Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Friday, June 13, 2008

Alah Emak Kawenkan Aku...

Posted by The Pamiesz® | Friday, June 13, 2008 | Category: |

pak ketepak ketepak bum bum..
bum pak ketepak ketepak bum bum..
bum bum ketepak bum bum ketepak bum bum..
ketepak ketepak bum bum ketepak ketepak..
bum bum bum bum ketepak bum bum bum..
ketupat rendang raye mercun bum bum..

hai selamat penganten...penganten baru..
ketepak ketepak bum bum ketepak..
ketupat lemang bumbum ketupat..

salam berbini ana ucapkan kepada mereka2 yang baru je berbini..
salam berlaki ana ucapkan untuk mereka2 yang baru je berlaki..
salam berlaki bini ana ucapkan untuk mereka yang baru je berlaki bini..
salam berumah bertangge ana ucapkan umumnya untuk mereka yang baru mendirikan rumahtangge dan khasnye untuk abang ana yang baru je mendirikan rumah yang mempunyai tangge walaupun sebelum ni telahpun 26 taun duduk dirumah yang mempunyai 2 batang tangge kayu yang reput dimakan anai2 tu..
selamat jadik sorang suami mithali untuk seorang isteri..
selamat jadik isteri solehah kepada sang suami..
selamat melangkah ke alam kehidupan yang baru..
selamat menyesuaikan diri dengan family mentua baru..
selamat menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan Allah..
selamat korang tetiap kali semayang berjemaah dapat pahala 27x70=1890..
selamat dah korang dapat sempurnakan separuh daripada agama..
ape2pun selamatlah..

kepada pidos abangku yang telahpun menjadik laki orang..dengarkan ini pesanku:

1. jadi suami yang baik bukan suami yang taik
2. jangan lupekan mak ngan abah kat umah tu bile dah berbini..ingat mak abah lg utama dpd bini..jangan kecikkan ati mak walau secebis..
3. kuatkan semangat cari nafkah untuk keluarga..minyak dah naik ni..haha
4. bini pertama ko yang bernama kancil tu takyah modifait dah..modifait bini kedua ni je..haha..i mean didik dia la..jangan ko gi tambah spoiler plak atas tudung dia..
5. jaga hati bini ko tu..hati pempuan ni sensetif..jangan baran tak tentu masal..tapi takpe aku tau ko takde masalah sangat bab ni..ko ngan aku berhati lembut..kita kan anak Hj Amin yang baik..haha..
6. rajin2 gi smayang bejemaah kat masjid..skali skala bejemaah la ngan bini..
7. buat la lawak2 bangang yang romantik lebih kerap lepas kawin ni..jangan seblum kawin je rajin begurau..pas kawin jadik serius nak mampus..apekesehal..
8. kewangan tu penting dalam urusan bekeluarga..buat sidang parlimen bentang bajet ngan bini..urus belanjawan negara ko betul2..jangan jadi cam paklah..haha..paklah bagi minyak naik..ko nanti bagi naik minyak plak..haha..
9. slain jaga ati mak ngan abah..jage jugak ati mentua..ko bukannye amik terus anak dorang tu..skali skala ada lapang ade duit lebih bawak la balik bini umah mentua..kalo tak sempat sangat pun..tepon2 la tanye kabo dorang..
10. jangan slalu stress bile dah bekeluarga..kalo ko stress ko lepaskan semua kat dalam mangkuk jamban..bagi lega smua..jangan lepas kat tempat keje ataupun bawak balik masalah kat umah..parah..
11. aku nak bagi pesanan untuk anak2 plak..tapi takpela..aku simpan dulu dalam kepala hotak aku yang bernas ni..tunggu ko dah nak bersalin nanti baru aku bagi pesanan untuk anak plak..haha..
12. skangni aku pandai cakap je sebab aku blum bebini..aku tau melaksanakan tak semudah sekadar mengatakannya..so nanti bile aku dah berbini..sila sampaikan smula smua pesanan2 ini kepada aku..ditambah lagi dengan pesanan2 len yang iklas datang dpd hati ko..

kepada kakzah coursemateku yang telah dinaikkan taraf menjadik kak ipoku..dengarkan ini plak pesanku:


1. jadiklah isteri yang solehah bukan tolehah..
2. anggapla family saye macam family akak sniri..
3. tolong jaga mak saya yang dah tua tu kat umah..gantikan amik tempat saya yang main2 jaga mak dulu..[penuh sesalan..dah duk jauh baru nyesal..] mak tu relek je but sometime dia sensetif..so slagi bleh jaga la ati dia eh..kalau tak boleh pun cuba jugak laa..huhu..
4. dapatkan tiket express untuk masuk syurga dengan mentaati suami..puasa..solat dan menutup aib dan menjaga maruah suami..
5. bantulah pidos tu terutama daripada segi sokongan moral dan motivasi..
6. orang laki ni sometimes suke dibudak2kan..manje tak memasal..so silalah slalu memanjakan beliau..tapi tak payahla manje macam kucing gesel2 kaki..haha..
7. macam tadi juga..skangni saye pandai cakap je sebab saya belum kawen..kalau saya dah kawen nanti..sila sampaikan pesanan ni pulak kat bini saya..haha..

selamatlah abang ana yang bernama Ahmad Firdaus bin Mohamed Amin dan zaujahnye yang bernama Mahfuuzah bt Suhaimi yang baru je kawen aritu..ana ucapkan selamat pengantin baru pada korang bedua yang kawen tak tunggu ana balik..haha..skang ni tinggalla ana sorang sebagai anak bongsu yang masih available dalam family Hj Mohamed Amin..sape2 yang rase teringin nak sambar peluang nak mengabiskan stok anak Hj Amin..silalah berbuat demikian dengan menghantarkan pinangan ke umah ana beserta hantaran sebanyak 2buah umah banglo..15buah kereta ferari bmw dan merc..3buah jet persendirian..500hektar tanah..dan 10tan jongkong emas..amacam..boley?haha..[kami menolak fahaman materialisme..macam kenal je ayat nih?kat mane eh penah nampak..hehe]

tak kire..arini ana nak citer pasal kawin je..nak galakkan korang skali kawin awal..sape suh korang kapel lame2..sape sangke abang ana ni nak kawen awal..memula dulu die yang beria-rie tebakar2 kate nak kawin umur 30..tula orang kate kalau dah sampai jodoh tu tak payah dirancang2 pun cam otometik je jadi..korang rancang lelebih pun..kapel sampai 10taun tak kawin2 pun..kalau yang teruk lagi..siap tuko2 kapel ari2 semudah menuko suo dalam..last2 tinggal wat colection kat dinding umah je..gambo balak or awek penuh lekat sampai ke syiling..[bakar..bakar..haha]

sehari lepas abang ana menikah..datang niat mulia ana nak menyakat dorang..ana pun bermesej-mesejan la ngan abang ana..

"salam..oi..selamat pengantin baru..amacam?dah ilang teruna ke?hahaha.."
"salam..hahaha..baru aku tau betapa besnye kawin..kalau aku tau la camni punye bes..awal2 remaja dulu aku kawin dah..hahaha"
memula niat ana nak menyakat dia..tuptup dia plak buat ana jeles..mangkuk..
ana mesej kak ipo plak..
"salam..amacam..bes kawin?"
"salam..maunye tak bes..seronok tido bantal peluk beso..hehe"
"haram...." kata ana dalam ati kecik ana..sekali lagi terasa jeles yang melampau..
dahla..maleh la nak layan korang..dunia kita berbeza..hahaha..

selamat je kenduri kat umah ana abes sabtu aritu..ana pun meringankan kaki gi cc nak menelepon umah..nyembang2 ngan mak ngan abah..

"salam abah..amacam kenduri meriah?"
"uiiiih meriah le..bape ribu orang datang.."
"aih muat ke diri bangsal depan umah tu.."
"muat je..tepi umah pun buat jugak.."
"selamat dah pidos ye..pasni taun depan pami pulak..hehehe.."
"ngko kawin 5taun lagi la..abah tade duit dah..dah kholas..tunggu abah kumpui duit balik..5taun lagi ok la tu..umur ngko skarang baru 22 kan? ha..ok la tu 27 baru kawin..abang nomi ngko pun kawin umo 28.."
"haaaiihhh~5 taun lagi? mane leh abah..reput laa benda ni..ksian kat dia asik tembak kain pelikat je..hahahah"
"alah ngko nak kejo ape pun kawin cepat2..ngko becinta dengan ilmu dahla kat sana tu.."
"ilmu2 jugak..kawin tu bab lain..same2 kene segerakan..hehe"
"awal lagi ngko tu..abah dulu pun kawin umo 24.."
"kalau abah 24 pami mesti awal staun..23..bermakne taun depan la..hahaha.."
"banyak mende ngko kene pikir..duit lagi..calon lg..ngko ingat senang ke.."
"hehe..saje je bah..yela2 insyaAllah pami tak kawin lagi..tapi kalau dah jodoh sampai nak wat camne kan.."
"tu lain la cite..ta yah pikir la..skang ni ko tumpu blajo ngko tu je.."
"insyaAllah..insyaAllah..abah dont worry la..hehe"

ana nak tasyji3 orang suh kawin awal..tapi ana sniri tak dapat kawin awal..hahaha..ksian ko pamie..sabo la dulu eh..kurtis la kain pelikat tu selagi mana termampu..ahahaha..

sekian untuk posting kali ni..dari meja yang teringin nak kawin..
[meja yang teringin sangat nak kawin..bukan aku eh..hahaha]


--------------------------
GALERI MAIN KAWEN-KAWEN

Aih..len macam je ko tenung pak mentua ko tu..cuak ke..hehe

Ni la mak kitorang yang tersayang..

Ni pulak abah kitorang yang tercinte..

Semoga korang bahagia dunia akhirat...=)

Currently have 0 Kata Komenan:


Leave a Reply

There was an error in this gadget