Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Friday, July 24, 2009

Kepulangan Syeh Aminuddin Al-Mantopi

Posted by The Pamiesz® | Friday, July 24, 2009 | Category: |

salam aleik..

posting ini dibuat khas untuk sahabatku Ust Aminuddin Sulaiman Maghribi yang kini sedang asyik dan sedap bersenang lenang mengorek idong didepan TV sambil menggoyang2kan kaki di kerusi hayun ataupun kerusi malas di rumah beliau di Pekan Baru Teluk Intan Perak..

huih lame btui tak ngapdet kan.. bizi bodi sesaje.. banyak sungguh mende nak kene setel.. sorila ek kengkawan sume.. kerana membiarkan korang tertunggu2 ternanti2 akan posting baru.. ni pon senornye tak dan jugak nak naip ni.. tapi didan2kan jugaklah kan tanak bagi korang rindu aku sampai bunuh diri plak kang.. hahaha..

memandangkan masih lagi tak punya banyak masa untuk posting ilmiah.. kita layankan jelah sikit gambor2.. macam beselah kan.. ade aktiviti adelah gambonye.. ngeh3..

tanggal beberapa hari yang lalu.. kami telahpun membuat2 pura2 kesedihan dengan pulangnya sebuah permata dari bumi mesir ni.. beliaulah Syeikh Aminuddin Sulaiman Maghribi.. merupakan ahli bait [bukan ahli bait Nabi.. ni ahli bait aku nih.. roomate.. hehehe..] merupakan salah seorang graduan al-azhar yang menyapu rata beberapa syahadah khirrijat contohnya daripada al-azhar sendiri.. beliau merangkul ijazah sarjana muda usuluddin bahagian tafsir dengan mantopnye selama setaun sahaje beliau menyetelkan pengajiannye.. kemudian beliau kekal di mesir selama setaun lagi menjadikan kedudukan sekarang 2-0.. [ape kaitan ngan gol bola pulak nih..] beliau stay lagi kat mesir selama staun untuk menyetelkan syahadah asliah sekaligus merangkul diploma bahasa arab markaz nil.. dahla ahli tafsir.. lughawi pulak.. puh.. mantop2.. kemudian beliau menghabiskan lagi masa beliau bertalaqqi Quran mengambil sanad melalui syeikh beliau Syeikh Nabil yang bersambung sanad bacaannya hingga Rasulullah Sallallahu alaihi wa alihi wa sallam.. bape kali khirrij dah tuuu.. pakcik2 ape tunggu lagi.. cepatlah sambor dia wat menantu.. dia kosong lagi tuh.. available.. saya tak berapa available.. biasanya invisible.. hahaha..

setelah bertungkus lumus menghabiskan pengajian di mesir.. sampailah masa beliau yang ditentukan Allah Tabaraka wa Taala untuk beliau pulang memasuki alam barzakh.. erkk.. bukan.. belum lagi.. untuk beliau memasuki alam dunia pekerjaan dan penyebaran dakwah pulak.. untuk masuk dalam masyarakat dan memainkan peranan beliau sebagai seorang azhari.. apepun.. diucapkan selamatlah kepada Ust Aminuddin.. jangan menyuruk dalam umah tau.. aku dah bagitau kat seluruh pelosok dunia nih suh panggil ko pegi bagi ceramah.. lantak ko aku tak tau.. hahaha..

GALERI HANTOR AMIN KE AIRPORT
_____________________________


dalam tremco yang dideal penyewaannya oleh encik wafee al-ganui.. tremco penuh seh.. aku kene duk besile atas lantai tremco jer.. nasib bek dorang tak suh aku wat tahlil dalam tremco..

amin balik naik singapore airline.. kami sampai kat mator gadid awi pada pukul 11 pagi lebeh kuang..

nilah muke2 yang turut menambah seri dalam tremco.. sebenornye dorang semua ni tanak pegi.. tapi tak sampai ati nak bior amin balik sorang2 dia jer.. nanti sape nak bagi dia tisu bila dia nanges.. hahaha..

ni pulak bebarang dia yang bernilai hampir 70kg.. tamak gile budak nih.. orang lain limit 40kg jer.. dia bleh tambah sampai 70kg.. katenye sebab berat badan dia pun lebeh kuang tu jer.. hahaha..

ust Boan yang setia menjadi penolak bebarang amin..

amin menyapu perfume di jubah beliau sebaik saja nampak ustazah yang cun2 nak lalu kat situ.. hahaha

tengah jalan2 cari terminal amin.. tetibe ternampak Ust Mumtaz ngan Ustazah Faizah.. penasihat DPMZ.. setelah nyembang2 ngan beliau sepatah dua.. aku pun menumpukan perhatian kepada mencubet2 pipi donat anak deme bedua yang dinamakan dengan Wirdani Uzma nih.. [betul ke tak ntah aku sebut namenye.. hehe..]

wat muke bangge plak nak balik.. padahal sedeh tu.. mata merah2 dah tahan nak nanges.. haha..

cam biase lah.. sesi tangkap gambor.. hehe..

ahli bait rumah pahang B103.. dari kanan dr tengku (medic al-azhar kaherah) ust otai (syariah damanhur) syeikh amin (khirrij usuluddin tafsir mansurah) pamie botak yang baik (lughah zagzig) dan ust nyoi (syariah damanhur)

tangkap reramai plak.. maleh pulak rasa nak tulih name seketul2..

tinggalla aku dan tengku kat umah setelah lokman dan topek dan amin balik..

ni masa untuk ahli2 bet mansurah plak widak amin.. lily al-sabahi..

haji ikhwan mutawif mekah menyimpan kenangan yang membahagiakan bersama amin.. sebaik saje amin balik.. ikhwan packing bebarang dia dan pindah gi umah lain kerana dia tak sanggup nak mengenang kenangan2 bahagia mereka bersama di umah ni setelah berlakunya perpisahan ini.. hahaha..

aih.. hok ni lain macam pulak aku tengok gaye peluknye.. hahaha..

tataa amin.. moga selamat perjalanan sampai bertemu dengan keluarga yang amat dirindui.. [lepas aku snap gambo ni terus aku kene halo dengan polis tu.. dia bengkek la tuh pasal aku tangkap gambo die candid.. tak dan dia nak sikat misai.. huh]

sementara menunggu amin check in samada barang dia yang 70kg tu lepas ke tak.. sesi begambo pon diteruskan..

best jugak main2 eskeleter.. naik turun naik turun..

cakkk~

dah penat main2.. duduk jelah..

amin dah kompem lepas barang 70kg.. makanya kami pon mengucap selamat tinggal dan berangkat pulang diketuai oleh 2 orang syeikh dirasah ulya.. syeikh fuad (master syariah open universiti) dan syeikh afifi (master fiqh perbandingan al-azhar universiti)

baju kemeja biru ni pon sorang lagi syeikh jugak.. syeikh syed nyoi.. pakar dalam bidang haid.. ada soalan pape pasal haid bleh tanye kat dia.. jangan malu jangan silu jangan pilu..

doakan kesihatan saya yer.. supaya saya dapat menyetelkan segala urusan saya dengan senang hati.. terima kasih pada semua yang menyokong saya dan blog saya.. tanpa anda siapalah saya dalam dunia blogging.. jazakumullah khairan kathira.. :)

p/s= amin.. tunggu aku kat umah.. nanti aku datang umah ko kita gi makan wahab.. ngeh3..

Currently have 3 Kata Komenan:

  1. Salam'alaik..erk tuumpang tnya..tengku tu..tengku muhammad hanis ea??huh keciknyer dunia..

  2. aah..tengku muhammad hanis..dielah housemate saye..hehe.dunia ni memang kecik pun..beso sekangkang babun je..kekeke

  3. I want to quote your post in my blog. It can?
    And you et an account on Twitter?


Leave a Reply

There was an error in this gadget