Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Tuesday, January 6, 2009

Alexanderiarasa - Fathallah Montaza

Posted by The Pamiesz® | Tuesday, January 6, 2009 | Category: , |

salam..
sambung lagi citer..

hari pertama di alex menampilkan ana dan nyoi yang agak keletihan dimalam hari itu meneruskan perjuangan dalam saratoga usai solat subuh.. ngeh3.. sedap weh tido sejuk2 pas subuh.. dorang kate kelas stat lambat sket.. 930pagi.. nak ihtiram ostat la kunon bagi rehat jap baru2 sampai lagi kan.. jadi pagi tu nyenyak jela kitorang tido tanpa memikirkan yang mukoror kitab tu masih belambak2 lagi tak bace.. ntah ape ntah nak diajo tu kang.. hohoho..

tepat 930 [lebih2 sket la.. takde la tepat mane.. hehe..] kaki ini melangkah penuh deboran.. setapak demi setapak.. mengelak lecah2 dijalanan.. sampaila kat markaz DPMI (dewan perwakilan mahasiswi iskandariah).. lalu dengan lajunya tangan mengetuk pintu sambil kaki menekan loceng.. [ceh.. ceruk mane kaki nak tekan loceng.. haha..] lalu munculllah seorang daripada akhawat dalam tu membukak pintu dan membiarkan ana masuk sniri tanpa dijemput.. dengan ati yang penuh debaran getaran dan cabaran bagaikan nak masuk pintu bilik pada malam pertama pernikahan.. [lebih2 la pulak mamat nih.. hahaha..] sebenornye takde mende pun.. dengan lafaz assalamualaikum ana masuk terus jela pas ustazah tu bukakkan pintu.. [rasa kuat dah bagi salam tu.. tapi rasa macam takde orang yang jawab jer.. ke masa tu cuak ngat sampai bagi salam tak kuar suara tak tau la plak kan.. ngehehe..] tengok2 masuk tu dah ade 1 grup tengah stadi.. ramai la jugak.. tapi takde nampak macam orang ngajo pun.. senyap jer memasing.. tunggu ana la tu kot.. takpe2.. ana pun stay jela tecegat kat situ.. setelah beberapa ketika ana terasa macam pelik plak.. apsal takde sape peduli kat aku ni.. macam takde orang nampak aku jer.. rasenye pagi tu tak sempat nak transform jadik hollow man.. lalu mata ini tajam melilau kepada kumpulan akhawat yang sedang membelakangi ana tu.. tetibe ade sorang yang pandang ana.. tapi tak cakap ape pun.. senyap macam takde pape yang berlaku jer.. lalu dengan pantas ana mengambil perhatian ustazah tu sambil bertanya:

"errr..ustazah..saya ni ngajo kat mane yer?"

dengan sekelip mata ustazah tu menjawab..

"tirai sebelah"

puh..nasib baik la ana tak wat bijak datang2 terus gi depan dorang dan terus bukak majlis.. hahaha.. upe2nye tu bukan group ana.. jadi ana pun selak lah tirai sebelah dan nampak pulak 1 lagi kumpulan akhawat yang ramainye lebeh kurang grup tadi tu la jugak.. tapi kali ni semua mata tertumpu pada ana yang menyelak tirai tu secara tentibe.. lalu keluarlah soalan yang lebih kuang sama.. [memang sama la pun.. haha..]

"errr..ustazah..saya ni ngajo kat mane yer?"
"ustaz ngajo budak syukbah ape?"
"lughah"
"sini lughah la ni.." [dalam ati kecit ni berkate.. ha.. sini la nih.. aduh.. ramainye.. saspen lak rasa..]
"ustaz ngajo taun bape?"
"pat"
"kitorang taun 1 ustaz.."
"erkss..abes saya ni kat mane ni?" [ceh.. salah grup lagi upenye.. penat je saspen awal.. haha..]
"mane la kitorang tau..ustaz janji ngan dorang kul bape?"
"930.."
"tak datang lagi la tu kot..ustaz tunggu jela kat situ.."

lalu ana pun duduk jela balik tirai tu sambil menyelak2 kitab jap.. tak sampai seminit pun ana duk.. tetibe terasa pelik.. hati kecit terus meragui.. ish..tak logik la takde sorang pun dak taun pat yang tunggu kat sini.. aku dahla lewat.. patut mesti ada yang dah tunggu paling kurang pun sorang due.. rasa segan la plak.. bek aku blah dulu.. haha..

lalu ana pun dengan sepantas buraq keluo dan turun kat bawah dan telepon balik kak nad.. upe2nye dia baru betolak dari umah.. [patutla lambat.. dia bertolak.. kalau berlari ataupun berbasikal mungkin lebeh laju kot.. haha..] dia suh tunggu kat restoran bawah markaz tu.. tak lama seminit dua pastu muncullah kelibat beliau diseberang jalan.. lalu beliau mengisyaratkan untuk memfollow beliau terus ke arah sana.. aik? bukan ke arah markaz nih? ana pun ngikut je le sambil hati ini mula berpikir dan terimbas kembali kenangan di malam tadi..

baru aku ingat.. malam tadi janji ngan kak nad kelas pukul 930 jer.. mane ade janji kelas nak wat kat mane.. hahaha.. makne kate aku telahpun memandai2 wat pandai mengatakan ianya akan berlangsung di markaz maka aku telahpun malu sendirian berhad.. hahaha..

upe2nye kelas naqdu adabi untuk bebudak lughah taun pat buat kat umah akhawat.. ngeh3.. sekian dimaklumkan..

moral of the story:
1. jangan memandai2 wat pandai..
2. bila dah debor.. abeh semua bende kita tak ingat..
3. nak janji tu bior ler sebut habih.. tarikh.. tempat.. masa.. tempoh.. [padanlah muke aku pon gatey tak tanye..haha..]

adapun ape yang ana ajo kat dalam 2jam kelas pagi dan 2jam kelas petang tu tidaklah ana mahu statekan disini.. kome tanyela sape yang blajo ngan ana tuh.. dorang tau la ape yang ana repekkan sepanjang waktu itu.. dilalahnye.. ade yang menguap macam mulut rimau.. ade yang nyuruk balik kusyen.. ade yang blajo khusyuk pejam mata.. ade yang buat muke menyampah.. ade yang teringin nak baling selipar.. ade yang rasa menyesal datang kelas ostat ni.. ade yang itu.. ade yang ini.. betui tak wahai anak2 murid skaliann? hahaha.. tau ngkorang tensen lajo madah yang tak paham ni.. dahla tak paham.. dapat plak ostat yang ngajo lagi tak paham daripade yang belajo.. hahaha.. apepun time kasih banyak2 la kat korang sume kerana mengajo ana.. aik? ana mengajo ke ana diajo? dedua skali lahh.. bukan sume mende ana tau kan.. jadi mengajo sambil belajo la.. ni la baru namanya KBKK.. Ku Belajar Ku Kenaajar.. hahaha..

makanan dorang bagi lunch ngan dinner pun alhamdulillah sedap2.. pandai korang masak.. elok dah tu nak jadi bini orang.. tunggu lama2 lagi watpe.. gi la taqdim ostat2 bujang tu melambak2 lagi yang single.. yang single telajak pun ade.. laki orang pun ade jugak kut2 nak jadik no 2.. pilih aje mane ndak.. hahaha..

malam pirst day tu pulak menyaksikan ostat nyoi mengajak ana keluo kejap jenjalan kat area montazah yang beberapa langkah jer daripada umah tu.. maka sebelum mengakhiri posting ini layankanlah gambo kitorang jenjalan malam tu..

GALERI FATHALLAH MONTAZA
_________________________

fathallah gomlah.. gomlah2 ni maksud dia supemarket borong le.. macam giant tesco makro kejadah2 tu la.. tapi hok ni idak le beso mane.. kecit jer tapi bole tahan la murah bebarang die..

aku yang kesejukan didepan fathallah

nyoi yang kegelapan didepan fathallah [beliau bengang sebab bila tangkap gambo aku elok jer cerah.. bila tangkap gambo dia.. gelap.. nampak sangat wajah aku penuh cahaya iman.. hahaha..]

pintu gerbang masuk istana raja farouq

aku kat depan pintu gerbang

nyoi beposing depan tu.. [abeh2 muka kitorang bedua je.. abeh sape lagi yedak dah gi pun bedua jer.. aku tangkap gambo nyoi.. nyoi tangkap gambo aku.. antu tangkap gambo kitorang.. haha..]

bangunan fathallah seblahnye ade hutel..

tembok montazah.. beso kawasan dalam tembok ni.. nak masuk sorang 5 geneh.. ade taman ngan pantai dalamnye.. dulu aku gi dah.. mase jaulah maqam ngan ust husni.. nak tengok bleh rujuk sini.. [entri jaulah alex]

aku depan kubri ketapi ayam montaza..

nak balik dah tu.. balik setadi kejap untuk hape yg nak ajo besok pastu tido terus tanpa banyak cakap..ngeh3..

sekian dulu..ade lagi sambungan hari kedua tiga empat lima belas seratus tige puloh lapan blablabla.. jangan lupe senyum sokmoo~ dan jangan lupa untuk sentiasa mendoakan untuk sahabat2 kita yang sedang berjuang di ghazah.. Allahummansuril Islam wal Muslimin fi Ghazah.. Allahumma ya Munzilal Kitab.. wa ya Mujriyassahab.. wa ya Hazimal Ahzab.. ihzimhum wansurna alaihim..

Currently have 6 Kata Komenan:

  1. Salam..

    Mantopla ostat pamie kita..jauh tu ngaja..alang2 sampai situ pilih la sorang..hehehe..kesian org kat malaysia nunggu hang..huhuhu..

    Weh bila nak datang umah aku??hang tak sampai lagi umah aku ni..umah akhwat boleh jer..hahaha..

  2. Dah kesian kt org mlaysia yg tunggu aku, gi suruh pulak lagi aku pilih akhawat mesir.. mane 1 hang nk suh aku amik ni? mlaysia ke mesir? hahaha..

    nanti la fasa 2 aku turunla umah hang..aku tunggu hang wat kenduri kawen jer ni maulana..dengo2 hang tak lama dah kan nak langsung..hehe..

  3. btol la pamie.. kalo da bedebor.. rukun iman pun bleh lupe ..hehehe

  4. singgah kat sini jap sebab tengok dari laman iluvislam..huhuhu.besnyer merantau

  5. kelako bebeno kome ni..tiap kali bace post kome..tergolek2 teman..kawan teman lagi ler..sampai bawah katil masuk..selamat mengajo ye..

  6. ate ngape ober bebenor sampai golek bawah katil tuu..guling2 sket ateh lantey pun cukup le..usah le nyekse diri sampe tsumbat bawah katil..kekeke..


Leave a Reply

There was an error in this gadget