pun merapu meraban je.. paper pun penuh dengan bismillah je..dengan kata2 tawakkal.. tawakkaltu alallah.. wallahu a3lam bissawab.. wallahu waliyyuttaufiq.. jawapan takde mane pun.. [mungkin berkat basmalah dan ayat2 tawakal ni Allah bantu aku..] memula dulu dengan yakinnya ana ingat ana paling kurang akan ulang separuh madah.. paling kurang 7.. tapi ada jugak orang2 lama cite..[tanya kat orang2 lama jela benda2 camni..dorang banyak pengalaman..] kontrol ni tak semestinya betul.. ada yang masa kontol tasfiah 2 madah.. tapi masa kuar result betul bulan 8 nanti.. najah lulus smua.. [moga Allah golongkan aku tergolong dalam golongan ini..amin..] ada jugak yang mase kontrol kate tasfiah.. tapi sebenarnya tak lepas banyak madah..[harap2nye bukanla aku termasuk golongan yang ni..] apepun keputusannya ana pun dah cakap dulu.. ana dah redha siap2.. yang penting skang.. apepun syukur alhamdulillah… ana sangat2 bersyukur dan tak pernah merasakan ini smua cukup untuk menghentikan ana daripada menuntut lagi ilmu.. 2 madah ni orang2 lama kata biasanya akan kita amik dalam bulan 9.. kalau ana lulus 2 madah ni.. insyaAllah ana akan bergelar seorang siswazah Al-Azhar yang memegang segulung ijazah dalam bidang bahasa arab.. dan insyaAllah ana takkan berhenti setakat itu dan masih belum rasa nak balik malaysia.. ana akan terus amik master kat sini.. doa2kanlah supaya harapan ana yang juga harapan mak abah ana ni dimakbulkan oleh Allah.. dan yang penting.. ana sendiri dapat lebih menyelami dan mendalami ilmu2 peninggalan ulama2 terdahulu dengan lebih mendalam.. moga2 dengan usaha ini Allah permudahkan jalan menuju redha-Nya..amin..doa2kanlah ana same eh kengkawan~

Rasenye cukup dulula stakat ni.. malam ni ana nak berangkat ke matruh siwa pulak.. melancong2 summer holidey kat mesir.. 3hari takde nih.. rehat2kan minda sambil mencuci2 mate..ngeh3.. [niat awal2 dah tak betul.. moga Allah jauhkan hati dan anggota aku daripada maksiat..huhu] doakan perjalanan ana selamat dan dipenuhi barakah.. ana niat nak lawat sekitar bumi anbiya ni..=)

Sebelum ana mengundur diri.. saje ana nak bawak 1 kisah sengal yang ana rasakan sengal gak la..dialog ni berlaku antara ana dengan arab yang ana isytirak(langgan) tenet ni..name beliau samer..dialog ni sebenornye berlaku dalam bahasa arab dalam YM tapi ana tejemahkan la siap2 dalam bahase melayu..ngeh3..

Samer: blablablablablablabla… [de tulih arab kut bahse ammi yang aku tak paham apekebendejadah tah]

Aku: ko cakap ape ni? Aku kalo bahse ammi ni tak berape nak paham la..[aku taip dalam bahase fusha]

Samer: yela2 kalo gitu aku cakap fusha la..hehehehe

Aku: ha..camni la baguih..

Samer: tapi aku sebenarnye tak reti la nak cakap fusha..aku rs baik camnilah..adelah lebih baik aku ajo ko cakap ammi..senang sket..hehe..

Aku: cet..ha ikut ske ko la..pun bole gak..aku pun tau sesikit je cakap ammi ni..

-samer has signed out-

Tamatla cite..ngeh3..ntahapehapentah.. rasa cam pelik je arab tak reti cakap bahse standard..bahasa die sniri pun die tak reti.. adeh sengalnye laa~penat aku nak mahamkan bahse ammi dorang yang merupakan bahse gabungan rojak antara prancis..omputih..arab..dan len2 tuh..takpelah kan..aku baru tak sampai staun pun lagi kat sini..nanti lelame aku reti la..ngeh3..apepun..ape2lah labuuuu~hehe..

Jangan lupe banyakkan selawat pada Nabi tanda kita sayangkan Baginda~

Allahumma solli ala sayyidina Muhammad wa ala aalihi wasahbihi wa barik wa sallim..

(^_^)

Currently have 2 Kata Komenan:

  1. salam alaik..
    haha..
    t'hiburny bce..
    wat sy tsenyum hngge ke akhir kalam.
    huhu..
    =)

  2. Waalaikumussalam wbt..
    ngeh3..kalau blh jgn tsnyum smp akhir kalam je..senyum trus mnrus smp akhir hayat..br idup lbh bmkne..hehe..(^_^)


Leave a Reply

There was an error in this gadget