Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Monday, August 3, 2009

Syajarah Kutub Fiqh Mazhab Syafie

Posted by The Pamiesz® | Monday, August 3, 2009 | Category: , |



[klik untuk besarkan carta]

ni carta kitab2 (syajarah kutub) fiqh mazhab Syafie yang dipelajari dan diambil rujukan untuk fatwa sejak dari mula pengasasan mazhab sehinggalah ke hari ini.. kitab2 ini semua terdiri daripada matan2 yang kemudiannya disyarahkan pula yang kemudiannya syarah2 tersebut dihasyiahkan (syarah kepada syarah) pula oleh para ulama2 dan fuqaha2 mazhab Al-Syafie.. kitab2 ini semua patut dimiliki oleh kita semua lebih2 lagi kepada penuntut ilmu yang mendalami bidang fiqh.. ada sesiapa yang nak support ana RM10,000? ana hari2 berangan2 nak memiliki semua kitab2 ni.. heheh.. boleh berangan jela kan.. kita ni orang miskin.. pegi maktabah tengok kitab jela.. nak beli semua tak mampu la pulak.. huhuhu.. [hakikatnye kalo ada yang bagi RM50,000 pun tak cukup wat beli2 kitab nih.. ni baru kitab fiqh.. kitab2 lain lagi? lughah.. hadith.. tafasir.. punye banyak lagi nak beli tak terbeli2.. emm takpelah.. slow2 la beli.. pelan2 kayuh.. ada duit sket beli sket kan..]

GALERI DARUSSALAM
_________________

salah sorang pelanggan sedang membelek2 kitab untuk melihat isi kandungan.. bila agak2 rasa2 cam menarik.. samborr..

ustaz syafi' yang sentiase bizi dengan telepon.. tokey darussalam yang sentiasa bercalor balor belakang badannya dek kerana kene gosok kene garu kene cakor ngan aku asyan nak bodek dapat harge murah dan diskaun berlipat gande sampai tahap melampau.. ngeh3..

aku suke tengok kitab2 mutawalat dan mujalladat tersusun rapi kat atas rak macam kat atas tu.. tapi aku lagi betambah tambah tambah suke kalau isi kandungan serta pemahaman daripada kitab2 tu sume tersusun rapi kat dalam kepala hotak aku sniri..

cube kome sume bayangkan rak dan kitab2 ni sume duduknye kat dalam bilik bacaan kat umah kome.. puh.. rasa bernapsu jer aku kat kitab2 ni sume..

huh.. kalo muke macam ni la yang jadik tukang promote buku.. gerenti bengkrapsi syarikat buku tu.. pecaye la cakap aku ni..

tingkat atas darussalam.. menempatkan satu sudut buku2 bahasa asing.. satu sudut untuk darul minhaj saudi.. satu sudut untuk aku.. dan para2 lughawi yang mencarik kitab2 lughah.. dan ade le sudut2 lain lagi.. nak tau pegi la tengok sniri.. sume nak suh aku kabo.. abehla ayor lior aku.. [erkk.. taip gune ayor lior ke? hebat toll.. kekeke]

masyaAllah tabarakAllah.. rajinnye budak ni.. anak sape ni.. kat mane2 je bace buku.. ulat buku.. ish.. rasa cam nak wat menantu jer.. bagus tullah budak nih.. hahahahaha..

Currently have 10 Kata Komenan:

  1. salam..huhu rajinnyer bdak ni..mmg bleh wat menantu..kat kg der sorang lg anak dara tp anak dara tue la..nak tolong ejas x??hehehe

  2. hahaha.. bleh2.. kalo semua nak yang mude je.. sape lagi nak membela dan mempertahankan yang tue2 ni kan.. kekeke.. :p

  3. bagus la ostat ni..moga berjaya mengkhatamkan sume buku2 tu suatu ari nanti.zadakallah

  4. This comment has been removed by the author.

  5. Astaghfirullahalazim..da melarat ni.huhu

  6. This comment has been removed by the author.

  7. salam..
    hmmm..anta nk nikh ngan sape ni?
    ngan org hodoh ke...ngan org tua...
    hmmmm ..baik ati sgt la...~~

  8. kesiannya ana tgk muka yg tgh promote kitab tu.sayu je muka dia hu2

  9. ish.. jangan kesian kat die.. pliss.. jangan.. dia wat2 sayu jer tu.. bila dah dapat simpati nanti die melompat je kegirangan.. hehehe

  10. err..gitu ke hidop kat mesir?golongan akhawat pon kene berebut naik bas ke?kene keja2 bas gak ea?
    huish..sy bakal idop sane 5 taun..adoyai~cmne nak idop nih..


Leave a Reply

There was an error in this gadget