Ikutle Kalo Agak-agak Ngkome Ghajin Membacenye

Cakap Le Ape Ngkome Nak Cakap Asey Jangan Mencarut Udah Le


ShoutMix chat widget
Related Posts with Thumbnails

Tuesday, January 25, 2011

Tauhukah anda?

Posted by The Pamiesz® | Tuesday, January 25, 2011 | Category: |




Ikan paus sebenarnya bukan seekor ikan. Kalau tak percaya, cuba tengok dia punya MyKad. Tu pun kalau dia daftar kelahiran dia kat Jabatan Pendaftaran Negara la.

Tahukah anda?

Ikan paus sebenarnya adalah seekor mamalia. Bukan mamamia mahupun mumia.

Tahukah anda?

Ikan paus bernafas dengan udara di atas permukaan air dengan menggunakan lobang hidongmu tatap menjadi pojaan hatiku yang berada di atas kepala hotak beliau.

Tahukah anda?

Kalau ikan paus bernafas ikut lobang hidongmu tatap menjadi pojaan hatiku, beliau tatap tak boleh hidup di darat.

Tahukah anda?

Ikan paus akan sakit dan rasa macam senggugut bila badan beliau tak terkena air.

Tahukah anda?

Ikan paus dengan ikan sardin ada perbezaan ketara. Sudah tentu ikan paus tak muat masuk dalam tin macam ikan sardin.

Tahukah anda?

Ikan paus dengan Firdaus tak ada kena mengena. Mungkin orang yang nama Firdaus kawan-kawan akan panggil Daus tapi beliau tetap tak akan ada kena mengena dengan paus.

Tahukah anda?

Ikan paus tak boleh hidup atas katil budak perempuan. Dipeluk-peluknya deme akan ikan paus itu sampai kempis dan terburai kekabunya.


Tahukah anda?

Bahawa anda tak tahu apa-apa pun.

Tahukah anda?

Bertanyalah pada yang tahu kalau anda tak tahu.

فاسألوا أهل الذكر ان كنتم لا تعلمون

Tahukah anda?

Anda dengan ikan paus sebenarnya ada satu persamaan.

Tahukah anda?

Anda adalah makhluk ALLAH. Paus juga adalah makhluk ALLAH.

Tahukah anda?

Paus sentiasa berzikir kepada ALLAH siang dan malam.

Tahukah anda?

Orang yang malas nak berzikir kepada ALLAH sebenarnya adalah lebih teruk daripada ikan paus yang tak pernah pergi sekolah tadika apatah lagi melanjutkan pelajaran ke peringkat pengajian tinggi dan universiti.

Tahukah anda?

Dah berapa kali saya bertanya kepada anda dengan pertanyaan tahukah anda?

Tahukah anda?

Tahukah anda?

Tahukah anda?

Kome tau ke idak ni yop?

Mung tahu ke dop?

Hang taw ka?

Hal ariftum?

Do you really know?

Wakarimashta ka?

HAH??!!

Jawap la kalau berani!!

Hahahahaha. Dah la. Nak wat esaimen bertimbun lagi ni. Malas la nak layan kome. Babai.

"Sayangilah hidupan laut"

Wassalam.

Currently have 9 Kata Komenan:

  1. haha.apala ostat ni..
    lucu benO..
    tapi tatap ado mesej yg dok di sampeikan..

  2. insap aaaa ustat.... penat gelak nih... hahaha

  3. wah..best3...lawak tapi still ada mesej.. ^^

  4. ikan paus lagi baik dari kawus-kawus semua.. termasuk akus-akus sekali..

  5. mekaseh la da tambah ilmu..byk rupenye yg sy tak tau
    pengalaman 20 minit berdepan dengan orang gila


Leave a Reply

There was an error in this gadget