Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Monday, March 9, 2009

Kitab Dah Sampai

Posted by The Pamiesz® | Monday, March 9, 2009 | Category: |

salam..

posting ini khas untuk sahabat teman ostat AB yang berada di ipoh.. hehe.. nah tengok le gambo baki kitab2 mike ngan kengkawan mike..

dkat2 asor kitab ni sampai.. 25 karton sume skali.. bapak punye berat.. aku baru angkat 2 dah pancet.. hoho..

nasib baik la ade bekas askar ni.. aku rasa dia sorang je angkat dah dekat 200 kotak.. time kasih bebanyak la nyoi tolong angkat.. aku takde stamina melimpah cam ko.. ko pun kene paham.. aku kan ade athma.. hehehe..

ni lagi 2 watak yang membantu melicinkan keje hangkut2 kotak.. nasib baik la umah aku tingkat 1.. kalo tingkat 5 sumpah aku gi sewe kren bawak naik kotak2 ni.. time kasih yer amin ngan syaher..

ni suasana umah sebelum bawak masuk kotak..

semua dah pancit2 angkat.. ade 3 kotak lagi..

ni la keadaannya lepas hangkut masuk sume kotak2 tu.. jumlahnye 25 kotak..

lalu bermula la proses mengecek kitab2 yang ada dalam 25 kotak tu.. aku ingat keje senang je.. upe2nye sampai sengal2 pinggang aku.. duk kuor masuk kitab dalam kotak.. bongkok2 menyelotep.. ni Mushaf tajwid dengan terjemahan melayu yang jemaah mesjid oder tu.. mahap bebanyak le ye makcik oi.. tak dapat nak puaskan hati makcik pasey deme tak bagi kaler yang makcik ndak.. huhu.. AB mike kaber camne kat makcik2 tu? mesti makcik2 tu tak jadi nak wat mike jadi menantu kan? teehehhe..

main nyuruk2 plak mamat nih..

eden pakcik kayooo.. [banyak main la ko otai..haha]

amin pun bz menyelotep 5 kotak dia yang bakal dipos tak berapa lama lagi.. dia sniri pun nak pos diri dia jugak tak bape lame lagi.. waaa.. amin nak tinggalkan aku.. dia nak balik melesia dah.. [otai telampau banyak sangat main.. sampai tetido2 dia.. keletihan tengok orang selotep kotak.. hahaha..]

gaya letih seorang atlit.. haha.. time kasih jugak kepada otai.. walaupun dia tak nolong angkat kotak petang tu.. tapi keletihan kitorang ngangkat kotak petang tu terubat dengan terhidangnya masakan otai.. kari ikan yang kaww serta sayur tiram yang sangat menggoda.. sungguh kalo ko sanggup jadi tukang masak aku.. aku sanggup bagi ko tido kat katil aku.. ngahahaha.. time kasih jugak tolong2 aku tampal2 name ngan selotep2kan kotak tu..

apepun time kasih kepada semua yang menjayakan keje amal ni.. malam tu aku lanje sume makan kat RSK lagi.. tapi tak dan nangkap gambo.. hehe.. tu aje wat mase ni.. AB sediakanla tempat kosong banyak2 untuk menerima kitab.. kitab2 mike ni ade 37 karton.. pandai2 la pikir kang ceruk mane nak tido.. hihihi..

sekian dimaklumkan.. wassalam..

Currently have 2 Kata Komenan:

  1. If anyone travels on a road in search of knowledge, God will cause him to travel on one of the roads of Paradise. The angels will lower their wings in their great pleasure with one who seeks knowledge. The inhabitants of the heavens and the Earth and (even) the fish in the deep waters will ask forgiveness for the learned man. The superiority of the learned over the devout is like that of the moon, on the night when it is full, over the rest of the stars. The learned are the heirs of the Prophets, and the Prophets leave (no monetary inheritance), they leave only knowledge, and he who takes it takes an abundant portion.
    - Muhammad (salAllahu 'alayhi wasalam) -
    [Sunan Abu-Dawud, Hadith 1631]

  2. Assalaamu'alaikum...

    terima kasih yang tak terhingga buat sahabat teman...syeh fahmi , kerana sanggup bersusah payah untuk membeli , membawa , mengangkat , memunggah , membilang , memasukkan semula dlm kotak, menyelotep , menelefon abe dan berbagai bagai "me" lagi...

    terima kasih juga buat mereka - mereka yang terlibat dalam mengurus dan mengelola urusan kitab - kitab ini sehingga selesai..terutamanya pada amin , nyoi , otai , syaher dan mereka mereka yang tidak disebutkan nama disini...terima kasih banyak banyak...

    akhir kata...terima kasih untuk kesekian kalinya...


Leave a Reply

There was an error in this gadget