Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Saturday, April 18, 2009

Pulangkan Syeh Hakim

Posted by The Pamiesz® | Saturday, April 18, 2009 | Category: , |

salam..

"mudahan pejalanan selamat..mudahan balik melesia ni membawak manfaat kepada masyarakat.. tak membebankan masyarakat.. tak menyusahkan masyarakat.. doa2kanle.." itulah antara ucapan terakhir selain dari ada lagi nasihat2 yang beguna yang disampaikan oleh syeh hakim .. sorang sahabat merangkap tok guru ana yang baru aje pulang ke tanah ayor pade minggu lepeh.. sob..sob..sob..

rasanya semua antara kita ma'ruf.. sape die kah syeh hakim ni kan.. tambah2 lagi orang mansurah.. kalo tak kenei syeh hakim memang saje la.. nampak sangat tak penah kuo rumah bemasyarakat ngan orang rame..

beliau sangat masyhur semenjak daripada zaman beliau di kolej lagi(KUSZA).. beliau telah aktif mengajar junior2 tak kirelah di surau ATB.. surau ATR mahupun bilik2 pesendirian.. pabila menyambung pelajaran ke mesir.. kepopularitian beliau betambah2 mencanak2 hinggalah menjadi ma'ruf dan masyhur nama beliau.. beliau sering disanjung2 oleh azhari dan azhariah di mansurah kerana telah banyak menabur jasa membantu para pelajar dalam kelas2 tafaquh mahupun kelas2 tutorial.. kemasyhuran ini bertambah melangit sebaik sahaja beliau menyandang jawatan tertinggi dalam persatuan.. beliau merupakan ketua hewi (hal ehwal wanita) kuliah banat mansurah.. satu2nya lelaki dalam bidang syariah yang berada di mansurah.. jawatan yang sangat sayang untuk dilepaskan oleh beliau ini telahpun dilepaskan dalam muktamar PMRAM baru2 ni.. hahahaha.. jangan sedeh kim.. anta dah balik tu anta bukak la pesatuan hewi baru kat simpang pulai.. wakakaka..

disebabkan kepimpinan hewi beliau yang mantap.. sangat ramai ustazah2 yang menyayangi beliau.. namun ramai yang malu2 biawak komodo untuk mentaqdim beliau menyebabkan beliau membuat keputusan untuk membawak diri pulang ke tanah ayor.. tepakse beliau suh makcik belah bapak sedara punye anak angkat beliau carikkan calon bini die.. padan muke korang.. sape suh korang malu nak kabo.. dah melepas.. nasi sudah menjadi bubur.. [kire ok la daripada ada orang tu masak mi makarona pun jadi bubur jugak.. ahahahaa..] haa tu lah.. pendam la lagi dalam hati.. kalo tak dah bahagia dah akim bleh duk sini tabi3 korang tunggu sampe korang habeh blajo.. bleh dia ngajo korang lagi kat sini.. apepun.. dah2.. semua dah terlambat.. jangan ditangisi lagi perkara yang sudah berlalu.. yang sudah itu sudahlah.. ma faat faat wa man maat maat.. janganlah dipikir2kan lagi tentang beliau.. ape gune ade aku yang solo lagi kat sini ni.. taqdim la aku cepat sebelum melepas.. wakakakaka.. [itu aje tujuan cite panjang2 ni.. nak promot diri senanye.. ngahahahahampeh..]

jadi marilah kita layankan galeri akim balik ni.. dia balik sama ngan amer ruba'ie khumasi sudasi..thulathi takde? dorang bedua ni balik nek flight kuwait.. amer carik tiket jauh sampai ke alex..

GALERI SYEH HAKIM N AMER BALIK KAMPONG
____________________________________

tremco diejas oleh wafee al-ganui.. time ni wafee telah menjadi wakil semua pengantor yang wujud kat dalam tremco tu untuk memohon akim membuat sedikit ucapan dan kata2 taujihat untuk kitorang yang belum lagi nak balik nih..

sob..sob.. akim.. nape anta balik tak tunggu ana.. dah la zizi jadi bapak tak tunggu ana.. anta pulak menambahkan lagi pilu dihati ini dengan memulangkan diri awal2.. tak kire.. anta kene balik mesir balik belanje ana makan bakmi garing 18pinggan ngan bakso ampera 15mangkuk ngan suguk 43bijik.. kalo tak ana tanak maapkan anta..

3ketul ni set2 maahad tahfiz malim nawor ni.. hok baju biru ni name duan.. hok baju merah tu nama fifi.. jaga2.. dak master azhar tuh.. isim tafdil bagi mantap ape aaa? emm.. mantapa-yumantipu-mantop = amtap! paling mantap nih.. buat BA abeh staun jayyid jiddan bape markah je lagi nak mumtaz.. sape nak taqdim dia bleh kontek aku.. tolong beratur isi borang ye.. jangan potong2 line.. wat masa ni borang yang ada kat aku dah 1763589 keping.. nanti aku tapis la daripada peringkat saringan ke peringkat suku akhir.. hahahaha..

ni tiket akim..

tremco sejibik lagi mai daripada mansurah.. tremco amer.. maka bekumpullah penganto2 ni membuat huru hare kat epot..

begambo kenangan pekara wajib.. tak buat dosa.. hihi..

sape berani cakap aku tembam ngan berisi lebih kuang cam bazli.. aku siku telinge die ngan kedua2 belah lutut.. campo ngan smackdown buku lali dia sampai haus kene minum asob.. aku slim river oke! sebab pakai jubah jer nampak camtu.. penuh angin jer tu.. sekian dimaklumkan.. ayat bela diri.. hahaha..

ni akim masa transit kat kuwait.. [ustazah yang minat kat akim jangan copy gambo dia plak cuci letak ateh meja stadi wat inspirasi.. pi mintak izin dia dulu kalo nak.. kekekeke]

dah ade akim mesti la ade amer rubaie khumasi sudasi thulathi takde ni.. hehehe..

waaaa... hampagas.. gambo KLIA pun dorang send jugak.. saje jer nak bagi aku bengkek.. bile la aku plak nak balik agaknye..

AB.. mike jangan lupe tunggu teman kat situ nanti ye.. bawak kitab mughni ibn qudamah siap2.. teman nak talaqqi ngan mike sebaik saje teman sampai kat situ.. situ la.. kat dalam gambo tu.. tak nampak ke? situ laaaa..

kenangan ngan akim ngan amin masa konvo aritu.. akim dah balik.. amin bulan 7 ni plak menyusul.. aku jugak yang dah konvo tapi belum lepeh2 lagi.. doa2kanlah aku dapat ikut jejak langkah makhluk 2ketul ni pulak yer..

cayalah akim.. masa konvo aritu beliau berjaya merangkul double degree sekaligus.. nama beliau tertera dalam list graduan buku konvo tu seperti berikut:

Cawangan Mansurah:
SYARIAH
Abdul Hakim bin Abdul Aziz

Cawangan Zaqaziq:
USULUDDIN
Abdul Hakim bin Abdul Aziz

bleh tak korang tolong bagitau aku bile masa furuk mansurah ade kuliah syariah untuk banin dan bile masa pulak akim amik usuluddin? hahaha.. memang dasat la anta kim sebab berjaya menggunakan pengaruh pangkat anta sebagai ketua hewi kuliah banat mansurah untuk mendapat double degree dalam konvokesyen.. wahahahaha.. apepun sebagai penjelasan sebenar.. akim punye kuliah kat TAFAHNA AL-ASHRAF dan kuliah dia adalah SYARIAH ISLAMIAH.. sekian dimaklumkan..

dahla merepek tu pamie.. gi la hafal Quran.. balik ndak.. ngapal malas.. lepuk ibu jari tu ngan skru drebar kang baru tau..

selamat menjalankan tugas menyampaikan ilmu kepada generasi akan datang dan masyarakat kepada akim.. kelas pertama beliau dah pun bermula.. dan selamat bakal pulang jugak untuk ahli bet, si amin ni yang tak tau la ape dia nak buat balik kang.. tolong jangan bagi dia duk umah je besokan perut.. korang taqdim la dia jadi prof kat universiti ke ape ke.. ilmu dia mantap.. suh dia ngajo tafsir munir yang dia syarah ada 87jilid tu pun takpe.. name pun dah mantop kan.. kekeke..

salam imtihan pada semua yang nak imtihan.. tengah imtihan.. dan yang dah habeh imtihan.. imtihan blajo je habeh.. imtihan dunia ade je sampei kome mati.. besedia aje la sokmo.. okee.. bittawfiq wannajah.. moga kita sama2 berjaya dalam ujian dunia dan akhirat.. ameen ya rabbal alamin..

Currently have 2 Kata Komenan:

  1. salam ostad pamie..
    aduh sayu nya aku baca..rindu gila kat tok guru aku sheikh hakim 2..huhu..
    ate bila lg kome nak balik yob..hahaha

  2. tgk gmbr KLIA itu mcm ader terasa panas2+peluh2 mesia jugak..kiki


Leave a Reply

There was an error in this gadget