Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Monday, July 14, 2008

Galeri Jaulah Matruh Siwa Summer 08

Posted by The Pamiesz® | Monday, July 14, 2008 | Category: |

salam kengkawan sumee~ takyah la perpanjangkan kalam.. layankanlah galeri jaulah ahli2 zagzig ke matruh dan siwa yang ana sertai baru2 ni selama 3 hari sempena cuti musim panas ni..dengan bayaran sebanyak LE210 ana rasa berbaloi la dapat jenjalan ilangkan bosan waktu cuti sambil melihat2 kesan peninggalan sejarah mesir..apepun.. jaulah ni memang best dan yang penting..kita enjoy! ngeh3..

PERJALANAN BERMULA

ni la muka2 peserta dan ad-hoc ahli2 zagzig yang amat gumbira skali mau pegi holidey~


aku os ngan nik duk seat paling depan.. seat aku btoi2 seblah peti sejuk.. senang capai ayor.. ngeh3..

ni masa tengah lepak2 kat syelet sementara nunggu makan..ape name tah syelet tu aku pun tak tau..tapi so far so gud la..yang tak gud 1 je..jamban die takde kunci..agak sukar nak mempertahankan keselamatan disitu..hahaha..

PANTAI CLEOPATRA

nyesal sungguh aku tak bawak slipar.. udahla kene heret kasut berat tu kesane kemari..

batu2 kat sini tajam2 gak.. tapi takde la tajam macam pisau..

sempat nyemak jap nik tengah posing sebelum aku berangkat ke tempat mandi puteri cleopatra kat batu beso blakang tuh..hehehe..

ni la tempat mandi cleo..beberapa saat skali ombak beso akan menghempas masuk kut lubang kecik kat blakang tu..mase ni la suo aku tak dapat diselamatkan daripada kebasahan..huhu..

smart la pasir keras ni..[pasir ke batu?ape2 jelaaa]

proses menjemur diri demi mengeringkan seluar yang kebasahan..

TELUK AGIBAH

orang kata laa bukan saya kata.. kat laut ni kalau waktu senja dapat tengok 7 warna pelangi.. tapi malangnya kitorang datang waktu nak dekat asar.. so takde harapan la..

SOUQ LIBYA (PASAR LIBYA)

tejumpe lak ngan din syariah serta set2 tganu kat sini.. aku tak shoping baju pun.. duit just bawak untuk beli balah (kurma)..tak dapat beli tengok pun jadi laa..ngeh3..

JABAL MAUTA (MOUNTAIN OF THE DEAD)

panas gile mase ni..ikutkan hati malas je turun bas..nak suh bas naik atas terus macam imposible plak..

kalau bernasib baik bleh jumpe tengkorak kat dalam lubang2 ni..

ngan ammu penunggu gunung ni..hehehe..

ceh..tejumpe pulak set2 mansurah yang juge merupakan pertembungan 2 generasi bebudak KUSZA kat mesir ni.. korang ni memang asobiah betulla! hahaha..

KOLAM MANDI CLEOPATRA

aku pun tak tau la bape banyak tempat cleopatra ni mandi.. jauh2 plak tu.. aku yang ade 1 bilik mandi ni pun malas nak mandi.. hahaha..

jaga2..kalau tak pandai berenang tak yah mimpi la nak masuk kolam ni.. 7 meter dalam beb!

tengok balah (kurma) muda ni.. daripade jauh macam anggur je..ngeh3..

name beliau adalah soutul hamir.. beliau adalah menatang yang mempunyai suara paling merdu dialam semesta..

ngan ammu adil.. sawaq (drebar) bas kitorang..

KUIL PENYEMBAHAN AMON

dorang kate kat bawah ni ada istana.. tapi aku tak nampak pun tanda2 ada istana kat sini..

QAL'AH (KUBU) ISKANDAR ZULKARNAIN

ngan ammu penunggu qal'ah..

cuma sekadar runtuhan..

pemandangan dari bahagian atas kubu..

pose apa yang cuba aku lakukan ni aku sendiri pun tak pasti..ngeh3..

PANTAI MATRUH

jenjalan pepetang je sementara nunggu makan malam..

takde ke syarikat modeling nak amik kitorang keje?ngahaha..

bajet merenung masa depan.. tapi arab tu renung ape ntah..

PANTAI GHARAM

bebudak ni main bola aku tengok je pun jadila nak main tak bape nak retila.. ngeh3..

bab ni memang aku tunggu2 daripada hari pertama lagi.. bekubang taim! hehehe..

pueh hati la mandi kat laut ni.. aku sangat bergumbiraaa~ tak macam kat dahab aritu..

tatkala tangan mula kecut dek kerana sudah lama berendam.. aku pun memulakan langkah membina kota impian.. memula aku sorang je main pasir.. last2 ramai2 datang main same2..ngeh3..

inilah hasil kerja kontraktor yang sangat berpengalaman dalam bidang curi pasir..hahaha..

sangat membanggakan.. arab2 pun kagum ngan hasil kerja kitorang.. ngeh3..

yeeeeeaaaaayyyyyyy!!!~~
[dah puas beseronok kulet pun dah macam bontot kuali pasni duk kat umah baca buku dendiam..ngeh3..]

sekian..laporan aktiviti cuti musim panas di mesir..

Currently have 9 Kata Komenan:

  1. Masya Allah.. cantiknya lautan dan pantai itu.. pergi PD pun tak secantik ini.

  2. Hehe. SubhanAllah Maha Pencipta. Dia mjadikan alam ini smemgnya indah. PD mn leh lwn bumi anbiya ni. laut mediteranean tuu.. mehla dtg mesir mlancong.. :-)

  3. subhanallah lawa nya laut tu..
    buka sem ni tak g lagi pantai kat ganu..
    ala tp pntai kat ganu tu x leh mndi..he
    wah...kagum dgn istana pasir korg..mantap2 !
    majulah istana pasir utk malaysia..hoho =p

  4. alamak..sangat cantik la tempat2 ni
    jeles v____V

  5. byk gile gamba sampe penat ku menengoknye..heh xpe2..update matrouh siri kedua lom kuar lg..wekk;p

  6. haziqah.. ape plak pantai kat ganu tu takleh mandi.. dulu elok je aku ngan kengkawan bekubang kat pantai tok jembal ngan ketapang tu.. redah jee~ ngeh3.. well.. istane pasir tu memang mantop.. tengok la saper chief architectnye.. ngeh3..

    kamel.. jeles je tak cukup.. kumpui duit.. datang sniri tgk.. baru beh.. ngeh3..

    kak rem.. aku nantikan siri keduamu itu dengan penoh kesabaran..heheh~

  7. Huh, camerawhore...

  8. apekah maknenye itu? huhuhu..

  9. terjumpa entry ni masa search image matruh siwa
    btw, entry yg slumber..oghang peghak ye kome?
    saing ler..

    ape2 pun, cantik..moga dpt jejak kaki ke sini jgk one day


Leave a Reply

There was an error in this gadget