Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Friday, July 3, 2009

Damietta : Ra'sul Barr Diserang!

Posted by The Pamiesz® | Friday, July 3, 2009 | Category: |

salam aleik..

masih dalam siri jaulah bergambar.. [ni pon nasib beklah aku takde DSLR.. kalo ade sebijik.. aku rasa mau jugak aku menceburkan diri dalam bidang photojurnalism.. heheh..]

kali ni kita akan melihat lagi gambar2 yang mengambil tempat di salah sebuah muhafazah (daerah) di mesir yang bernama DAMIETTA.. ataupun dalam lughah masriahnya dipanggil DUMYAT..

tempat dimana si pamie terbang dan kengkawannya melompat dalam dua posting sebelum ini adalah bertempat di sebuah kawasan yang dinamakan Ra'sul Barr.. di Dumyat.. tajuk posting yeye je gempak macam ada bom pulak landing kat ra'sul barr.. padahal yang menyerang tempat tu adelah kitorang.. menyerang untuk menakluk kawasan tangkap gambo.. kekeke..

kawasan Ra'sul Barr dan disekitarnya sangat cantik.. indah.. bersih.. serta mempunyai penempatan yang agak teratur.. memula sampai.. aku agak teruja jugaklah sebab tak pernah lagi nampak rumah ataupun imarah kat mesir yang ada bumbung.. ini siap style minangkabau ngan rumah cine pon adoo.. ketika melihatnya aku teruja terkesima dan terimpakmaksima seketika.. [reti pulak orang mesir wat bumbung.. kataku dalam hati yang kecik dan chumel ini.. hehehe..]

Ra'sul Barr juga amat makruf dan diketahui ramai.. merupakan tempat bertemunya laut dan sungai.. apa orang2 tua panggil.. muara ek? aku pon tatau gak.. dulu masa skolah kelas geografi sokmo tak wat keje skolah.. cumenye aku tak dapat nak rasa la orang kata kawasan tu separuh air masin separuh air tawar.. satu kawasan air laut dan satu kawasan air sungai.. aku nak menyelam gak masa tu teringin nak rasa air laut tu tapi kengkawan semua tahan aku tak bagi terjun dalam tu.. dorang kata dorang semua sayang kat aku.. terharu aku kejap masa tu.. dan la menangih setitik dua.. kekeke..

GALERI RA'SUL BARR DAMIETTA
__________________________

sempadan destinasi tujuan.. pintu gerbang ra'sul bar.. kepala daratan..

masjid ra'sul bar..

ini side mirror.. orang yang ada kat dalam side mirror tu pulak namenye si pamie.. korang kenal? kalo tak kenal disarankan baik jangan berkenalan.. takut2 berjangkit penyakit tak reti nak serius..

bunga2an yang sedang mekar.. sepertimana mekarnya jua cinta kita.. hahaha.. jiwang.. takleh blah.. ahh korang tau aper.. aku tengah syok becinte skarang nih.. dengan kitab2.. huh.

pertemuan laut dan sungai.. mereka berdua bertemu dan berbincang2 serta bermesyuarat tentang isu semasa masyarakat dunia masakini..

encik pamie ngan encik ikhwan al-mansoury

peluklah tiang itu sebelum anda dipelukkan.. hihi..

cover album kumpulan frontstreet boys.. dulu dorang ni pernah duet ngan kumpulan backstreet boys.. lagu ape tuh.. aku pun ingat2 lupe.. as long as u lap tingkap ke camne ke lagu dia..

cover album ape tah ni aku pon tak tau nak kate.. ade jugak orang nak amek dia nih wat model cover album ek.. ngahaha..

lihatlah duniaaaaa.. aku berada di sebuah tuguuuu..

agak2 sape menang dalam pertandingan tolak tugu nih?

berdasarkan bayang2 gambo aku dalam gambo ni.. cuba teka masa ni pukul bape? huh.. kate blajo astronomi.. takkan tu pun tak tau?

budak ini memang santai dan sempoi dimana2 sahaja..

nampak manje aku kan? ahahaha.. aku manje ngan pet jer.. ngan orang len aku garang.. hihi..

cepat2 lari cepat.. sape sampai dulu garisan penamat ni dia dapat penampor pree.. cepat2 sape cepat dia dapat.. kekeke..

kat menara rumah api..

aku dan pet menziarahi 2 orang pak gad menara rumah api ra'sul barr..

aiz swimming wala eh?

cover album morning musume version laki yang dinamakan group evening musume.. ngeh3..

cube tengok apekah perbezaan gambo ni dengan gambo2 yang berikutnya..

korang agak2 berape berat setiap batu pemberat tu? korang pecaya tak kalau aku cakap yang berat pet ngan berat batu tu lebih kurang dekat2 jer?

chet.. berani ko cuba nak tembak aku yer pet..

ape ko ingat aku takleh tembak ko balik?

double peacee~

sytle arab jalan.. pegang2 tangan.. [tapi terbuat gaya teroveromantik plak.. heheh]

aku dan sham dan napie.. yang bagi belakang tu agak2 sape?

aku di atas rumput ijo.. berbumbungkan langit membiru.. sangat indah..

aku ngan sham.. starehhh..

jaga2.. ada pergaduhan besar akan berlaku sebentar lagi.. the big duel..

huk hiyaarkkk..

aku tau dah korang memang akan kate skill aku lagi kemas dan hebat terpacak.. well.. pet tu anak murid aku.. mane leh nak menang ngan tok guru.. ngeh3..

lepas dah menang duel.. aku pun terbang pulang balik ke rumah.. heheh..

kenapa musim panas ni semua bende malas nak buat yer? nak keluor paneh.. duk dalam umah pun paneh.. duk dalam peti ais tak muat pulak.. duk dalam bilik ayor banyak setan plak.. any idea?

apepun maassalamah kepada ahli bet tersayang si amin yang akan pulang beberapa ketika aje lagi.. mintak maap segala salah silap sepanjang kita duduk bersama2 ni.. halalkan makan minum dan segala perlakuan yang menyakitkan hati dan limpa ngko.. kalau ade aku ternaik tapak kaki sekali dua kat muka ko tu kire burn lah ek..

dan ahlan kepada ahli bet baru yang dengan rasminye mendaftarkan diri menggantikan amin iaitu encik nyoi dan encik otai..

aku harap korang sudi merajinkan diri memasak makanan yang sedap2 serta mengemaskan dapo sokmo dan menyetelkan masalah kebanjiran bilik mandi yang sentiasa tersumbat itu.. moga kita dapat bekerjasama sebagai ahli bait yang saling menyayangi.. lepas ni aku nak goyang kaki.. bole? korang junior kan.. aku dah senior kat umah ni.. bile lagi nak buli.. dah2 pegi basuh tong gas kat dapo cepat! hahaha..

see ya! next week next year same spot same time same place next episode goodbye goodyear michellin.. aaahhh ape2lah ngko nih.

Currently have 6 Kata Komenan:

  1. thanks for the updated blog...
    huhu...
    pg2 dah gelak sorang2...

  2. hahaha!!! kelakarlah Ustaz nih.. tak baik tau buli2 org... sonok tgk gambar2 yg hepi n ceria... yg paling best tu gmbr ustaz dok bersila boleh terapung... macamane ustaz buat, dah macam merlin pulak... kalau akak guna gmbr ni boleh tak?... comel tul...

  3. hayooyo... terer la kamu... boleh terapong-apong... ala macam belon panas zeppelin tues.... keskeskes...ble2 nak p talaqqi, xyah nek tremco.... bagi terapong badan, pastu tinggi, dan tinggi, dan tinggi, dan tinggi, dan tinggi, dan tinggi lagi, sampai ke langit... warkakaka.. sol blaja ilmu blink2 lak, cam chipsmore.. huhuhuh

  4. memang cantik permandangan kat damietta tu... macam memanggil2 je sowh datang... bila la agaknya dapat pergi sana... bila lagi nak merepek sambil makan kerepek? rindu aku dengan repekan ko yang umpama geletekan kecil di pinggiran pinggang... eh heheh hakhakhak.... emm, pape pun, moga Allah s.w.t menyenangkan perjalanan kamu menuntut ilmu di bumi anbia... amin..........

  5. hadoi laa...evening musume plak???
    alhamdulillah semoga allah murahkan rezki us spy leh g cc lagi dan lagi dan lagi

  6. slm,.cba nta tgk blk bayang2 nta yg dok terapung tuh!mcm pki mini skirt pn ada.hee..


Leave a Reply

There was an error in this gadget