Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Monday, April 6, 2009

Misi : Sape Dukung Anak Dulu Dia Bapak Mithali

Posted by The Pamiesz® | Monday, April 6, 2009 | Category: |

salam..

AB.. mike jangan jeles.. teman punye misi terlaksana lebih dulu dari mike.. misi 'sape dukung anak dulu dia bapak mithali' yang telah kita sepakati sebelum ni telahpun berjaya teman accomplishedkan.. hahaha.. btui ke tak pekataan accomplished tu.. ke accord? civic ke? ntah ikut sukati la pape pun janji misi berjaya.. hahaha..

smalam pas solat jumaat teman bersama amin al-rumeti ngan lily al-sabahi [name dia suhaily.. manje panggil lily.. hehe..] melangkahkan kaki menziarahi sorang sahabat yang dah daripada dulu lagi rasa nak gi umah dia tapi tak tepegi2.. beliaulah maulana al-amin daud sahabat teman yang tak asing lagi di bumi mansurah ni dan jugak makruf jugak beliau ni diseluruh dunia sebab beliau ni salah sorang moderator agama di iluvislam.. bakal ulamak yang akan menyinari kelate serambi mekoh gok dio nih.. hehe.. kite yang cam tak berape nampak harapan nak jadik ulamak ni dapat kawan2 ngan orang2 alim pun dah boleh kire fulamak dah.. jadi la kan.. kurang2 tempias dorang tu kene jugak kat kite.. mane tau kan kot2 tolong khidmat angkat air 2bulan pun dah bleh jadik alim faqih.. macam kenal jer citer ape ni.. hihi.. [buke muja mung nih min..aku kecek nok promot mung nok wie akhowat taqdim mung cepat sikek..hehehe]

sembang punye sembang.. al-amin pun nak ikut sama gi umah zizi.. nak tengok jugak anak dia yang baru beranak tu.. ape pulak.. anak dia baru lahir la.. bini dia yang beranak.. tolong la guna bahasa melayu tu betul sikit.. ish pamie..pamie.. jadi bertolak la kami berempat ke umah zizi yang terletak di area kawasan ntah mane bebudak ni bawak aku ikut jer.. hehe..

sampai la umah zizi punye la tinggi mamat nih duk tingkat 6 ke 19 ke aku pun tak tau lah.. rasa macam naik tangge tak sampai2 jer.. huhu.. dah la imarah dia ni ramai umah akhawat belah bawah ni.. terasa macam nak singgah je taqdim sorang.. hahaha..

maleh panjang citer.. layankanlah galeri gambo anak zizi ngan mas yg chumel ni.. dorang bedua ni la budak batch kusza sama aku yang pertama kawen kat mesir ni.. ade baru ni pulak yang mengikut jejak langkah deme.. si ostat cukoik.. skang udah jadi pakdam alex.. selamat pengantin baru lah ye.. doa2kan aku plak dapat anak cepat.. eh.. dapat bini dulu la.. bini takde lagi tau2 dah nak anak.. hahaha..

zizi spakat sebulat suara bersama bini beliau untuk menamakan bayi yang chumel ni dengan nama Muhammad Fahim Zaidan bin Mohd Zul Azizi.. umur dia skarang ni sebulan seminggu.. yang bestnye name dia dekat2 nama aku.. fahmi.. fahim.. kompem beso nanti dia jadik hensem dan baik macam aku.. hahaha..

GALERI BAKAL KANAK REBINA PIPI DONAT
__________________________________

ni la bapak yang jadi bapak tak tunggu aku.. namanya mohd zul azizi.. usuluddin mansurah tahun akhir.. bininye aku tak ingat name ape mastura ke masperak ke ape tah yg pentingnye aku panggil mas je.. hehe.. mas dah habeh ngaji taun lepeh..

"sape pulak mamat ni tetibe dukung2 aku? anak seniri takde ke? nak cium aku ke nak tangkap gambo dia ni?" kata fahim dalam hati kecik dia.. jangan main2 aku pandai baca hati orang tau.. kasyaff.. kekeke..

ni la 4 jejaka bujang yang membuat riuh rendah di umah mutazawwijin.. jangan marah aa pak dam madam.. almaklumle.. bujang senang.. hihi.. dari kiri - lily, amin, al-amin, aku sebagai ketua bapak mithali.. ngehehehe

aku dah agak dah.. fahim memang tanak ngan orang tak mandi.. hahaha.. amin buat muka chuak tengok al-amin pegang fahim macam nak patah tengkok.. dalam hati beso dia berkata "takutnye..kalau budak nangis camni nak sumbat mulut dia dengan sapu tangan ke ngan buah epal ha.." ngahahaha

meh ammu pamie ketua bapak mithali sedunia dukung fahim plak.. meh fahim meh..caaayang diee..

fahim nak susu? ammu takde susu la.. soriiii.. kalau ammu bubuh silikon pun takkan ade jugak susu.. hahahaha.. [ternyata dia memang diam duduk dipangkuan aku.. well.. aku tau aku memang wangi dan disukai ramai bayi dan jugak bukan bayi.. kehkehkeh..]

begambo ngan al-amin kat balkon sutuh umah zizi..

ngan lily plak..

udah2 la dukung anak orang.. balik umah berangan nak wat anak sniri plak.. tapi nak kene cari la kilang buat anak tu dulu.. hohoho.. sape sanggup nak jadi kilang untuk saye sila angkat tangan! kalau nak masukla minang ye.. saya tunggu.. hahahaha..

dah la tu merepek pamie.. pi la hafal Quran tu.. exam tah bape hari je lagi.. tak sedo diri btui orang tue nih..
senyum sokmo kengkawan sumee~ (^_^)

Currently have 11 Kata Komenan:

  1. Assalamualaikum..

    Kuat molek mujamalah mu..malu aku sero baca pengakuan ikhlas mu ni..memang the best promoter la..

    Apa2 pun syukran la..Ust Fahmi kita ni hebat lagi sebenarnya..

  2. salam..

    (tengah angkat tangan.. dah lengoh ni..)

  3. hahahahaha...suke baby tu tgk muke ko...gelak smbil angkat tangan..upps!

  4. Salam.. ustd Fahmi, ko dh btul2 sdia ke nk berumahtangga? aku harap diepisod akn dtg ko story skit ttg bab kawen ni. ko kan ust. aku caye ko bleh storey pasal bab ni.. aku tggu ye. syukran. Allahuyubarik fik..

  5. salam..memg dah bersedia bebeno dah us pamie neh..xabis2 bab kawen nih..kawen,,baby..xlama dah nak makan nasik hadramaut kenduri kawen nih..hhaaa

  6. assalaamu'alaikum..

    syabas kepada en fahmi kerana berjaya melaksanakan misi..

    pasni misi mendukung anak sendiri pulak.....

    doakan untuk teman sekali yer..

  7. ish..ish..ni mmg xsabo2 dh nk kawen nii..asik2 topik kawen je..post bnyk2 pasal hasrat tu..nanti Allah makbul betol2..posting ni pon kire mcm jugak ni..haha

  8. amin:
    kawen cepat la min..orang macam mung mmg kene ade penyapot tulang blakang mung dalam dakwah..aku ni takpe..belum sampai mase gi..hihi

    saye:
    agak2 la angkat tngan sampai 57jam tak turun2 memang la lengoh.. haha.. nanti jangan lupe isi borang ye.. kekeke

    ain:
    tengok muke la beb..muka bapak penuh kasih sayang..baby mane yg tak suke..hahaha..eh, ko jangan angkat tangan..ko spesel sket..angkat kaki..hahaha..

    anonymous:
    episod dah tamat..hahaha..insyaAllah..tengok le kalo aku ade mase..rasa2 cam tkde mase sangat jer skangni..hehe..apepun..idea yang bernas..akan dipertimbangkan..jazakallah..

    bintuhassan:
    pe brang kenduri kwen makan nasik hadramaut..makan nasik kosong ngan kicap sudah..hahaha..

    ab:
    insyaAllah..nanti kita sama2 wat smayang hajat yer..hehe

    anonymous:
    btui gak..insyaAllah..lepas ni blog ni akan betukar..semua posting pasal kawen je..tajuk pun tukar nanti..diari perkahwinan..tak pun hikayat perkahwinan si janggut perang..hahaha..

    apepun time kasih pada semua yang menyokong blog ini.. korang sume memang bes walaupun korang tau yang blog ni hanya sekadar repekan.. hehe..

    jazakumullah khairan katira.. :)

  9. hahaha!!! wangi ke budak pamie tu smpai semua makhluk suka nak dekat?... mcame ler si Pamie berangan nak buat anak seniri... nak tau gak?... apakah yg ada dlm kepala otak tu?...

  10. perut ko dh boroi..haha..ke ko dh mengandung?????????wakakaka

  11. kak sha:

    erkss.. yang bab buat anak tu mane bleh kabo terang2 kat sini.. bahayaaaa.. haha..

    mestila wangi.. tengok orang la beb.. mandi shari 28x.. pefume shari 35x sembur.. tak wangi lagi tak tau la kan.. kekeke

    pijit:

    toksah nak wat gosip palsu plak.. tu aku pakai jubah memangla nampak macamtu.. cube aku tak pakai ape2.. mesti ko kate aku slim river.. wakakaka..


Leave a Reply

There was an error in this gadget